CD-r gemaakt met Directcd kan niet meer gelezen worden

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
192MB ram
brander + dvd-rom
CD merk: 2 verschillende;
#1 CD-R lifetec(princo) waar 1x data is op gezet via DirectCD
#2 CD-R merk onbekend: hier is meerdere malen data opnieuw opgezet via Directcd

Het probleem.
Het systeem was instabiel en printer software kon niet meer geinstalleerd worden en er werd besloten een schone installatie te doen

Na ik het systeem schoon had geinstalleerd en de benodigde software geinstalleerd had. Bleek de cd niet meer leesbaar te zijn.
Ik naar Roxio.com -> udf reader gedownload -> cd nog steeds niet leesbaar.
Ik InCD 4 gedownload en geinstalleerd (want deze kan ook directcd schijfjes lezen) -> cd wordt niet herkend. Nu zegt InCD dat hij alleen overweg kan met CD-RW dus het zou kunnen kloppen dat Incd daar problemen mee heeft.
Ik heb ook InCD reader erop geinstalleerd gehad maar dat bood ook geen hulp.
Open me kennis geen cd had van Easy CD Creator heb ik cd #1 getest in 2 andere pc's waar nero op staat.
Bij mij thuis heb ik 2 verschillende brander (nec 1300A en MSI 48x nogwat cd brander) ik beide branders.
Als ik de de cd info open blijkt de Sessie niet afgesloten te zijn op die cd -> ik probeer deze te sluiten -> nero geeft Session Fixation Error (in beide branders)
Ik de cd in een Nec 1100 dvd brander proberen te sluiten -> zelfde melding in Nero.

Mijn vraag is nu dus, met welke software kan ik die data eraf halen of die sessie sluiten zodat het weer leesbaar word?

Taal fouten inbegrepen ;)

• The-Source
Niemand?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• The-Source
Thanx voor de tip, ik krijg in het isobuster programma in ieder geval de contact naar voren alleen wanneer je de data eraf wilt halen, kan ik gewoon het mapje kiezen waar dat dan moet...
Ik klik op ok en de data komt niet in de map 8)7
Maar ik zoek verder naar een oplossing. Misschien bied BadCopy een oplossing..
[edit]
Met badcopy heb ik nu alles in de vorm van fileXX.<de oorspronkelijke extensie> dus ik heb weer iets werkbaars.
Hopelijk kan ik het er ooit nog met oorspronkelijke namen afkrijgen :)

[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 08-02-2005 09:01 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55
Zelfde probleem 4 jaar geleden gehad. Backup gebrand, bestanden van schijf verwijderd, later cd proberen te lezen, niks.... Paar dagen aan het huilen geweest... :'( DirectCD meteen van de pc verwijderd!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
sorry voor de kick, maar ik heb een vergelijkbaar probleem, en was ook uitgekomen op isobuster en badcopy, die lijken beiden de cd te kunnen lezen. Alleen zal de trial versie de bestanden niet terugzetten/leesbaar maken. Ik vind die $30,- een beetje aan de dure kant om één keer een cd te redden. zijn er ook freeware opties, of andere manieren om dit te bereiken?

het gaat om een cd die in windows xp is gebrand met drag en drop(ik denk roxio). Op mijn computer (win2k) is de cd onleesbaar, en ik kan de sessie ook niet sluiten in nero.

Ik heb de udf reader van roxio geprobeerd, en dat biedt ook geen uitkomst.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

iig niks voor officesuites -->CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1