Sinds gisteren ben ik in het bezit van m`n nieuwe pc. Een AMD 64 3000 met een asus k8v SE moederbord.
Nu heb ik 1 masterschijf, een Maxtor diamond 9 160 gig en ik wil daarbij nog een harddisk zetten. Een IBM deskstar 60 gig. Echter deze schijf word niet gedetecteerd!
Wat ik heb gedaan:
-Andere harddisk er in gehangen en dat werkt zonder problemen op slave.
-Ibm hardisk getest of deze wel echt goed is. de IBM draait in m`n xbox zonder problemen. -op jumper 16 heads device 0 master.
-de IBM aan een andere controller gehangen. Namelijk die waar m`n dvd speler ook op hangt. Zowel master als slave, werkt niet.
Voor het gemak heb ik er nog maar een willekeurige schijf ingehangen en die word direct gedetecteerd. Ik heb alle slave modus geprobeerd, en niets werkt.
Voor de volledigheid m`n hele systeem dan maar:
AMD 64 3000 socket 754
512 mb kingston mem
1x maxtor diamond 9 160 gig MASTER
NEC dvd brander -afgekoppeld-
floppy -afgekoppeld-
Ati radean 9600 XT
2x neterkaart 3com en realtec
A-open voeding 350 watt.
Windows XP proffesional
Als ik hem overigens op force device 1 zet, dan herkent hij geen harddisk, -hoort dat?- dus de jumpers zijn in orde.
Als iemand mij kan helpen word ik blij.
Nu heb ik 1 masterschijf, een Maxtor diamond 9 160 gig en ik wil daarbij nog een harddisk zetten. Een IBM deskstar 60 gig. Echter deze schijf word niet gedetecteerd!
Wat ik heb gedaan:
-Andere harddisk er in gehangen en dat werkt zonder problemen op slave.
-Ibm hardisk getest of deze wel echt goed is. de IBM draait in m`n xbox zonder problemen. -op jumper 16 heads device 0 master.
-de IBM aan een andere controller gehangen. Namelijk die waar m`n dvd speler ook op hangt. Zowel master als slave, werkt niet.
Voor het gemak heb ik er nog maar een willekeurige schijf ingehangen en die word direct gedetecteerd. Ik heb alle slave modus geprobeerd, en niets werkt.
Voor de volledigheid m`n hele systeem dan maar:
AMD 64 3000 socket 754
512 mb kingston mem
1x maxtor diamond 9 160 gig MASTER
NEC dvd brander -afgekoppeld-
floppy -afgekoppeld-
Ati radean 9600 XT
2x neterkaart 3com en realtec
A-open voeding 350 watt.
Windows XP proffesional
Als ik hem overigens op force device 1 zet, dan herkent hij geen harddisk, -hoort dat?- dus de jumpers zijn in orde.
Als iemand mij kan helpen word ik blij.