Toon posts:

MSI K8N Neo Platinum: front USB doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat jullie kunnen helpen.

Heb een MSI K8N NEO PLATINUM mobo waarvan de front usb's het niet doen.

Ik heb op de interne connectoren meerdere aparaten aangesloten zoals cardreaders en frontpanels. Maar ook accesoires die mee worden geleverdm et het moederbord. Niks doet het op die connectoren.

In eerste instantie dacht ik dat het in de bios uitgeschakeld zou zijn, maar kon niks vinden die disabled stond ipv enabled. Enige wat ik kon vinden mbt usb was de ONCHIP USB. Deze staat niet disabled. Zijn er misschien andere instellingen in de bios die in eerste instantie niet doen vermoeden dat het met de USB te maken heeft maar die toch veranderd moeten worden ?

SP1 en SP2 zijn al geinstalleerd. Ook zonder SP2 geprobeerd, helaas hier lag het ook niet aan.

Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen, heb geen zin om er een rma van te maken.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Pak je handleidingboekje er is bij van je mobo.. daar staat het wel uitgelegd.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:49
Heb je toevallig een Antec Sonata kast ? Zo ja, dan is dit een bekend verschijnsel. Je moet dan een kleine aanpassing doen om e.e.a. werkend te krijgen.

Specs

Verwijderd

Je hebt mag ik aannemen wel de kabel die vanuit de front USB-aansluiting komt aangesloten op een USB aansluiting op het mobo?

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Verrek ik heb hetzelfde probleem.....en inderdaad de Antec Sonata kast. Ik wist dat er een probleem was met de Firewire-kabel van de Sonata, maar niet van de USB-poort. De grap is dat ik hiervoor een Asus bord in de kast had zitten en dat die het wel gewoon deed.....

Ik zal nog eens zoeken.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

kijk hier anders even, ik had hetzelfde probleem. moet je even 1 draadje loshalen.

http://forums.anandtech.c...did=1465349&enterthread=y

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op de Antec-site:

What is the typical pin configuration of the Antec USB connector?

The Antec USB connector follows the Intel standard layout. Majority of the motherboards follow the same standard as well. Intel Standard 10pin Layout
Pin 1 = Power Pin 2 = Power
Pin 3 = Data - Pin 4 = Data -
Pin 5 = Data + Pin 6 = Data +
Pin 7 = Ground Pin 8 = Ground
Pin 9 = Key or Blocked pin Pin 10 = Ground

Warning: If your motherboard contains a USB pin labeled OC or NC, make sure that no wire goes to it. You can lift the black tab and pull the wire out or simply clip the wire going to it. The pin for it is usually in pin 10. When a wire is connected to OC or NC, all the USB ports can stop working, the system can automatically shut down, or the secondary IDE is disabled.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

ik heb geen Antec kast maar een gewone kast (merkloos) waarvan de usb's het altijd gedaan hebben op een Asus moederbord.

Wat ik vreemd vind is dat ook andere apparaten die ik op de USB connectoren aansluit (intern) het ook niet doen, Er wordt bijvoorbeeld een bracket meegeleverd met 4 led lichtjes waarop ook 2 usb aansluitingen zitten. Wanneer ik deze usb connectoren intern aansluit doen ze het ook niet.

Ik heb ook een card reader op aangesloten (intern) en die doet het ook niet. Lijkt me sterk dat 3 apparaten kapot zijn.

Ik denk zelf dat het iets met de bios is, maar kan niks vinden die fout zou kunnen staan. Ik heb ze ook al eens op Default gezet en daarna veranderingen aangebracht zoals boot priority, maar helaas er kwam geen verandering is de werking van de usb poorten of andere apparaten. Voor de rest draait het systeem als een zonnetje.

Heeft iemand nog ideeën voor een niet Antec Sonata kast.

Alvast bedankt.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik probeerde bij m'n vriendin een USB cardreader (ingebouwd in een Freecom brander!) aan te sluiten, maar dat werkte niet. Het bleek dat op het mobo (Aopen MX34) een paar pinnetjes anders zaten: pin 5 en 6 waren ground i.p.v. Data+. Dat geldt voor jouw mobo misschien ook.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zit allemaal goed Reinier. Want de LED bracket die wordt meegeleverd die is voor 100% goed, want hij kan er maar op 1 manier in. Dit geld ook voor de front usb. Het zijn geen apparte kabeltjes. Ik heb ze wel gecontroleerd, ze staan als volgt opgesteld : Vcc, USB-, USB+, GND.

Verwijderd

Topicstarter
opgelost inmiddels...bleek inderdaad een kabeltje verkeerd te zitten in de voorgemonteerde usb bracket van de kast fabrikant. :X
Pagina: 1