Toon posts:

[MCE 2005] Externe video, hoe en nog wat meer vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een MCE set van mycom.

Ik ben al de heleavond aan het experimenteren maar kom er niet uit.

Hoe kan ik een externe videosource bekijken (video in dus) die je op de TV kaart aansluit?
Hierop is namelijk mijn UPC digital aangesloten.
Ik kan geen enkele optie in MCE vinden om deze aansluiting te selecteren.

Ook lukt het me niet om UPC digital via coax ingang te bekijken, bij instellen van de TV zenderes vind ie deze niet en geef ik het kanaal handmatig is (is kanaal 3) dan zie ik alleen maar ruis.
(upc digital werkt wel op andere TV)

Dan heb ik nog een vreemd probleem met het geluid.
Ik kan met geen mogelijkheid de volume regelen op de MCE als je deze via spdif aansluit (coax of optisch geen verschil), sluit je het geluid gewoon analoog aan werkt de volume regeling wel.
Op mijn PC heb ik ook spdif maar hier werkt de volume van de Windows wel, PC gebruikt een audigy kaart, de MCE een onboard realtek.

Ook loopt het geluid vaak niet synchroon met het beeld, zit vaak een fraktie van een seconde vertraging tussen, is dit een instelling?!?!

De MCE zit aangesloten op een 30" flatpanel van iiyama en het geluid op een inspire 5.1 setje van creative.

Hoop dat iemand kan helpen....

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 18:48

iambig

* z.o.z *

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:57:
Hoe kan ik een externe videosource bekijken (video in dus) die je op de TV kaart aansluit?
Hierop is namelijk mijn UPC digital aangesloten.
Ik kan geen enkele optie in MCE vinden om deze aansluiting te selecteren.
http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx
Dan heb ik nog een vreemd probleem met het geluid.
Ik kan met geen mogelijkheid de volume regelen op de MCE als je deze via spdif aansluit (coax of optisch geen verschil), sluit je het geluid gewoon analoog aan werkt de volume regeling wel.
Op mijn PC heb ik ook spdif maar hier werkt de volume van de Windows wel, PC gebruikt een audigy kaart, de MCE een onboard realtek.
Bij SPDIF kan de computer het volume niet aanpassen, dat doet normaal de versterker waar hij op aangesloten zit.
Er zijn wel softwarematige manieren maar dat gaat gepaard met kwaliteitsverlies.
Het is zo dat je met de standaard (Philips) MCE remote je volumeknoppen kunt instellen om een ander apparaat aan te sturen. Je kunt de knoppen herprogrammeren met de ab van de versterker dan.
Heb je echter de Spectra met bijbehorende remote dan durf ik het niet te zeggen.
Ik heb hier te weinig mee gewerkt om te zeggen of dat ook mogelijk is.
Ook loopt het geluid vaak niet synchroon met het beeld, zit vaak een fraktie van een seconde vertraging tussen, is dit een instelling?!?!
Is een bekend probleem. Even de 'Update Rollup 1 voor Windows XP Media Center Edition 2005 (KB873369)' downloaden en installeren.
Dan moet het over zijn.
Hoop dat iemand kan helpen....
Ik hoop dat ik je geholpen heb. ;)
Neem anders maandag (na 1 uur) even contact op met je MyCom winkel, die helpen je zeker verder!

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
Thx!!

Echter die externe bron is niet wat ik bedoel
Ik bedoel gewoon de AV kiezen, voor bv een:
Video, spelcomputer en toevallig nu UPC digital.
Ik wil niet elke keer dat ding opnieuw gaan instellen als ik naar een video ofzo wil gaan kijken, op TV klik je EXT aan en je hebt beeld, dit moet toch ook kunnen met die MCE.

Waar staat die info dat je de AB knoppen opnieuw kunt instellen, bij die MCE zit totaal geen gebruiksaanwijzing bij, alleen 1 A4tje met daarop hoe je hem moet aansluiten.

Wel vreemd met die SPDIF, op mijn andere PC kan dat wel, ook SPDIF alleen zit daar een audigy kaart in, daarmee gaat het regelen van het geluid wel op de PC. Heb je een naam van software waarmee dit gaat zodat ik gericht kan zoeken.

Alvast weer bedankt...

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 18:48

iambig

* z.o.z *

Waar staat die info dat je de AB knoppen opnieuw kunt instellen, bij die MCE zit totaal geen gebruiksaanwijzing bij, alleen 1 A4tje met daarop hoe je hem moet aansluiten.
http://gathering.tweakers...71815/#faq_remote_program
Maar let op, zoals ik al eerder zei werkt dit niet op deze manier met de Spectra remote zover ik weet.
Wel vreemd met die SPDIF, op mijn andere PC kan dat wel, ook SPDIF alleen zit daar een audigy kaart in, daarmee gaat het regelen van het geluid wel op de PC. Heb je een naam van software waarmee dit gaat zodat ik gericht kan zoeken.
Dat ligt aan de plek waar het volume wordt aangepast door de drivers.
Bij de audigy gebeurt dit voor het S/PDIF signaal afgesplitst wordt van het analoge geluid.
Bij je onboard erna.
Het klinkt krom maar het is de manier waarop de geluidskaart opgebouwd is.
Je zult zien dat als je de 'wave' instelling wijzigt dit wel over de S/PDIF werkt maar het hoofdvolume niet.

Ik zal eens zien of het mogelijk is om met de media center remote ipv het hoofdvolume het wave volume te wijzigen.

edit:

Ik vond dit voor je:
http://www.thegreenbutton...orumID=26&MessageID=30083
Dit volume programma'tje lijkt de oplossing:
MatchMaster.exe

Je AV-in probleem durf ik helaas niet te zeggen...

[ Voor 11% gewijzigd door iambig op 06-02-2005 15:41 ]

NEE: dit is geen signature...