Probleem met Emtac Bluetooth GPS III Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136313

Topicstarter
Sinds kort beschik ik over een Emtac Bluetooth GPS III Receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.emtac.com/images/products/e-01_s.jpg

Daarmee heb ik het volgende probleem:
De receiver zoekt pas naar satellieten (groen lampje gaat branden/knipperen) nadat ik de batterij los heb gekoppeld en weer terug gezet terwijl de receiver aan staat. Als ik de aan/uit knop aanzet zonder de batterij los te koppelen zoekt de receiver niet naar satellieten. Blijkbaar heeft het loskoppelen van de batterijen een ander effect op het aparaat dat het aan/uit zetten via normale manier. Dit is geen onoverkomelijk probleem, het apparaat werkt verder prima, maar is wel bijzonder iritant. Ik heb een mail gestuurd naar Emtac Support en kreeg het volgende antwoord:

Dear Sir,

Please follow the below steps:
1. Copy BTGPS_view program (in CD) into your PDA
2. Power on the BTGPSIII and connect it with PDA
3. Execute BTGPS view in PDA
4. Setup COM port and Baud rate then click Open
5. You will see a timer star counting , then click Reset button to reset the device

Best regards,
EMTAC Technical Support Team

De beschreven stappen heb ik gedaan, maar heeft geen enkel effect. Een vriend van mij had dezelfde GPS receiver, met het zelfde probleem. Mede gezien de reactie van Emtac zelf (gaven niet aan dat ze dit meer hadden gehoord) lijkt het mij dat het niet bij al deze apparaten zo is...en er dus een oplossing voor zou moeten zijn. Echter wel heel vreemd dat de enige twee GPSIIIs die ik gezien heb dit beide hebben....Die vriend heeft de receiver inmiddels retour gestuurd en een andere gekocht.

Zijn er mensen die een vergelijkbare ervaring hebben met de emtac GPSIII of juist mensen die de Emtac GPSIII hebben die wel correct werkt of een mogelijke oplossing weten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvn123
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2021

mvn123

Is er iemand die ervaring heeft met deze bluetooth GPS ontvanger, hoe goed dit op oplaadbare (bijv. PowerBank) batterijen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51616

Ik zou het je erg graag willen vertellen, maar:

ik gebruik tomtom 3, maar het programma zite m'n GPS niet!!! Als je in tomtom naar 'GPS-status' gaat en vervolgens het 2e tabblad GPS kiest, wat hebben jullie dan bovenaan in de balken staan? Dus welk merk GPS-ontvanger en via welke poort maakt het connectie?

Groeten,

Maarten v/d Ven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136313

Topicstarter
Hij werkt opzich ok op oplaadbare batterijen, maar ze gaan wel relatief snel leeg: zo'n 2/3 uur navigeren. Ik ben inmiddels overgestapt op stroomvoorziening via de 12 volt in de auto. Wel weer een kabel extra, terwijl dat juist het voordeel was van een bluetooth GPS receiver. Verder werkt het als een zonnetje nu. Batterijen gebruik ik alleen nog als ik de GPS receiver buiten de auto gebruik, wat in de praktijk voor mij bijna nooit is..