betaalbare HDD recorders

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Ik zit de laatste tijd rond te kijken voor een betaalbare HDD recorder; zo rond de 500 a 600. Nog niet zo lang geleden mocht je blij zijn als de lokale bcc of expert er 1'tje had staan, maar vandaag de dag is er veel keus in het genoemde prijs segment. Van sommige recorders is er wel wat te vinden op GOT, maar een echte vergelijking mis ik nog. Daarom hoop ik dat mensen hier wat weten te zeggen over de verschillen tussen de spelers die nu algemeen in de winkel liggen.

Mijn oog viel tot nu toe op de volgende merken, met enkele voor mij belangrijke kenmerken.

Merk/type homepage got topichdprogressiveverbruikprijs
jvc dr-mh20jvconbekend80YCbCr9/37 595
panasonic DMR-E85panasonicHarddisk dvd recorder.80YCbCr?/38 599
pioneer DVR-520H-SpioneerErvaring Pioneer DVR-720H-S en DVR-520H-S HDD/DVD Recorder80geen0.68/54 629
Liteon LVW-5045liteonliteon dvd hdd recorder 5045160ja (YCbCr?)?/50 499
Philips HDRW-720philipsPhilips HDRW serie(?)80geen3/38 650

Ik zit nu te twijfelen. Eigenlijk vallen de Philips en Pioneer al af omdat deze geen progressive supporten. Aan de andere kant, de anderen hebben wel progressive maar allemaal dat rare YCbCr formaat; daar moet ik dus eerst nog een VGA convertor voor zien te krijgen. De Philips valt dubbel af omdat deze volgens alle posters hier op got een enorm onlogische GUI heeft. Als Mac gebruiker is de interface erg belangrijk voor mij ;)

Verder valt kwa specs de Pioneer negatief op door het extreem hoge verbruik als ie aan staat, hoewel het tegelijk weer de laagste is bij standby. Voorderest zijn de (weinige) posts hier redelijk positief over de pioneer.

Zowel kwa prijs, verbruik als features lijkt de JVC me ook wel wat, maar het is opvallend verdacht dat niemand op GOT hier nog over heeft bericht.

De enige speler waar een groot topic aan gewijd is, is de liteon. Deze valt voor mij echter af omdat ik niet zo van blauwe en groene wazen in mijn beeld hou. Het topic is verder ook redelijk negatief. Wel is de 160GB HD en de lage prijs een voordeel. Met wat missende features zou ik echter wel kunnen leven, maar als er groene dingen in mijn beeld komen houdt het gewoon op.

Kwa vormgeving vond ik de panasonic er wel mooi uitzien. Tevens is een van de weinige posters hier op got er positief over.

De hamvraag is dus, wat zouden jullie mij aanraden met het gegeven budget, en waarom?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63409

progressive kan alleen maar over component, dus YCbCr en niet over composite, scart of svhs... dit ter zijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Koop geen JVC!

Ik heb tenminste de fout gemaakt om de JVC DR-M10 te kopen (dvd recorder) en alleen maar problemen. Na een half jaar kreeg ik in het scherm constant loading en dan kon je er niks meer mee beginnen, uitzetten etc ging niet meer.

Net voor de kerst teruggebracht en laatst weer opgehaalt en na 2x een film te hebben opgenomen weer hetzelfde probleem en als ik op kieskeurig.nl kijk heeft iedereen dit probleem.

Zou dus persoonlijk niet voor een JVC gaan alleen al om dit gedoe. Misschien werkt dit type wel goed maar toch. :P

Zou zelf voor de Panasonic DMR-E85 gaan daar lees ik veel positieve verhalen over. :)

[ Voor 8% gewijzigd door schnumi op 06-02-2005 14:48 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 63409 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:53:
progressive kan alleen maar over component, dus YCbCr en niet over composite, scart of svhs... dit ter zijde
Scart kan wel... Loewe heeft het o.a. Progressive component over scart... Moet je wel een custom kabel voor hebben...
Maar "raar" is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Anoniem: 63409 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:53:
progressive kan alleen maar over component
Niet waar. Mijn snes gaf ook een progressive beeld uit (320 * 288) en dat ging toch echt ook over composite.
, dus YCbCr
Component is letterlijk een signaal dat uit componenten bestaat. RGB is dus ook een componenten signaal, en ja progressive kan ook met RGB. En raad eens waaraan het dan toevallig precies gelijk is bij de hogere frequenties (31khz+)? VGA :-)

