Toon posts:

Van desktop naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag de switch willen maken van desktop PC naar notebook. Alleen zit ik nog met enkele vragen of dit nu wel zo'n goed idee is. Wat vinden jullie juist de grootste voordelen van een desktop PC tegenover een Notebook?

Ik gebruik mijn PC voornamelijk om er (voor school) op te werken, maar ik lust af en toe ook wel eens een game'pje. Momenteel beschik ik ook over een TFT-scherm; die wel te vergelijken valt met een notebook scherm.
Mijn PC wordt op het moment ook gebruikt als TV, dus daarom moet de notebook ook wel over een TV-Tuner kaartje beschikken.

Is het aangeraden om deze switch te maken? Zijn er tweakers die dit al geprobeerd hebben (en het nog steeds een goede keuze vonden?). Jullie raad is meer dan welkom!!

Ohja, het gaat om deze notebook:
Promedion D900T
• Pentium 4 - 540 (3,2Ghz)
• Nvidia 6800 - 256MB (PCI Express 16x)
• 2x 80GB SATA 150 - 5400RPM - RAID0/1
• 1GB DDR2 533 Memory
• DVD +/- Writer
• WLAN 54Mbps
• Bluetooth
• 17" TFT 1680x1050
• TV Tuner
• Gigabit ethernet
• NUMERIEK keypad! :)
• (Ingebouwde webcam)
Zo een beetje alles erop en eraan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb een paar maanden geleden zelf de overstap gedaan van desktop naar notebook en dat bevalt me uitstekend :)
Het grote voordeel is wel dat je vrijwel overal kunt werken waar je wilt, verder was dat naast een veel lager verbruik een belangrijk argument. In plaats dat ik nu halve dagen op m'n kamer zit kan ik lekker beneden hetzelfde doen. Wat snelheid betreft is het maar wat je kiest, tegenwoordig hoef je met de keuze voor een notebook niet met een sloom beestje te zitten ;)

Over de Promedion zelf weet ik vrij weinig.
Wil je weten hoe de Promedion presteerd dan raad ik je aan te gaan zoeken naar reviews van deze of vergelijkbare notebooks evenals de onderdelen waar hij uit is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel kost die laptop ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat in z'n linkje, € 2.939,30 inclusief 19,00 % BTW.
Dat ding wil ik trouwens geen laptop meer noemen, dikke P4, 2 harddisks, 17 inch, 4 speakers, ingebouwde webcam, 5.5 kilo (!). Op accu werken kan je wel vergeten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:16:
[...]

staat in z'n linkje, € 2.939,30 inclusief 19,00 % BTW.
Dat ding wil ik trouwens geen laptop meer noemen, dikke P4, 2 harddisks, 17 inch, 4 speakers, ingebouwde webcam, 5.5 kilo (!). Op accu werken kan je wel vergeten.
:X

Ik vraag me dan gelijk af waarom de TS überhaupt een laptop zoekt aangezien hij niet heeft aangegeven waarom hij er een overweegt aan te schaffen :)
Met bovenstaande config (ik had het nog heel niet zo goed bekeken) vraag ik me af wat de mobiele factor nog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Dan stel ik natuurlijk een wedervraag: wat zie jij als de voordelen van een laptop boven een desktop??? Draagbaarheid is wat mij betreft het enige argument... Maar als je dan zo'n tientonner als jij wil neemt, kan je dat net zo goed niet doen.

Voor dat bedrag kan je namelijk 2 keer een desktop samenstellen met betere specs. Zekers als je al een TFT hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Laptop kun je mee patsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe acer travelmate 8100 is qua specs niet veel slomer en heeft een accu tijd van normale centrino notebook (4/5) uur. bovendien heeft die laptop geen lomp 17" tft maar wel de wsxga+ resolutie (1680x1050).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
waarom zitten er in godsnaam 2 dvd schrijvers in dat ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
lol lees jij nog maar 'ns wat FAQ'jes

