Dvd branden op 8 speed een uurtje :S

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58
Hallo

Zit met een heel raar probleem vele topics al doorgelezen en opgevolgt maar nog steeds geen succes.

Het probleem is zit bij iemand die dvd wil branden maar het duurt gewoon echt een uur op 8*
Zo las ik dus dat de schijven op dma moeten staan en dat staan ze ook netjes.
De Hdd en brander zitten beide op een aparte IDE controller.
Buffer van de recrder schommelt ook steeds tussen 30 en 90 procent.

Systeem is snel genoeg Compaq (misschien is dat al probleem maar lijkt me niet)
P4 2Ghz 256Mb ram Windows Xp Pro het gaat hierom een lite-on brander 16 speed dvd brander (type nummer weet ik zo niet).
De pc is vrij leeg en spyware en virussen vrij.

Weet iemand hier een logische verklaring voor waarom dit branden zo lang duurt, en met andere oplossingen weet te komen zitten hier nu al een tijd mee te klooien en niets wil gewoon lukken.

Verwijderd

Als de buffer erg schommelt zou je eens kunen kijken of alle relevante drives wel in Ultra DMA mode staan, ik ben dat eerder tegengekomen, en toen stond de brander op PIO-mode.

Voor wat betreft de snelheid van het branden, Alhoewel je je brandprogramma kunt zeggen dat hij op 8X moet branden, en er op het schijfje staat dat hij 8X ondersteudn, wil dat niet zeggen dat de combinatie van brander en media het ook daadwerkelijk kan. Waarschijnlijk herkent de drive de media dus niet als zijnde 8X, en gaat hij naar een lagere snelheid. Kijk eens of er nieuwere firmware is voor de brander, meestal herkent deze ook meer media.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kijk eens waardoor het komt. Wellicht heeft je systeem last van de hele tijd buffer-underruns omdat je hdd het niet trekt, of duurt het branden van de lead-in en lead-out erg lang?

kortom: ff nero (ofzo) in de gaten houden tijdens het branden.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 14:31

lordsnow

I know nothing

Als je buffer telkens op n neer schommelt is je data toevoer te laag.

Dus, of je HD is te langzaam of de bestanden zijn erg gefragmenteerd.

In Nero kan je de HD snelheid testen, ergens in de instellingen/opties.
De HD kan je defragmenteren in Windows.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 04:00
Het zijn wel 8x schijfjes?

Ik heb ik als test een keer 4x DVD+R Memorex (Philips 041) schijfjes op 8x proberen te branden maar dat vond mijn Pioneer DVR-107D (met aangepaste firmware) niet zo leuk en deed er dus een stuk langer over dan wanneer ik gewoon op 4x brand :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 06-02-2005 00:29 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan zijn dat bij Nero (als je dat brandprog gebruikt ??)
bij "preferences\cache\minimum disk space reserved" een te hoog getal staat .

Dit probleem heb ik zelf gehad , toen ik dat omlaag bracht van 200MB naar 100MB was het fluctueren van de cache verleden tijd .

Anders is het misschien ook handig om die cache op de snelste HD te zetten (als er meer dan 1 in zit) , en op een gedefragmenteerde partitie.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 06-02-2005 00:34 ]

How do you save a random generator ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

Omdat ik in de topicstart niet kan terugvinden of je zelf ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeer danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem, gaat dit topic dicht. Het is hier op GoT namelijk de Algemene gedragsregels (Netiquette)bedoeling dat je o.a. research pleegt eer je een topic start en daarvan alle info en resultaten in de topicstart zet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.