Voorts kan progressive ook via een digitaal signaal lopen, via DVI of HDMI. (beiden zijn ook een RGB signaal, maar dat terzijde).
en niet over composite, scart of svhs... dit ter zijde
Bedankt voor je reply, maar jij bent heel erg slecht op de hoogte ;) (no offense)

SCART is alleen een connector, staat los van de signalen die er zijn.
SVHS is een soort video band, dat heeft al helemaal niks met video signalen te maken (ja, je neemt ze er op, maar dat staat ook los van de signalen die er zijn)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61283

ik wil mischien ook een HDD recorder kopen, bij de beschrijving van de LiteOn en Panasonic staat iets over een TV-tuner. Betekend dat dat ik via de recorder tv kan kijken? want zenders instellen op mijn tv lukt niet want de originele afstandsbediening is kwijt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
schnumi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:46:
Koop geen JVC!

Ik heb tenminste de fout gemaakt om de JVC DR-M10 te kopen (dvd recorder) en alleen maar problemen. Na een half jaar kreeg ik in het scherm constant loading en dan kon je er niks meer mee beginnen, uitzetten etc ging niet meer.
Ok, bedankt voor de tip! JVC stond toch wel hoog bij mij, vooral vanwege de volgende twee dingen in de specs:

Motion Active Progressive Scan uitgang (voor videobron)
Digital Direct Progressive Scan uitgang (voor filmbron)

Dat zou betekenen dat er in iniedergeval aandacht is besteed aan de de-interlacer voor de progressive signalen. Met een beetje geluk kan ie dat dan ook real-time en direct van de tuner, zodat ik er een scherm aan kan hangen die alleen maar hoge frequentie signalen aankan (bv standaard computer VGA CRT of LCD).
Zou zelf voor de Panasonic DMR-E85 gaan daar lees ik veel positieve verhalen over. :)
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Anoniem: 61283 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:34:
ik wil mischien ook een HDD recorder kopen, bij de beschrijving van de LiteOn en Panasonic staat iets over een TV-tuner. Betekend dat dat ik via de recorder tv kan kijken?
Het lijkt me dat dat altijd wel kan hoor. Voor mij is dat zelfs essentieel, omdat ik er mogelijk een scherm op aan sluit wat helemaal geen tuner heeft. Alleen de vraag of elk apparaat het progressive signaal ook direct van de tuner kan halen, of dat progressive alleen van de dvd/hd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Anoniem: 61283 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:34:
ik wil mischien ook een HDD recorder kopen, bij de beschrijving van de LiteOn en Panasonic staat iets over een TV-tuner. Betekend dat dat ik via de recorder tv kan kijken? want zenders instellen op mijn tv lukt niet want de originele afstandsbediening is kwijt |:(
Als er geen TV tuner in zou zitten dan zou de recorder niet kunnen opnemen van de kabel. Op je TV stel je via je tuner zenders in, waardoor je meerdere omroepen kan bekijken via die ene kabel. Zo moet dat ook op je recorder. Als je Sateliet hebt (canal digitaal) of bijvoorbeeld digitenne dan hoef je recorder geen tuner te hebben, want dat krijgt hij maar één signaal binnen via bijv. scart.

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb net mijn JVC weer weggebracht voor de 2de keer. Als hij terug is dan zet ik hem wel te koop op internet en komt er een ander voor in de plaats dat weet ik wel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:36
Jullie noemen het ontbreken van progressive scan als een bezwaar bij een aankoop van bijvoorbeeld de Philips, maar kan iemand mij vertellen wat het precies inhoudt? Wat kun je niet als je dat niet hebt. Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ik denk dat de Panasonic DMR-EH52EG-S een goede winnaar in het bovenste rijtje zou zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.produkte.panasonic.de/doc/D0500/DMR-EH52EG-S/PICT/dmr-eh52eg-s_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
koen schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:43:
ik denk dat de Panasonic DMR-EH52EG-S een goede winnaar in het bovenste rijtje zou zijn:
Heb je 'm zelf? Of heb je ook nog andere argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

