Toon posts:

[hd] 2e hd word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik in het bezit van m`n nieuwe pc. Een AMD 64 3000 met een asus k8v SE moederbord.

Nu heb ik 1 masterschijf, een Maxtor diamond 9 160 gig en ik wil daarbij nog een harddisk zetten. Een IBM deskstar 60 gig. Echter deze schijf word niet gedetecteerd!

Wat ik heb gedaan:

-Andere harddisk er in gehangen en dat werkt zonder problemen op slave.

-Ibm hardisk getest of deze wel echt goed is. de IBM draait in m`n xbox zonder problemen. -op jumper 16 heads device 0 master.

-de IBM aan een andere controller gehangen. Namelijk die waar m`n dvd speler ook op hangt. Zowel master als slave, werkt niet.

Voor het gemak heb ik er nog maar een willekeurige schijf ingehangen en die word direct gedetecteerd. Ik heb alle slave modus geprobeerd, en niets werkt.

Voor de volledigheid m`n hele systeem dan maar:

AMD 64 3000 socket 754
512 mb kingston mem
1x maxtor diamond 9 160 gig MASTER
NEC dvd brander -afgekoppeld-
floppy -afgekoppeld-
Ati radean 9600 XT
2x neterkaart 3com en realtec
A-open voeding 350 watt.

Windows XP proffesional

Als ik hem overigens op force device 1 zet, dan herkent hij geen harddisk, -hoort dat?- dus de jumpers zijn in orde.

Als iemand mij kan helpen word ik blij. :/

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
al in je bios gekeken of alles op auto detect staat?

Verwijderd

Topicstarter
Uhh nee, maar dan zouden die andere schijven toch ook niet gedetecteerd moeten kunnen worden?
Ik ga nu even in m`n bios kijken. Het zou best kunnen.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ah, je hebt nog niet in je bios gekeken of tie daar wel herkent wordt??? Als dat niet zo is, moet je waarschijnlijk nog een partitie aanmaken (rechtsklik deze computer, beheren, daarin aanmaken)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
Excellent! Hij word herkend in de bios. Al geeft hij wel mmar 33 gig aan ( ? )
Ik heb op beheren geklikt, en moet ik dan nu "nieuwe partitie" selecteren?

Verwijderd

Topicstarter
Zo even de jumper veranderd en nu word de volle 60 gig herkend. Met het beheren heb ik er een primaire partitie van gemaakt nu maar eens zien of het werk. Denk het wel.

Bedankt!

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Juich nooit te vroeg.. Aldus...

Alles opnieuw bekabeld pc dichtgeschroeft, wat denk je? "no hd device present"

Nadat ik hem eraf -ide en power kabel los- gehaald had, kon ik weer gewoon opstarten.

Wat er veranderd is nadat hij het deed en toen ik mijn pc heb dichtgemaakt:

Voor:

Diskette station stond afgekoppeld
de master hardisk zat op het "eind" van de ide kabel, en die nieuwe slave op de middelste

Na dichtschroeven:

Diskette station aangesloten
de master hardisk zat op het "midden" van de ide kabel, en die nieuwe slave op de laatste connector.

Kan het zijn dat het te maken heeft met de ide kabel? Dat ik de nieuwe drive op cable select moet zetten?

Verwijderd

Even wat basics:
Zet op je IDE kabel de master altijd aan het eind en de slave in het midden van de kabel
Gebruik geen cable select of master/slave door elkaar.
Cable select werkt in de meeste gevallen probleemloos maar zorgt er dus ook voor dat de hdd's automatisch een master/slave id toegewezen krijgen. Eind van de kabel is dus master, midden is slave.
Jouw probleem kan dus liggen in een mix van cable select en master/slave.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! redelijk basis kennis dus. Dan zal het daar aan liggen.

Bedankt! :9~
Pagina: 1