Toon posts:

[XP] Wil niet meer opstarten en chkdsk hangt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen toen ik mijn computer aan deed bleef hij hangen in het windows opstartscherm.
Ik heb toen de windows xp pro cd erin gedaan en op r gedrukt.
daarna bij c:windows> chkdsk /r getypt. maar de diskcontrole kwam maar tot 25 % en doet daarna niets. Ik kom ook niet in de veilige modus.
Mijn systeeem is:
MSI PT880
512 ddr ram pc3200
wd 120 gb sata hd
P4 2,8 Ghz ht
radeon 9600 xt
lg 16 x dvd
windows xp pro nl

de computer is op 30 januari volledig opnieuw geformatteerd en geinstalleerd met de nieuwste update van win xp

gisteren toen de pc het nog wel deed heb ik geen installaties uitgevoerd, alleen een beetje cs source gespeeld en gesurft.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt erg veel op een probleem met je harddisk - heb je al eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ gekeken naar harddisk diagnostic utilities en die al eens gedraait? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien ook al eens geprobeerd het geheugen te testen ? Krijg je een melding ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen enkele melding. Het opstartscherm van win xp blijft gewoon staan.
Ik zit nu data lifeguard tools 11 te draaien van wd, maar wanneer ik de quick test uitvoer lijkt het alsof er helemaal niets gebeurd :S Is mijn hd dood?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Ik zou even de diagnostics software voor je harddisk draaien. Diagnostics software kun je downloaden bij de fabrikant van je harddisk. Ik vermoed een probleem met je hd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Crusader schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:54:
Ik zou even de diagnostics software voor je harddisk draaien. Diagnostics software kun je downloaden bij de fabrikant van je harddisk. Ik vermoed een probleem met je hd.
ben vergeten te zeggen dat dat proggie wat ik draai dus een diagnostics proggie is van wd, speciaal voor mijn sata hd. De quick test zou 5 min moeten duren, maar na 10 min is er nog steeds niets gebeurd :S

Verwijderd

Heb je toevallig knoppix liggen? gooi die er eens in en kijk eens of je je disk kunt benaderen.
Ik heb al veel gekkigheid gezien die alleen maar door software kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:00:
Heb je toevallig knoppix liggen? gooi die er eens in en kijk eens of je je disk kunt benaderen.
Ik heb al veel gekkigheid gezien die alleen maar door software kwam.
nope, heb geen knoppix liggen :(
uit de test komt: drive not ready. please make contact with technical support etc :S
Windows start nog steeds niet op :(

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zo te merken heb je 2 pc's (of je bent telepathisch heel goed bezig)
Hang de harde schijf eens als slave bij de bak in waar je nu op werkt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:39:
Zo te merken heb je 2 pc's (of je bent telepathisch heel goed bezig)
Hang de harde schijf eens als slave bij de bak in waar je nu op werkt?
daar heb ik ook aan zitten denken, maar de 'kapotte' hd is een sata.
de andere computers die ik heb, hebben geen sata controller :(
Ik ga hem nu formatteren en alles opnieuw installeren.
Als die het dan nog steeds niet doet zal ik hem weer terug moeten sturen naar de winkel ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
windows staat er opnieuw op. Alles werkt weer. Echt een vage actie van die wd hd dus. Weet iemand mss hoe je dit kunt voorkomen?

Verwijderd

Voorkomen weet ik niet maar het zou toch nog kunnen dat je disk kapot aan het gaan is.
Ik heb dit probleem met een scsi disk, loopt 4-5 dagen goed dan ineens is zijn FS kapot en moet ik een reinstall doen.
De tools van de fabricant zeggen allemaal dat de disk ok is.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:40:
De tools van de fabrikant zeggen allemaal dat de disk ok is.
Da's helemaal balen, zie dan maar eens garantie te claimen...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is dus vandaag %#@ weer gecrasht :(
Ik hoop toch nog dat ie niet kapot is.
Nu verschijnt echter wel een blauw scherm met unmountable boot volume.
Als ik de windows repair uitvoer en dan chkdsk /r intyp krijg ik na 15 min de melding:
''Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.''

Ik heb dit probleem namelijk eerder gehad. Eerst lag het aan een bios update van mijn mobo en de andere x lag het aan een windows update. Maar hij heeft nu zeker een half jaar goed op deze bios gedraaid en het eerste wat ik na de installatie van windows deed was de windows update uitvoeren. Ik wordt echt stapelgek van dat sata. Ik denk dat ik mss gewoon weer overstap naar IDE.

Verwijderd

Ik heb dus exact hetzelfde probleem met die scsi disk. hij klapt ook met unmountable meuk.
Naar een format is het weer goed. (voor even)
Zou dit misschien toch iets anders zijn dan een kapotte disk ?(zou wel mooi zijn)
Pagina: 1