JozyDaPozy schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:39:
Jullie noemen het ontbreken van progressive scan als een bezwaar bij een aankoop van bijvoorbeeld de Philips, maar kan iemand mij vertellen wat het precies inhoudt? Wat kun je niet als je dat niet hebt. Wat is het?
Een normaal beeld wordt interlaced weergegeven; in het eerste beeld de even lijnen en in het volgende beeld de oneven lijnen. Hierdoor is de scherpte niet optimaal, omdat je in feite maar de heflt van het detail weergeeft. Bij progressive geef je wel alle lijnen tegelijk weer. Nadeel van deze techniek is dat je een tv moet hebben die het kan weergeven en dat het er niet meer uitziet wanneer je beweging weergeeft (soort ghosting, doordat je maar 25 fps hebt ipv 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48738

Mijn ouders hebben de philips, en geen lcd of plasma tv, dus dat progressive scan interesseert ze niet. Maar wel een mooi apparaat hoor. Softwarematig is er heel veel mogelijk, en de Gui is zo slecht nog niet...m'n moeder begrijpt t zelfs...

btw...hij ziet er een stuk beter uit dan die panasonic hierboven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
JozyDaPozy schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:01:
[...]

Heb je 'm zelf? Of heb je ook nog andere argumenten?
* laag stroomverbruik (3/31 watt)
* progressive scan
* ondersteunt DVD-RAM/-R/-RW/+RW/+R
* elektronische programmagids
* adviesprijs beneden € 500

ik heb het toestel gepre-ordered, komt uit op 18 maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Anoniem: 48738 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:16:
Mijn ouders hebben de philips, en geen lcd of plasma tv, dus dat progressive scan interesseert ze niet. Maar wel een mooi apparaat hoor. Softwarematig is er heel veel mogelijk, en de Gui is zo slecht nog niet...m'n moeder begrijpt t zelfs...

btw...hij ziet er een stuk beter uit dan die panasonic hierboven!!
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/HD/HDRW720_00_webImageFullSize.jpg

tsjah over smaak en uiterlijk valt te twisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Kijk op de site van Kieskeurig of heb geduld.
Medio mei 2005 komt Sony met nieuwe DVD recorders, 710 en 910, met o.a. mogelijkheid van dual layer branden. Wel te hopen, dat de DL schijfjes betaalbaar worden en dat Sony zijn programmeermogelijkheden uitbreid, meer dan 8, wat nu nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
zijn er eigenlijk al HDD/DVD recorders met ingebouwde digitale tv (DVB-C) ontvanger? of zijn er al merken die er plannen voor hebben? en wat ik uit de post hierboven kan afleiden zijn er nog geen dvd recorders die DL kunnen branden?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
BiG-GuY schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:08:
en wat ik uit de post hierboven kan afleiden zijn er nog geen dvd recorders die DL kunnen branden?
Niet bij mijn weten, Sony wordt een van de eersten en Lite-On zou ook plannen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
phillips is op zich echt een fijn apparaatje om mee te werken hoor :) toch wel vrij makkelijk te bedienen en hier en daar zie je em zeker al voor 599 voorbij komen ipv de 650 uit de topicstart :)

en toch een van de belangrijkste dingen voor echt mooi beeld blijven toch ook de kabels :P (heb laatst ook alles omgegooid naar monstercable (http://www.monstercable.com) en merk het veschil toch zeker :) )

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35560

Flowerp, met je prijzen ben je in ieder geval niet up to date. De Philips 720 is op internet te koop voor euro 530 of minder. Ik heb zelf vorige week de Philips 725, met 160 GB harddisk gekocht voor euro 606 en ik ben er zeer tevreden over. Voor de bediening moet je ven gaan zitten, maar als je er even de tijd voor neemt is het toch allemaal vrij gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48738

Mijn vader heeft de philips voor 528 euro gekocht. Ergens in Hoorn geloof ik, gewoon gevonden via internet. Hij is eerst nog naar de mediamarkt gegaan, die hadden m voor 599, heeft ie proberen af te dingen, deden ze niet. Toen naar It's, en die lieten het bedrag zakken van 599 naar 550. das nog steeds 22 euro meer, en daar was makkelijk tegen op te rijden.

persoonlijk schaam ik me altijd een beetje als mn vader probeert af te dingen, maar t levert meestal wel iets op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Anoniem: 35560 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:22:
Flowerp, met je prijzen ben je in ieder geval niet up to date. De Philips 720 is op internet te koop voor euro 530 of minder.
Naarmate de openings post ouder wordt, worden de prijzen natuurlijk ook steeds minder up to date. Nog even en zelfs de genoemde modellen zijn alweer totaal achterhaald.

