[HP all-in-one series] Welke te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 09:50
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe printer nodig, en nou wil ik graag een all-in-one hebben, omdat ik daar thuis al wat ervaring mee heb, en ik vind ze erg prettig. Ik dacht eerst ik neem gewoon dezelfde als mijn pa maar die is natuurlijk al weer uit productie.

Ik heb mijn keuzemogelijkheden al enigszins verkleind. De eerste stap was beslissen dat ik eigenlijk alleen maar een HP wil. Ik heb ervaring met het merk, en die zijn alleen maar goed. En daarnaast heb ik op het gebied van de kosten een aantal printers kunnen wegstrepen. En dan blijven de volgende over:

HP officejet 5510

HP PSC 1350

HP PSC 1310

HP PSC 2355

De volgende vragen komen dan onmiddelijk in mij op:

1) Wat is het verschil tussen de officejets en de PCS's? Ik vermoed dat het te maken heeft met de foto opties. En ik heb het idee dat de officejets toch wat duurzamer zijn. En omdat de serie al wat ouder is zeg maar, heb ik het idee dat het gebruikersgemak hoger kan zijn.
2) De 1310 en 1350 zijn best klein, en voelen enigszins gammel aan. Echter vind ik ze supermooi en ze zijn lekker compact wat niet geheel onhandig is. Kan ik voor het geld zeg maar dezelfde kwaliteit en duurzaamheid verwachten?
3) Zal er verschil zitten in het type cartridges? En dus ook in zuinigheid?

Wat ik wil met de printer? In eerste instantie is het schoolwerk, dus zwart wit tekst printen. En zo nu en dan effe snel iets kopieren. Maar ik wil dat de printer minstens een jaar of 4 meegaat. En tegen die tijd zal ik misschien ook meer willen doen met het printen van foto's etc. Dat is nu nog niet aan de orde. Maar kan een officejet wel meekomen met het printen van foto's?

Beetje lange start, hoop dat mensen de moeite nemen het even te bekijken, zou fijn zijn :). Ik zoek gebruikerservaringen en objectieve tips, alvast bedankt.

King of Cod

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46

gws24

Thinking is hard!

1) de officejet heeft naast de Printer, Scanner en Copier ook nog een fax erin zitten

2) Heb zelf een voorloper van deze twee, de psc 1205, en ze zijn inderdaad erg compact en mooi. Wat je vraag betreft duurzaamheid kan ik eigenlijk geen antwoord geven omdat ik hem zelf pas een half jaar heb maar in het algemeen worden deze apparaten tegenwoordig niet meer gemaakt om jaren en jaren mee te gaan. Qua kwaliteit heb ik niks te klagen.

3) Dat zit er inderdaad in. Als voorbeeld neem ik even de zwarte cartridge van elke printer: De 1350, 1310 en 5510 gebruiken hp 56 waar 19 ml (~ 450 pagina's) ingaat terwijl de 2355 nr 338 gebruikt waar 7 ml (~250 pagina's) inzit. Het prijsverschil tussen deze cartridges is vaak niet evenredig met het inhoudsverschil! Daar staat tegenover dat de 2355 weer meerdere kleurencartridges gebruikt voor lage en hoge capaciteit en waarschijnlijk verschillende kleurtinten (betere foto's alhoewel ik het verschil tegenwoordig niet echt meer zie)

Als je een keuze moet maken zou je denk ik even naar de volgende punten moeten kijken:

- Wil je een fax? ==> 5510
- wil je een cardreader in dat ding? ==> 1350 en 2355
- wil je een schermpje op het apparaat waar je de foto ook echt kan zien (die bv op een geheugenkaart staat) ==> 2355

In z'n algemeenheid kan je denk ik stellen dat de genoemde apparaten als volgt gerangschikt zijn mbt hun geschiktheid om foto's te printen (oplopend!): 1310 > 1350 > 2355
De officejet heb ik er even uitgelaten omdat die met zijn fax en invoer van verschillende a4's tegelijkertijd gewoon verschilt van de andere drie.

Dus, kijk wat je erop wil hebben en maak dan een keus zou ik zo zeggen maar vergeet daarbij niet te kijken naar de prijs van de cartridges en hun inhoud.

