Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:10:
Ok, dus ik moet een div rond de HTML van de table maken, de table tags zelf weglaten (hoe wordt de grootte dan bepaald?), dan een border met CSS maken en de cursor in die div dezelfde maken als voor een hyperlink. Maar... is het geheel in die div dan wel een hyperlink, hoe kan ik dit dan instellen?
Is er geen betere (eenvoudigere) manier, bijvoorbeeld een transparante image over de table leggen en die hyperlinken? Maar het probleem is dat ik die enkel kan bepalen t.o.v. de site, wat dus veranderd naargelang de resolutie etc. Hoe kan ik zorgen dat die enkel binnen de table blijft?
Thx,
Ken
Jouw eenvoudigere manier is niet de juiste manier. HTML omschrijft data, je zegt: "Dit is een kop, dit is een plaatje en dit is een link naar deze site". CSS zorgt voor de aankleding van de HTML: "Een kop wordt groen, een link vetgedrukt en een plaatje wordt rechts geplaatst".
Als je een tabel gebruikt, terwijl er geen sprake is van een tabel, is je HTML fout. De table-tags haal je dus weg, evenals de td's en de tr's.
Je wilt je plaatje en je link groeperen, je kunt er dan bijvoorbeeld een div-tag gebruiken. Dan ben je klaar in je HTML.
HTML:
1
2
3
4
| <div onclick="javascript:location.href='blabla.htm'">
[img]"plaatje.gif"[/img]
<a href="blaat.html" id="blaat">Blaattekst</a>
</div> |
Vervolgens ga je aan de slag met CSS om de juiste opmaak te verkrijgen. Daarmee kun je de cursor veranderen en een rand (border) instellen (zie URI's in vorige post).
Ik denk dat het zo zou moeten lukken, door middel van het javascriptje. Voor bezoekers zonder javascript heb je in ieder geval nog een link.
Kan het niet op deze manier (met javascript), dan moet je het vlak van de link groter maken in CSS, zodat de gewenste omgeving erin valt en dus gelinkt is.