Ik heb overigens expres geen internet prijzen in de openings post gezet, maar alleen prijzen zoals ik ze gewoon in de winkel zag die ik even ben binnengelopen. Internet prijzen kun je overal opzoeken, echte winkel prijzen zijn veel moeilijker te achterhalen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpsystem
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2022
koen schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:43:

[afbeelding]
Waar heb je hem besteld en voor welk prijs.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
jpsystem schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:07:

Waar heb je hem besteld en voor welk prijs.?
www.pfahlweb.de voor € 460,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
De handleiding van de Panasonic dmr-eh52eg is momenteel beschikbaar op
www.panasonic.de (wel alleen nog in het Duits helaas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Iemand enig idee om welk apparaat deze aanbieding gaat:

http://www.expert.nl/?Pag...&ProductSubgroupID=5#1489
(DVD recorder met 80 GB hard disk, 399 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 15:29
JozyDaPozy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:05:
Iemand enig idee om welk apparaat deze aanbieding gaat:

http://www.expert.nl/?Pag...&ProductSubgroupID=5#1489
(DVD recorder met 80 GB hard disk, 399 EUR)
Als je op het plaatje-vergroot dingetje drukt zie je dat er liteon op het ding staat :Y)
edit:
Oeps, de 80 gb bedoelde je.. Geen idee :P

[ Voor 8% gewijzigd door AlterMann op 21-03-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 09:50

Gorefest

serial killer.

Waarom kijk je niet eens naar een Satelliet ontvanger met een HDD.
Dan ontvang je ook digitaal en dus veel betere kwaliteit dan via de kabel.

Ik heb een Echostar PVR-5020 met HDD en dat werkt echt heeeel erg mooi, met superieure beeldkwaliteit. Eventueel kun je de films etc er ook nog afhalen via USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 17-07 13:21

Rayzman

+31 Rayzman

@Koen heb je die Panasonic al binnen? Zo ja, kun je dan een mini review geven.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
Ik heb thuis de philips 720, de mogelijkheden zijn ongekend alleen

de kwaliteit is ronduit bagger, zelfs in hoogste kwaliteit (m1) opnemen is de kwaliteit van een svcd beter om nog maar niet te spreken over het kopieren naar een dvd, kwaliteit ook k*t

Ik heb er een hirschman kabel tussen liggen van 5 meter dus daar kan het echt niet aan liggen

nog een nadeel van de philips alles gaat via de hd, dus je kan niet direct kopieren naar dvd+r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Rayzman schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:59:
@Koen heb je die Panasonic al binnen? Zo ja, kun je dan een mini review geven.
hoi, nog niet binnen... :/

maar ozdra het apparaat binnen is, zal ik hier wel een kleine review met foto's enzo plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoNoAD
  • Laatst online: 15-12-2023
Effe reactie op dit alles:

/Edit
JVC DRM10...breng ik te vaak weg naar de reperatuur. kwalitatief zeer slechte lazers op dit moment .
== Sony 80 G komt wijnig voor..kwalitatief goede lazers...daar door lage uitval ( hoge prijs )
Philips 80G komt wijnig voor ..kwalitatief matige lazers.
Verder Liteon, LG, Lenco..ook wel eens ter reparatie weg gestuurd..., maar jvc spant de kroon..
/Edit

Opnemen:
Als je je opnames niet goed zijn test dit dan zo.....Als je een normaale Coax aansluiting in de muur heb....gebruik dan Hirschmann kabel en ook belangrijk Hirschmann pluggen....zorg dat je een directe aansluiting vanaf de Groene-Kabel..naar jouw tv zit.
Is Jouw beeld dan nog niet goed?
Is de kabel wel van een 75 Ohm's kwaliteid ...dit heet ook wel Digitale kwaliteid!
Zitten er geen knikken in? Weet je zekker dat de buiten kern niet met de binnen kern in aanraking is? ( De buiten kern moet je niet weg halen...deze moet in aanraking komen met de metalen Hirschmann plug.)
Weet je zeker dat deze niet via een versterker loopt..deze kunnen na 20 jaar van dienst best wel een keer kapot zijn...of meer storing veroorzaken dan als je zonder zou werken... ;)
Het beeld nog niet goed dan licht het aan jouw Kabel-explotant en mag je deze bellen voor leuk gesprekje Als je alles wat hier boven gedaan heb...anders krijg je voorrijkosten ( +/-€ 60) voor je kiezen.