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 06-02-2005 17:10 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• TafkaP
Bedankt voor de info :)

Er komt dan meteen een nieuwe vraag in me op. Je zegt dus dat de goedkopere 1310, beter foto's print dan de duurdere 1350. Ik snap het verschil tussen beide sowieso niet echt, weet je daar ook nog wat meer over?

King of Cod

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Phart schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:04:
Er komt dan meteen een nieuwe vraag in me op. Je zegt dus dat de goedkopere 1310, beter foto's print dan de duurdere 1350. Ik snap het verschil tussen beide sowieso niet echt, weet je daar ook nog wat meer over?
Nee, die volgorde die ik gaf is oplopend van geschiktheid! De 1350 is dus beter geschikt dan de 1310. Deze uit zich dan vooral in het feit dat de 1350 een ingebouwde kaartlezer heeft en de 1310 niet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

Jrz

––––––––––––

Neem geen HP..
Ik heb al een hele tijd de 3330mfp. Leuk ding, maar HP software is buiten gewoon slecht, veel, en als je de CD kwijt bent, kan je mooi niet meer scannen/faxen.
Downloaden kanniet, dus moet je het opnieuw bestellen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• TafkaP
gws24 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:26:
[...]
Nee, die volgorde die ik gaf is oplopend van geschiktheid! De 1350 is dus beter geschikt dan de 1310. Deze uit zich dan vooral in het feit dat de 1350 een ingebouwde kaartlezer heeft en de 1310 niet.
O ja, sorry zat niet op te letten :)
Jrz schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:32:
Neem geen HP..
Ik heb al een hele tijd de 3330mfp. Leuk ding, maar HP software is buiten gewoon slecht, veel, en als je de CD kwijt bent, kan je mooi niet meer scannen/faxen.
Ik zeg in mijn SP dat ik juist wel een HP wil. En daarnaast is het dus niet moeilijk, voor mij i.i.g om een CD niet kwijt te raken :).

King of Cod

Verwijderd

Ik heb nu twee weken een HP 1315 .Dat is een 1310 met een USB aansluiting op
de voorzijde voor direct afdrukken zonder de pc. Hij kost ongeveer € 89.- en ik heb
er veel plezier van! Mooie fotoprint + goede scannerfunctie's en kopieren.
joopata

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nog even ter verduidelijking het volgende:

De resoluties van de 1310, 1350 en 2355 zijn trouwens in kleur hetzelfde, alleen in zwart heeft de 2355 een twee keer zo hoge resolutie, maar dat heb je niet echt nodig. Verder is de 2355 wat sneller (meer p/min) als de andere twee. De rest wat ik opnoemde zoals cardreader en schermpje zijn eigenlijk extra's die het makkelijker zou moeten maken om foto's direct te printen zonder tussenkomst van een pc maar zijn natuurlijk niet echt noodzakelijk. Het andere grote verschil van de 2355 met de 1310 en 1350 is het gebruik van extra cartridges om wat meer tinten te kunnen printen.

EDIT:
Verder zijn er nog wat kleine verschillen zoals het feit dat de scanner van de 2355 iets beter is (48 bit kleuren tov de 2310 en 2350 maar 36 bit); de specificaties kun je vergelijken op kieskeurig.nl: vergelijking. Let wel op, ik heb hier de 1315 gekozen ipv de 1310 omdat die niet in de lijst stond (enige verschil is de front usb aansluiting, zie ook de reactie boven me), verder worden de extra's zoals cardreader en schermpje en de soorten cartridges niet aangegeven.

[ Voor 37% gewijzigd door gws24 op 06-02-2005 17:18 ]

• TafkaP
Bedankt! :)
Had ik zelf ook kunnen doen natuurlijk, was er niet echt opgekomen.
Als ik het zo bekijk, is de 2355 kwalitatief de beste. Echter heeft deze functies die ik niet nodig heb, en gebruikt meerdere cartridges, waar ik geen groot fan van ben.
De officejet valt me eigenlijk tegen, ik had verwacht dat deze minstens sneller zou zijn met kopiëren etc, maar zelfs dat niet. Plus het feit dat ik een meerprijs betaal voor een fax, welke ik niet nodig heb.

