Toon posts:

[MS Access] foto exporteren uit "OLE Object" naar file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb van een klant een ms access 2000 betand gekregen, waarvan ik alle info moet exporteren naar een webshop.
Nu staan de foto's van die producten (zo'n 1400) allemaal in die access databank opgeslagen als OLE Object. Die zijn dus perfect leesbaar binnen access in een Report, maar niet als ik mijn database exporteer.
Ik zoek dus een softwareprogramma (of een truukje) hoe ik de foto's, allemaal jpg's, uit die access-db kan exporteren op een snelle manier. (liefst met als naam de index van de rij waarin die zit, zodat ik die snel kan gebruiken in mijn php-script.)
Ik heb half google al afgezocht, maar nog geen enkel programma gevonden dat de foto's exporteert naar een file.

Kan mij iemand helpen ?

Alvast bedankt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je lekker aan de slag moet gaan met VBA. Ieder record 1-voor-1 uitlezen, OLE object openen en opslaan in de uiste file.

Begin maar eens met de VBA help :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
is er geen mogelijkheid zonder dat ik vba moet leren ...
ik kan dus niets van access en ook niet van vba.
Als ik hiervoor vba moet leren, zal ik wel een tijdje bezig zijn ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nee, sorry. Maar zo heel moeilijk is het niet hoor :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.