Iedereen die een decoder heeft...welke vorm dan ook...zorg dat de kabels goed zijn en dat er Geen Scart splitters worden gebruikt (de iets wat duurdere kastjes ( +/-€20) zijn wel oke).
Deze dingen gebruik je als je te veel apparaten heb en tewijnig scart aansluitingen.

Coax-kabel / Tulp-kabel / Scart-kabel

Al deze kabels die standaart bij de doos zitten (als ze er bij zitten, het lijken net zuinige nederlanders) dan kan je beter nieuwe kopen!!!
Deze kabels zijn van dus danige kwaliteid..dat ik er lieve me reet me zou flossen dan dat ik mijn apparatuur aan mee zou sluiten.

succes, D

[ Voor 9% gewijzigd door NoNoAD op 25-03-2005 20:21 . Reden: betere uitleg. ]

skullcrusher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Je verhaal, hoewel nuttig, gaat voornamelijk over de algemene ontvangst van kabel en is eigenlijk niet specifiek voor HDD recorders. Wat wel inderdaad zo is, is dat meegeleverde kabels vaak van bedroevende kwaliteit zijn. Zelfs bij dure kwaliteits merken (Sony) is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:48
BobR13 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:12:
[...]

Als je op het plaatje-vergroot dingetje drukt zie je dat er liteon op het ding staat :Y)
edit:
Oep1s, de 80 gb bedoelde je.. Geen idee :P
Lenco....! Iemand ervaring met deze dvdrecorder?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wie weet er in wat voor een formaat de dvd Hdd recorders wegschrijven.
i.v.m het op de pc zetten van bijvoorbeeld een opgenomen film via dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
m@fkeez schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:01:
Wie weet er in wat voor een formaat de dvd Hdd recorders wegschrijven.
i.v.m het op de pc zetten van bijvoorbeeld een opgenomen film via dvd.
Meestal mpeg2. Maar waarom is dat exact van belang voor het op de PC zetten? Ben je soms van plan de HD eruit te schroeven en in je PC te mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
flowerp schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:25:
[...]

Meestal mpeg2. Maar waarom is dat exact van belang voor het op de PC zetten? Ben je soms van plan de HD eruit te schroeven en in je PC te mounten?
nope.

MIjn pa wil ook graag het opgenomen materiaal op de pc kunnen zetten. En hij denkt dat dat via een stand-alone hdd/dvd recorder niet makkelijk kan.

Volgens hem kun je beter een hauppauge pvr 350 o.i.d dergelijks kopen als vervanger van de videorecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 16-07 22:19
de gekleurde-waas problemen van de Liteon zijn allang opgelost hoor. Mensen hebben nu alleen nog problemen omdat ze het niet goed aansluiten.
Trouwens, het topic is een BUG-topic, er worden dus zowat alleen maar problemen in gepost, niemand zal de tijd nemen om te posten "ha ik heb deze week prima mn series geprogrammeerd en opgenomen, simpel en goede kwaliteit".

Dus ik kan je de Liteon hartelijk aanraden, helaas is een IA net voorbij.

edit: ik heb verder goeie ervaringen met JVC...
maar dat is dus het hele probleem van het lezen van ervaringen van mensen... een oom van me wilt nooit Philips of Aristona TV hebben omdat hij daar ooit problemen mee had... alles moest altijd Sony zijn... elk ander merk: "neh, dat is geen Sony". helaas ging zn Sony tv errug snel stuk...
Inmiddels heeft al jaren hij een JVC tv (iemand vertelde hem dat jvc en sony net als aristona en philips zijn), en als je door de luchtgaten naar binnen kijkt met een zaklamp zie je groot PHILIPS op de beeldbuis staan :)

Moraal van het verhaal: trek niet te makkelijk conclusies uit het beeld dat je krijgt van reacties.