Dan kom ik dus tot de conclusie dat het een 1310/1315/1350 moet worden. De 1315 heeft USB 2.0 en de 1350 USB1.1. Dit zal bij een printer waarschijnlijk niet veel uitmaken. Ik vind het wel raar, want het typenummer is hoger, en in mijn boek is dat vaak beter.

Ik zal dus gewoon naar een winkel gaan, en dan een beetje rondkijken. Wel jammer dat ik inmiddels waarschijnlijk meer over het product weet dan de gemiddelde verkoper :). En als het allemaal helemaal niks meer uitmaakt, kijk ik eerst naar de prijs, en dan naar welke ik het mooist vind ;).

King of Cod

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
En een Photosmart 2610 ? Daar kan je ook mee faxen (de enigste PSC die dit kan, samen met de 2710) en heeft standaard netwerkkaart.
De 2710 heeft zelfs nog draadloos netwerk.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phart schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:20:
Bedankt! :)
Had ik zelf ook kunnen doen natuurlijk, was er niet echt opgekomen.
Als ik het zo bekijk, is de 2355 kwalitatief de beste. Echter heeft deze functies die ik niet nodig heb, en gebruikt meerdere cartridges, waar ik geen groot fan van ben.
De officejet valt me eigenlijk tegen, ik had verwacht dat deze minstens sneller zou zijn met kopiëren etc, maar zelfs dat niet. Plus het feit dat ik een meerprijs betaal voor een fax, welke ik niet nodig heb.

...
abusimbal schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:08:
En een Photosmart 2610 ? Daar kan je ook mee faxen (de enigste PSC die dit kan, samen met de 2710) en heeft standaard netwerkkaart.
De 2710 heeft zelfs nog draadloos netwerk.
Hij heeft dus geen fax nodig. ;) Zelf gebruik een PSC 2175, maar die is inmiddels ook lastig te krijgen. Goede kwaliteit qua foto's en kleuren, met Cardreader maar zonder schermpje. ik heb zekf toen ik m kocht ook een hoger model overwogen maar vondt het schermpje en een faxfunctie overbodig. De lagere modellen vond ik toen toch niet echt je van het, ik print relatief veel foto's...

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Ben al een tijdje ook aan het uitzoeken welke ik wil. Uiteindelijk voor de 2355 gekozen. Is toch een fractie sneller en welke tweaker houdt nu niet van lcd`tjes en knopjes >:)

de 179 adviesprijs vond ik aan de hoge kant dus ben ik al een aantal weken aan het wachten op een aanbieding. Nou kwam deze zondag in de bus vallen en wou ik jullie deze niet onthouden.

Bij de it-s electronica keten is hij te koop voor 149 euro.

• TafkaP
Hehe, ineens popt dit ouwe topic weer op. En ik was zowaar vergeten te vermelden wat ik had gekocht, en hoe hij het doet.
Het is de Hp PSC 1315 geworden. Lekker klein en compact, er mooi ook om te zien. Print sneller dan ik had verwacht, op het niveau van de oudere officejets. Hij scant/kopieert erg netjes en snel genoeg, voor mij althans (wat is snel?). Erg simpel in gebruik, ik ben er erg blij mee, en dat zeker voor 100,-. Dat is geloof ik een tientje onder de adviesprijs, bij computerland in Groningen. Volgens mij gingen ze er daar uit ofzo.

King of Cod

Verwijderd

Voor de mensen die nog een beslissing willen nemen

heb vanmiddag dus de 2355 gehaald bij its. Moest wel eerst de verkoper er op wijzen dat op internet en in de folder toch echt 149 stond (op het bord in de winkel op de hurkestraat in ehv, stond nog 179) maar kreeg hem daarna netjes mee.

