Storing op ADSL lijn?

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Sinds ik ADSL heb, heb ik regelmatig dat mijn Thomson Speedtouch 510 zijn verbinding om de zoveel tijd verliest, het @-lampje gaat dan uit en na een minuut komt ie weer online. De ene keer heb ik het 3 keer per uur, de andere keer heb ik er de hele dag geen last van, heel onregelmatig in ieder geval. Nu heb ik even bij de statistics van m'n modem zitten kijken en vond ik het volgende terug:

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 416 / 2240
Uptime = 07:37:37
kBytes Tx/Rx = 1276293 / 2714978

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 12 / 20
Noise Margin (dB) up/down = 14 / 27
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 186 / 203
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 16342 / 30210
Loss of link (remote) = 186

Nu weet ik niet hoe deze waarden bij jullie allemaal zijn maar naar mijn idee moet de Noise Margin gewoon 0/0 zijn, evenals los of signal en errored seconds :?
Het lijkt mij dus dat er gewoon een flinke storing op de lijn zit. Zou een KPN-monteur hier iets in de centrale aan kunnen doen? Signaal versterken? Of is hier toch iets anders aan de hand?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wat er mis is geen idee. Kan zo-veel zijn van kapot modem tot rotte aansluiting etc.

Sluit je modem in ieder geval aan bij je ISRA waar hij hoort en probeer anders even met andere kabel(s) dan je nu gebruikt en zonder splitter kaal op je lijn ter test. Stap-voor-stap dingen testen & uitsluiten.

Waardes zijn prima. Noisemargin wil je juist zo hoog mogelijk (SNR) en dit is prima > 6dB.

Een telefoontoestel aangesloten op je lijn voor je splitter kan ook een goede oorzaak zijn van vervelende of rare disconnects soms.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Mja, ik heb hem rechtstreeks op m'n ISRA aangesloten zitten en ook al zonder splitter geprobeerd. Maar die loss of link en loss of signal waardes kunnen toch nooit zo horen?

• bjck
kazuka schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:17:
Mja, ik heb hem rechtstreeks op m'n ISRA aangesloten zitten en ook al zonder splitter geprobeerd. Maar die loss of link en loss of signal waardes kunnen toch nooit zo horen?
Hangt ervanaf binnen welke tijdsperiode dit gebeurd. DSL verbindingen zijn zelden 100% stabiel. Is altijd wel een onderbreking her en der op signaal per week of maand door onderhoud in de centrale of een onbalans in de lijn door diverse redenen.

Meerdere keren per dag je signaal kwijt 'loss of link' neem ik aan dat dat betekend is wel wat vervelend inderdaad.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, gewoon een andere modem /router kopen.

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:53:
Heb ik ook gehad, gewoon een andere modem /router kopen.
Ander modem testen kijken of het verschil maakt is een financieel minder zware oplossing als het niet zo blijkt te zijn. Elke lijn is anders en kan een probleem hebben wat lijkt op, maar niet is als.

Verwijderd

bjck schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:08:
[...]

Ander modem testen kijken of het verschil maakt is een financieel minder zware oplossing als het niet zo blijkt te zijn. Elke lijn is anders en kan een probleem hebben wat lijkt op, maar niet is als.
Die speedtouch dingen zijn de meest gare modem/routers die ooit gemaakt zijn. Gewoon een 3 letter woord merk. Ik heb zo'n sppedtouch 510 gekocht voor 70 euro, en die beviel mij totaal niet, vastlopers etc, toen heb ik voor 35 euro een 3com gekocht, jaja voor die prijs, en moet je zeggen, dat deze 3com nooit is vastgelopen of is gereset. En voor die prijs... Eerlijk waar, je kan beter wat geld uitgeven dan zo'n gare gratis modem gebruiken , die je tegenwoordig krijgt. Ze geven ze niet voor niets gratis weg :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die ST510 dingen doen het prima, op hitteproblemen na (bij één serie). Er zijn er alleen een miljoen van verkocht, dan zijn er ook met meer modems problemen he? :)

