Beste luitjes,
Ik ben sinds een paar dagen bezig met java, en ben nu begonnen met MySQL connecties.
Nu loop ik vast op dit stuk code. Hij throwt hier dus een exception (SQLException) en die 'heet' e. Dit gebeurt met het hieronderstaande stuk code:
Nu levert dat de volgende error op tijdens het builden:
unreported exception java.sql.SQLException; must be caught or declared to be thrown
Ik kan de hele catch zwikzwak niet wegmieten, getconnection heeft 't nodig, verder kan ik totaal geen fouten zien, java.sql.* wordt geimporteerd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben sinds een paar dagen bezig met java, en ben nu begonnen met MySQL connecties.
Nu loop ik vast op dit stuk code. Hij throwt hier dus een exception (SQLException) en die 'heet' e. Dit gebeurt met het hieronderstaande stuk code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| protected Connection getConnection( String host, String database, String username, String password ) throws SQLException { String url = ""; try { url = "jdbc:mysql://" + username + ":" + password + "@" + host + "/" + database; Connection con = DriverManager.getConnection(url); this.out.println("Connection established to " + url + "..."); return con; } catch ( SQLException e ) { this.out.println("Connection couldn't be established to " + url); throw ( e ); } } |
Nu levert dat de volgende error op tijdens het builden:
unreported exception java.sql.SQLException; must be caught or declared to be thrown
Ik kan de hele catch zwikzwak niet wegmieten, getconnection heeft 't nodig, verder kan ik totaal geen fouten zien, java.sql.* wordt geimporteerd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
|>