welke batterijen voor 12V 500mA

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb een bullet-cam (klein cameraatje) die ik met een adapter van spanning kan voorzien (stekker in het stopcontact). Nu wil ik het ding ook onderweg kunnen gebruiken, dus heb ik 8 penlites (1.5v) aan elkaar geknoopt. Dat werkt. Daarna heb ik geprobeerd om oplaadbare batterijen te gebruiken (GP 2300), maar volgens mij leveren die te veel stroom, omdat het beeld van de camera heel snel overbelicht raakt (als ik de spanning er niet afhaal wordt na 10 sec. het hele beeld wit :| ).

Welke batterijen kan ik wel gebruiken om de gevraagde (12V 500mA) spanning te leveren?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
kleine lood accu misschien?

Verwijderd

Te veel stroom geven kan zowiezo niet, hij kan te veel nemen.
Ik denk eerder dat die oplaadbare dingen te weinig spanning geven aangezien ze 1.2v zijn.
Zet er eens een metertje op om te kijken wat er uit komt,

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:51:
Ik denk eerder dat die oplaadbare dingen te weinig spanning geven aangezien ze 1.2v zijn.
Zet er eens een metertje op om te kijken wat er uit komt,
Idd, je moet dan 10 oplaadbare batterijen gebruiken. Dan is het alleen geen klein cameraatje meer.

Als je toch aan het knutselen slaat, is zo'n accu van een boormachine dan geen optie? Die zijn 12V (sommige, lang niet allemaal!) en hebben flink wat capaciteit.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-02-2005 12:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• wizl
Ik heb er nu 8, ff. een plaatje erbij voor de duidelijkheid :)
Waar kan ik zien/uitrekenen hoeveel ampere bepaalde batterijen leveren (als je dat zo kunt zeggen)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bdvdv/files/bcam.jpg

Verwijderd

8x 1,2V is niet hetzelfde als 8x 1,5V ;)

Oplaadbare batterijen hebben een lagere spanning en dat moet je inderdaad wel compenseren als je apparaat dat nodig heeft (en blijkbaar heeft ie dat dus).

Teveel mA kan niet met een batterij, tenslotte gaat het niet om een apparaat/onderdeel wat afhankelijk is van de stroombegrenzing van zijn voedingsbron.

Kortom: al zou je de 8x oplaadbare 500mA penlites (ong. 9,6V) vervangen voor 10x oplaadbare 4000mA D-cell (12V) dan zou het gewoon moeten werken (beter zelfs, en met een langere gebruiksduur ;))
Waar kan ik zien/uitrekenen hoeveel ampere bepaalde batterijen leveren
Staat voor oplaadbare accu's altijd erop. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 14:09 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

en 1x9v+2x1.5volt? da's iig n beetje compacter...

• wizl
Toch gebeurt er iets vreemds als ik oplaadbare batterijen gebruik. Het cameraatje krijgt al
vrij snel moeite met licht. Als ik het dan op een witte muur richt, is het alsof ik recht in de zon kijk zeg maar :). Met de 'gewone' batterijen heb ik daar geen last van, en is het beeld kleurecht, en superstrak. Iemand een id wat dat zou kunnen veroorzaken dan?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voldoende spanning nodig en niet allerlei verschillende batterijen in serie schakelen.

• wizl
rapture schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:13:
... en niet allerlei verschillende batterijen in serie schakelen.
Zou dat het probleem zijn? Ga ik eens proberen :)
Pagina: 1