Toon posts:

Probleem koeler radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej,
Ik heb gister de zalman koeling op me Ati Radeon 9800pro aiw geïnstalleerd.
Na wat koelpasta en schroefwerk gaf ie vreemde vlakken door t beeld heen als ik een spelletje aan t spelen was.

Na de cpu grondig met alcohol van de koelpasta te hebben ontdaan. En daarna opnieuw een klein beetje koelpasta erop te hebben gedaan is t al minder maar geeft ie nog wel een soort 'ruis' door het beeld heen:
Afbeeldingslocatie: http://img203.exs.cx/img203/5272/fout8ov.jpg

Kan iemand me misschien hiermee helpen? Moet ik juist veel of weinig koelpasta gebruiken?

Groeten,
aiko

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Maar heb je gene beter voorbeeld screenshot is nogal donker. En niet toevallig een weerstandje die op de chip zit weggeschoonmaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een foto voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img140.exs.cx/img140/3924/fout26ub.jpg

Wat bedoel je precies met weerstandje weggeschoonmaakt?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zit er nergens anders koelpasta op? zoals om de core heen. Het mag er alleen op zitten. Op al die weerstandjes ernaast is dat niet slim. En wordt je geheugen ook gekoeld? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een snelle reacties allemaal _/-\o_
Ja me geheugen wordt gekoelt door de RAM Heatsinks van de VF700-Cu koeling.
T is wel zo dat als ik me koeling er weer voorzichtig afhaal, dat de koelpasta een beetje aan de zijkanten zit van de core, doordat de koelpasta 'geplet' wordt tussen de core en de koeling.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Wat zijn de temps van je kaart? En probeer je kaart eens onder te klokken als je zeker weet dat er nergens ander koelpasta op zit geeft ie dan nog steeds artifacts?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is zo goed als opgelost. Daar ben ik wel blij mee :*)
Ik heb opnieuw netjes wat koelpasta erop gedaan en de koeling gemonteerd.
Daarna gaf ie nog steeds artifacts. En heb ik met radlinker wat geklooit.

Het veranderen van de kloksnelheid van de gpu gaf geen effect op het verdwijden van de artifacts.
Na de kloksnelhied van het geheugen van 337.50 mHz naar 324 werd t al minder 8)
Op 310 mHz is ie helemaal goed.

T lag dus aan de RAM denk ik, toch hoort dit niet... :? Zal ik veel verschil merken? En komt dit misschien door t aanbrengen van de RAM heatsinks?

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

grtz,
aicore

Verwijderd

Dan zit er misschien nog steeds teveel pasta op als downclocken lijkt te werken
En we groeten elkaar hier altijd op got, dus die groetjes kan je laten gaan.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

De artifacts in je screenshot zijn typische voorbeelden van te hoog geklokt geheugen, dus als je het voor je de RAMsinks hebt aangebracht niet had, dan kan je wel stellen dat het daardoor komt ja. Ik heb hier een 9500 Pro waarvan het geheugen hoger klokt zonder RAMsinks dan met...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm okay,
maar misschien morgen dan ff zonder die ramsinks proberen.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Het zou ook aan te veel of te weinig koelpasta tussen core en koeler kunnen liggen hoor, als ik m'n core te ver overklok, en hij dus te warm wordt, krijg ik ook een soort van artifacts in de vorm van witte spikkels...

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
Ik dacht altijd dat 'blokjes' core was en 'uitrekkingen van textures' geheugen was? Of net anders om?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Mja, normaal wel denk ik, maar bij mij geeft het geheugen ook blokjes als ik te ver ga, terwijl de core "spikkels" geeft, dus het zal wel schelen van kaart tot kaart of van fabrikant tot fabrikant of zo zeker?
Pagina: 1