Toon posts:

Maxtor 200GB (6B200P0) piept + klik 2 seconden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb sinds een maandje een 200 GB maxtor schijf deze heb ik eerst in mijn xbox gebruikt en na een tijdje gaf de hardeschijf een piep voor een seconde of 2 en dan een klik dacht ik te horen?

Nu hang hij in mn computer en doet exact hetzelfde, dit gebeurde 2 keer tijdens de installatie van windows. En ik meen het met opstarten ook een keer te hebben gehoord. Verder werkt hij prima?

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het schadelijk is?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien es een tooltje zoeken die de S.M.A.R.T. waardes van je schijf uit kan lezen?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:59
Ik heb dit zelf ook met de 160GB versie. Het is bij mij echt een warmte probleem. De hitte doet de schijf opnieuw calibraten. Oplossing een stille fan op de HD gericht.

[ Voor 3% gewijzigd door utbone op 06-02-2005 13:56 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke.. in de xbox zou goed kunnen die warmte... maar in de pc? er staat al een fan op gericht.. nu heb ik het nog niet heel vaak gehoord, dus ik wacht het even af denk ik.

Maar is dit schadelijk voor de schijf denk je?

Verwijderd

Een 80 Gig maxtor heeft dat bij mij ook gedaan. Na 9 maanden gaf hij uiteindelijk helemaal de geest. Echt gezond is het dus niet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb het ook met een Maxtor schijf gehad. Deze heb ik via een RMA laten vervangen. Hij begon namelijk steeds vaker te piepen en klikken waarbij windows dan ook ging hangen. De schijf hing in een passieve Zalman Heatpipe, met de nodige airflow. De schijf is dus waarschijnlijk niet helemaal gezond, kan gebeuren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Goed, omruilen dus...

Wel weer fucked, alles staat net lekker installiert.. maja!

Bedankt voor de informatie!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
dit klinkt niet erg positief
zelf heb ik een 200 gb maxtor sata 6Y120M ofzow die wordt na 15 mins 55-65 graden idle .... dit heeft hij al bijna een jaar zo volgehouden , is dit normaal ? ???verder kraakt hij best veel als hij iets moet kopieren ( 500 mb > )

Verwijderd

zet er ff een fan voor, het is niet gezond, hd's kunnen er wel tegen alleen het verkort de levensduur. tis niet zo dat hd's er gelijk kapot van gaan.
overbuurjongen van mij klaagde dat z'n computer de hele tyd uitviel en dat z'n kast zo heet was (kast was alleen al 40 graden aan de buitenkant :/)
bleek dat de fan van de voeding het begeven had. alles was loeiheet.
de pc heeft een paar maanden zo gedraait, hdd was altyd 65 graden, cpu iets van 85/95 (oude amd)
de pc leeft nog steeds, dus het zal wel meevallen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En blijf vooral ook geloven in Sinterklaas en de Kerstman. Hoge temps zijn funest voor hdd's; er niets aan doen is vragen om problemen. Moderne 7200rpm disks moeten voldoende gekoeld worden. Maxtor's lijken hier wat gevoeliger voor te zijn dan andere merken. Een schijf die eenmaal een langere periode te warm heeft gedraaid, heeft zeker een tik opgelopen en al naar verwachting veel minder lang meegaan dan exemplaren die op gezonde temperaturen hebben gewerkt.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
ik was binnekort ook van plan om een nieuwe cpu fan te kopen ivm met stilte dus ook meteen maar een hdd fan of een xtra 8 cm fan,

Verwijderd

koraks schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:22:
[...]

En blijf vooral ook geloven in Sinterklaas en de Kerstman. Hoge temps zijn funest voor hdd's; er niets aan doen is vragen om problemen. Moderne 7200rpm disks moeten voldoende gekoeld worden. Maxtor's lijken hier wat gevoeliger voor te zijn dan andere merken. Een schijf die eenmaal een langere periode te warm heeft gedraaid, heeft zeker een tik opgelopen en al naar verwachting veel minder lang meegaan dan exemplaren die op gezonde temperaturen hebben gewerkt.
ik zeg alleen dat je hdd's er niet zo 123 kapot van gaan, er gaat een langere tyd overheen dan 2 maanden.
Pagina: 1