Toon posts:

[XP] Profielen niet automatisch toegewezen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle computers hier in huis geformatteerd en een image voor elke PC gemaakt voor het geval dat.
De profiles en opgeslagen documenten van voor de formatatie staan nu op de server probeer ik nu naar de computers te zetten via een schijf. Laten we de schijf schijf Z: noemen.

Wanneer ik echter de schijf Z: beschikbaar zet voor de computers om de computers de profiles automatisch over te laten nemen (zoals staat beschreven online) pakt hij de profiles niet en pakte hij die van de computer. Die error verdwijnt na 30 seconden en de computer start op.

Vervolgens is de Z: vanaf de computer wel toegankelijk.. Hij wil echter alles van die schijf met de server synchroniseren.

Ik heb geprobeerd de map voor de profile voor bijv computer A op computer A zelf naar een aparte map te zetten maar dat kan niet want hij moet alle profiles vanaf de server halen vanaf een bepaald punt.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de computers die profiles vanaf de Z: schijf gewoon goed ophaalt en instelt?

b.v.d.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Die error" -> Welke error?
Verder - werk je in een domain omgeving - of probeer je nou een nieuwe Windows profielen te laten laden van een compleet andere Windows versie (dat gaat niet werken)? :)

Welke Windows versie hebben we het uberhaupt over? :)

Verwijderd

Topicstarter
De error dat hij het profiel vanaf de server niet kan oppakken en toepassen, de error verdwijnt autmoatisch na 30 seconden.

Ik gebruik windows XP Pro en werk vanuit een domain omgeving.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je nou exact? Foutmeldingen interpreteren is zelden zinvol :)

Verder - kan je als je ingelogd bent, en je typt het profile path over die je in AD Users en Computers in gevuld hebt in je 'Start -> Run' box in, kom je dan wel terecht in je profile path?

Staat er iets in je eventlog?

Staan de permissies op de profile path wel juist?

Verwijderd

Topicstarter
de computers op XP en de server op linux btw

ik zal het na het eten even testen, tx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De permissies controleren lijkt me ook zinvol:
Share ziet er waarschijnlijk zo uit: \\ServerName\Users$\%UserName%
Op share niveau: Everyone - Full Control
Op de hoofdmap NTFS: Everyone - Full Control
Op de map van de user ook, en wees er op alert dat die mappen niet read-only mogen zijn.

Nog errors in de eventlogs op client en server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1