In m'n top div (welke als background m'n header met logo heeft) wil ik een 2e div nesten. In deze DIV komt een image die als link dient. Op zich geen probleem, ware het niet dat Firefox deze anders rendert dan IE.
Voorbeeld:
Als ik de image echter als background in CSS invoer is de positionering opeens in beide browsers zoals het hoort:
De 2e optie lijkt mij netter, omdat in de DIV niks anders komt te staan dan een clickable image. Met een background DIV kan ik hier echter geen link aan meegeven, of heb ik het mis?
Voorbeeld:
HTML:
In m'n CSS positioneer ik de DIV:1
| <div id="bla">[img]"images/bla.gif"[/img]</div> |
Cascading Stylesheet:
Wat er nu gebeurt is dat de image in Firefox niet op de juiste positie (iets te ver van de top af) staat, in IE is deze prima.1
2
3
4
5
6
7
| div#bla { position: absolute; top: 40px; right: 15px; width: 15px; height: 9px; } |
Als ik de image echter als background in CSS invoer is de positionering opeens in beide browsers zoals het hoort:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
| div#bla { position: absolute; top: 40px; right: 15px; width: 15px; height: 9px; background: url("../images/bla.gif") no-repeat; } |
De 2e optie lijkt mij netter, omdat in de DIV niks anders komt te staan dan een clickable image. Met een background DIV kan ik hier echter geen link aan meegeven, of heb ik het mis?