[ Voor 44% gewijzigd door Jazco2nd op 06-06-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 11:43
ik heb de diverse topics hier door genomen,
Maar heb nog 1 vraag die me met de keuze moet helpen
om of voor de liteon te gaan of voor de pioneer 530.

Ik wil hem in het begin gaan gebruiken om videobanden om te zetten naar dvd.
Maar nu lees ik zo hier en daar over "macrovision" zit dit op beide aparaten en is dit ook eventueel van beide aparaten af te halen ... Net als de regiocode (heb wat dvd`s uit amerika overlaten komen :) )

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:48
pvdlaan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:15:
ik heb de diverse topics hier door genomen,
Maar heb nog 1 vraag die me met de keuze moet helpen
om of voor de liteon te gaan of voor de pioneer 530.

Ik wil hem in het begin gaan gebruiken om videobanden om te zetten naar dvd.
Maar nu lees ik zo hier en daar over "macrovision" zit dit op beide aparaten en is dit ook eventueel van beide aparaten af te halen ... Net als de regiocode (heb wat dvd`s uit amerika overlaten komen :) )
Met een speciale gehackte firmware kan je bij de Liteon 5045 de macrovision omzeilen. Regiovrij maken is ook mogelijk. Van de pioneer weet ik niets.....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:18
LG RH 7500 (80 Gb) / 7800 (160 Gb) / 7900 (250 Gb)

399,- euro voor 7500 bij pixmania

Heeft iemand hier ervaring mee. Deze recorders zitten een beetje onbekend te zijn
in een hoekje maar de features liegen er niet om.

- DIVX with subtitle support (.srt etc)
- simultanious recording and playing from other media (PIP)
- recoding when (high speed) dubbing from HDD to DVD
- Easy editting
- DVD+ and DVD- and dual layer support
- TV channel adding/removing
- Playlists
- Auto clock adjust
- Free folder creation
- File browser sorting
- UNDO and REDO !! to roll back mistakes during editting
- etc

Only for 399,- euro (80 Gb) at pixmania

See for yourself at: Manual

EDIT: Screenshots and photos

Is in het engels omdat ik deze ook al op het engelse LiteOn forum had gepost.

Ik heb zelf de 5045 nu sinds 5 maanden. Begin me erg te irriteren aan de tekortkomingen van de
software. Vanuit dat perspectief is het bovenstaande rijtje tot stand gekomen.

Vooral omdat de chipset van de 5045 overeenkomst met de LG 7x00. LG biedt wel alle mogelijke features met die hardware, Liteon niet (minimal feature firmware). Zeker een marketting trucje
van LiteOn. Daar gaan ze zichzelf nog wel mee in de vingers snijden.

Als iemand ervaring heeft met de LG RH 7x00 serie gaarne even posten. Ik denk erover
mijn 5045 in te ruilen voor een LG RH 7800

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door tweakradje op 03-07-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimster99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10-2023
Gorefest schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:14:
Waarom kijk je niet eens naar een Satelliet ontvanger met een HDD.
Dan ontvang je ook digitaal en dus veel betere kwaliteit dan via de kabel.

Ik heb een Echostar PVR-5020 met HDD en dat werkt echt heeeel erg mooi, met superieure beeldkwaliteit. Eventueel kun je de films etc er ook nog afhalen via USB 2.0
Kan je de films ook branden naar DVD? Of moeten de bestanden nog worden bewerkt?

p johnsworth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 02:20:
de gekleurde-waas problemen van de Liteon zijn allang opgelost hoor. Mensen hebben nu alleen nog problemen omdat ze het niet goed aansluiten.
Hoe moet je het apparaat dan goed aansluiten als je al een dvd speler aangesloten hebt op je enigste scart aansluiting ?

Anoniem: 42145

Kent iemand een HDD recorder of satelite decoder + HDD die een DVI uitgang heeft?

Ik probeer een beetje een all-digital AV systeem op te zetten. Nagenoeg alle LCD TVs hebben een DVI ingang tegenwoordig, maar op HTPC's na (die nog steeds duur zijn, langzamer opstarten en meer stroom verbruiken) is er nix wat je aan AV apparatuur op die DVI poort kan aansluiten.
Pagina: 1