INstalleren gaat heel soepel maar wel veel MB tjes aan software. Scannen, kopieren ed gaat heel makkelijk. Kwaliteit en snelheid zijn voor die prijs ok. Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen

Menu op schermpje is erg gelikt en de aansluitpunten USB en alle gangbare geheugen kaartjes is erg pretig. Heb ik normaal 3 USB nodig voor printer, scanner en cardreader, heb ik er nu maar 1 nodig.
Vanuit de verkenner is het mogelijk om door de bestanden op de geheugenkaart te browsen die in de printer zit.

al met al een dikke 8 voor dit HP product.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Jrz schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:32:
Neem geen HP..
offtopic:
deze is wel gratis aan te vragen bij HP

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 07:51
voor de mensen die nog een printer zoeken. Ik zag toevallig vandaag in een foldertje van it's dat de hp 2355 149 euro kost. ik heb der net 1 gehaald.

p.s. nee ik werk daar niet en ik heb der ook geen vrienden werken.

[ Voor 21% gewijzigd door royjn op 07-05-2005 11:42 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

royjn schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:40:
voor de mensen die nog een printer zoeken. Ik zag toevallig vandaag in een foldertje van it's dat de hp 2355 149 euro kost. ik heb der net 1 gehaald.

p.s. nee ik werk daar niet en ik heb der ook geen vrienden werken.
kijk eens 2 posts boven je ;)

bij hp heb je trouwens niet dat er aparte kleuren zijn ?
dus als geel op is dat je alleen geel vervangt ?
welk merk heeft dit wel met all in 1 ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• breinonline
  • Laatst online: 20:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Canon heeft dat wel vanaf de MP750. HP ziet niks in een single-inkt systeem en die hebben dat in het geheel niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
chucky666 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:45:
[...]

kijk eens 2 posts boven je ;)

bij hp heb je trouwens niet dat er aparte kleuren zijn ?
dus als geel op is dat je alleen geel vervangt ?
welk merk heeft dit wel met all in 1 ?
m'n epson wel.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

breinonline schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:23:
Canon heeft dat wel vanaf de MP750. HP ziet niks in een single-inkt systeem en die hebben dat in het geheel niet.
Beetje nuanceren: de Officejets hebben dat niet nee. Een aantal dedicated printers wel, zoals de Business Inkjet serie. Ik ga zelf voor de 1200dtwn.

Of je moet bij de veel duurdere Color LaserJet's kijken: HP Color LaserJet 2800 all-in-one serie

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2005 17:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Buiten de Business inkjets zijn er zelfs ook enkele deskjets met printkoppen appart.
De Deskjet 2000C en 2500C, maar dit zijn oude printers.

Het verschil zit hem in de doelstelling.

Deskjet en vooral Photosmarts zijn ingesteld op personal printing.
Dit terwijl Business inkjet en Designjet printer voor bedrijven bedoelt zijn.

Voor- en nadelen Deskjet en Photosmart

Voor:
- Goedkoop in aankoop
- betere afdrukkwaliteit

Na;
- dure ink
- soms goedkope constructie, materialen

Voor- en nadelen Business inkjet

Voor;
- goedkoop in gebruik
- profesionelere ondersteuning (drivers voor server en andere OS'en, en grafische aplicaties)

Na;
- Duurder in aankoop
- Mindere kwaliteit bij foto's

De Designjet reeksen zijn een geval appart.

Deze zijn gericht op de professionele grafische wereld

Formaten van A3 tot A0 en groter (1,52 meter breed afdrukbaar max.)
Deze hebben tot 700ml cartridges en werken meestal via papierrollen tot 90 meter evenals hardeschijven om alles wat afgedrukt moet worden erop gezet word en 's morgens alles afgedrukt is unattended.

Verwijderd

Ik heb zelf een HP PSC2355 en ik ben er erg tevreden over. De afdrukkwaliteit is zeer goed, hij is vrij snel en ik vind zelf dat de cartridges niet snel op gaan. Alleen over de software van HP ben ik iets minder te spreken; deze is nogal overvloedig, zeker als je niet heel actief bezigbent met foto's e.d. Een ander nadeeltje van de PSC2355 is dat er best weinig papier in de papierlade kan, dus je moet vrij regelmatig bijvullen (volgens mij ongeveer 50 tot 100 vel)
De PSC2355 vind ik dus echt een goede koop (je hebt hem nu ook al voor minder dan 150 euro), maar je zei haast alleen schoolwerk te willen doen. Misschien kun je dan volstaan met een nog goedkopere HP-printer.
Pagina: 1