Dat zijn harde schijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Op zich lijkt me bovenstaande configuratie niet mis; is 5kg echt zo zwaar?
Volgens mij is het leuke nog altijd van zo'n ding dat je het simpelweg kan 'opbergen' als je gedaan hebt met erop te werken.
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:05:
de nieuwe acer travelmate 8100 is qua specs niet veel slomer en heeft een accu tijd van normale centrino notebook (4/5) uur. bovendien heeft die laptop geen lomp 17" tft maar wel de wsxga+ resolutie (1680x1050).
Wat is het voordeel van die kleinere TFT dan, maar wel dezelfde resolutie?
Weet je trouwens het prijskaartje van die travelmate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je eerder een notebook hebt gehad maar 17" klinkt mooi maar is voor een laptop gewoon enorm lomp. Alleen voor de echte lanparty fanaat raad ik zo'n laptop aan. anders kan je net zo goed je geld besparen en een desktop kopen. Een laptop koop je om mobiel mee te werken dan zo'n gigantische laptop met 17" scherm is gewoon niet mobiel. Bij nde aankoop van mijn vorige laptop d8 ik dat de accutijd en gewicht (en vooral kwaliteit) niet zo belangerijk zou zijn. die laptop heb ik ook maar 6 maanden gehad en ik was blij dat ik er nog niet eens de helft van de aankoopprijs voor terug kreeg. De huidige laptop is van beter kwaliteit en is veel mobielen (centrino).

p.s. de 8100 series van acer ligt rond de 2000/2200 euro.

een url http://de-laptopper.nl/index.php?file_id=3531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-FoX- schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:06:
Op zich lijkt me bovenstaande configuratie niet mis; is 5kg echt zo zwaar?
Volgens mij is het leuke nog altijd van zo'n ding dat je het simpelweg kan 'opbergen' als je gedaan hebt met erop te werken.

[...]
Geloof me, opbergen doe je niet. Als je er vaak op werkt wil je iig een externe muis (want tuchpad of pointerstick is een onnouwkeurig rotding), een toetsenbord, speakersetje/koptelefoon (want geluid uit een laptop klinkt rot) en/of joystick, een houder om het beeld op de juiste hoogte te houden (want als ie op een bureau staat kijk je bij normale houding over het scherm heen, dat ga je na verloop van tijd wel voelen) enz. Dat ga je echt niet elke keer inpakken en uitpakken.

Het lawaai van dat apparaat lijkt me ook geen pretje, zoveel warmtebronnen bij elkaar kan alleen maar betekenen dat er meerdere fannetjes inzitten die op een superhoog toerental draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Het advies is dus duidelijk: Koop een mooie Desktop als je voor zulke specs wilt gaan. Met deze specs wil je absoluut geen laptop hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een geschikte oplossing! Voor dat geld koop je bij Computerland.nl de volgende laptop:

Categorie 2. Alpha notebooks
Product Alpha 2500 / 15.4" WXGA / 1.6GHz P-M / 512MB / 60 GB 8MB / 256MB Radeon / 8x DVD +/- Rewriter / WLAN
Prijs € 1.099,- (inc. BTW)

15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 725
1,6GHz, 2MB Cache
512MB DDR-RAM geheugen
60GB HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in

De Alpha 2500 beschikt over Instant On. Met deze nieuwe technologie hoeft het besturings- systeem niet op te starten om bv. DVD’s te kijken of MP3’s te luisteren.

Vervolgens heb je nog zo'n 1838 euro over om een systeem te kopen of de laptop up te graden.

Een mooi systeem:

Product Prijs

Processor AMD Athlon 64 3400+ Boxed € 199,00

Moederbord MSI K8N Neo Platinum € 103,00

Koeler AMD Boxed-koeler

Geheugen TwinMos 2x 512MB (1GB) PC3200 DDR € 130,50

Videokaart MSI NX6800GT-TD256 € 391,00

Netwerkcontroller nForce4 built-in Gbit MAC met Marvell PHY
Harde schijf Maxtor DiamondMax 10, 160GB € 83,00

Dvd-brander NEC ND-3500 16x (zwart) € 58,00

Dvd-speler Lite-On LTD-166S 16x48x, (zwart) € 22,71

Draagbare opslag USB-Stick 256MB PenDrive (USB 2.0 € 24,95

Behuizing Antec SLK2650BQE Solution € 69,38

Monitor Samsung Syncmaster 957MB 19" € 225,64

Luidsprekers Logitech X-530 € 57,00

Headset Plantronics .Audio 90 € 35,95

Toetsenbord Logitech Internet Keyboard (zwart) € 10,30

Muis Logitech MX510 Optical Mouse € 35,00

TOTAAL € € 1.445,43

Dus je bent goedkoper uit, hebt alle specs die je nodig hebt en je bent mobiel! Is dat nou een goede oplossing of niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
Modbreak:Zullen we even wat respect tonen voor de medetweakers?

[ Voor 83% gewijzigd door Laurent op 07-02-2005 22:22 ]

Pagina: 1