netwerk werkt... maar met een paar kleine problemen

Pagina: 1
Acties:

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb een mini thuis netwerkje opgezet (2 computers) via een directe cross cable verbinding tussen de twee computers. Computer 1 heeft adsl. computer 2 kan daar, zonder iets in te hebben hoeven stellen, volledig gebruik van maken. Dit heb ik voor elkaar gekregen door meerdere firewalls te proberen...ben uiteindelijk aangekomen bij agnitum outpost (wat ik een rot firewall vind).

Het probleem is nu dat als op computer 2 torrents worden opgestart, deze heeel erg traag blijven, waar de maximum overdracht zo ongeveer op 20 kb/s blijft steken. Internet doet het verder goed, en zelfs bij speedtest sites krijgt pc2 de volledige bandbreedte van het aangesloten internet.
Heeft iemand enig idee of er instellingen verkeerd zijn in zowel de firewall als de bittorrent client waardoor dit kan komen?

de torrent client heeft nagenoeg exact dezelfde instellingen op computer 1, waar het wel goed werkt. Het enige dat ik gemerkt heb is dat computer 2 UPnP ook actief gebruikt bij torrents (niet dat ik enig idee heb wat het is)

Ik zoek dus OF een betere firewall die wel het verkeer over het thuisnetwerk volledig toelaat, en waardoor de torrents op computer 2 het ook volledig doen, OF iemand die me kan helpen bij het beter instellen van de torrent client op pc2 zodat deze het weer normaal doet....

Verwijderd

Neem Het Grote Poortmappingsverhaal eens door; dit geldt namelijk ook voor internet delen met een computer.

• Day24
Geld dat ook als je dus NIET via een router aan elkaar OF aan het internet zit?

Met mijn vorige router/modem (helaas dood, anders had ik die wel gebruikt) heb ik dat allemaal toen toegepast.... maar ik dacht dat het niet voor een directe verbinding geldde..... ik lees het natuurlijk wel meteen even door....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Day24 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 09:50:
Geld dat ook als je dus NIET via een router aan elkaar OF aan het internet zit?

Met mijn vorige router/modem (helaas dood, anders had ik die wel gebruikt) heb ik dat allemaal toen toegepast.... maar ik dacht dat het niet voor een directe verbinding geldde..... ik lees het natuurlijk wel meteen even door....
computer 1 doet in principe hetzelfde als zo'n losse router, dus uiteraard geld het daar ook voor :)

Verwijderd

Day24 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 09:17:
Ik zoek dus OF een betere firewall die wel het verkeer over het thuisnetwerk volledig toelaat, en .
Dat vind ik nogal straf. Misschien ben je beter af als je helemaal geen firewall installeert. Maar trouwens. je firewall is niet zonodig het probleem. Ik ben wel benieuwd hoe je porten gaat mappen met windows!

• Day24
tja ik ben maar een noob.... weet ik veel dat je dat bij een directe verbinding ook moet doen joh..... maar daarom heb ik jullie! ;-)
Nee maar serieus, ben nu het hele portmapping gebeuren nogmaals aan het bekijken, en het lijkt iig wel wat te doen....

vind het alleen zo raar...aangezien alles behalve torrents het dus gewoon doen op de andere computer (hoewel we verder nog geen andere p2p hebben geprobeerd bedenk ik me nu.)

Wat wel vreemd is, is dat als ik trillian opstart, de andere computer dus geen internet meer heeft.... dus ik moet het voorlopig helaas maar met msn doen vrees ik.....

Verwijderd

Day24 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 10:13:
tja ik ben maar een noob.... weet ik veel dat je dat bij een directe verbinding ook moet doen joh..... maar daarom heb ik jullie! ;-)
Ik zeg het er notabene nog duidelijk bij 8)7
Pagina: 1