Enne, topicstarter: Jij moet gewoon je modem direct op je ISRA aansluiten, als je daar ook problemen met wegvallend signaal hebt, is er maar een ding dat je moet doen: Je provider bellen en je klacht uitleggen, zij zijn de enige die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:36:
Die ST510 dingen doen het prima, op hitteproblemen na (bij één serie). Er zijn er alleen een miljoen van verkocht, dan zijn er ook met meer modems problemen he? :)

Enne, topicstarter: Jij moet gewoon je modem direct op je ISRA aansluiten, als je daar ook problemen met wegvallend signaal hebt, is er maar een ding dat je moet doen: Je provider bellen en je klacht uitleggen, zij zijn de enige die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen
ehhh verschil tussen een miljoen weggeven of verkopen is wat anders. Maar geef toe, je ziet meer problemen met ST dan met andere merken. Voor mij iig geen ST meer.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:49:
[...]

ehhh verschil tussen een miljoen weggeven of verkopen is wat anders. Maar geef toe, je ziet meer problemen met ST dan met andere merken. Voor mij iig geen ST meer.
Dat je meer problemen ziet met ST dan andere merken komt denk ik ook doordat er veel meer van die modems gebruikt worden dan andere merken.

Ik heb het modem ook al rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten gehad en nog steeds hetzelfde probleem. Ik zal nog even een ander 510 moden van m'n werk proberen maar ik verwacht toch dat er teveel storing op de lijn zit. Een collega op werk vertelde me dat een KPN monteur in de centrale waar ik op zit aangesloten de signaalsterkte kan aanpassen, wellicht dat een sterker signaal dit probleem oplost. Zeker als ik dadelijk een upgrade krijg naar 4mbit zullen de problemen er niet minder op worden lijkt me.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:25:
[...]
Gewoon een 3 letter woord merk.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :?

bij mij hielp het om de splitter er tussen uit te halen. Toen was ik van het gestuiter af.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:49:
[...]

Doe eventjes normaal zeg. Miljoenen mensen gebruiken een Speedtouch (510) modem, 99,9% van de gebruikers hebben hier nooit problemen mee. 0,1% hebben wel problemen DUS is Speedtouch een brakke serie. Jij gebruikt als enige een 3com modem zonder problemen DUS is 3com zalig. Ga toch naar beginnersweb met je kinderlijke gedachten. :z

Topicstarter: Sluit inderdaad lokale problemen uit door je bekabeling te testen, neem dan contact op met je ISP of KPN. :)

🌞🍃

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:25:
[...]

Die speedtouch dingen zijn de meest gare modem/routers die ooit gemaakt zijn. Gewoon een 3 letter woord merk. Ik heb zo'n sppedtouch 510 gekocht voor 70 euro, en die beviel mij totaal niet, vastlopers etc, toen heb ik voor 35 euro een 3com gekocht, jaja voor die prijs, en moet je zeggen, dat deze 3com nooit is vastgelopen of is gereset. En voor die prijs... Eerlijk waar, je kan beter wat geld uitgeven dan zo'n gare gratis modem gebruiken , die je tegenwoordig krijgt. Ze geven ze niet voor niets gratis weg :+
3COM is ook verreweg van perfect. Laatst iemand die ook een erg mooie 3COM modem/router had gekocht en toch echt een probleem had met een verbinding via BBned.

Deze snapt wel het RFC1483Routed protocol als router.
Deze snapt wel het RFC1483Bridged protocol als bridge.
Deze snapt dus niet dat je RFC1483Bridged wilt gebruiken als router, dus met NAT.

Dat is de setup die zowel BaByXL, BBNed als Verstel gebruiken in nederland. Beetje jammer dat dit niet in de firmware zat. Ook geen nieuwere beschikbaar.

ST510 staat bij mij ook bekend als een prima modem! Vast dat er een V3 versie van was die wat minder is/was dan de V4 (laatste serie) en mogelijk dat er ook in de V4 type een 'sleche' serie is geweest met mogelijk productfout of wat dan ook. Is mogelijk wel eens het meest gebruikte modem in heel Nederland. Werkt als bridge en als router op alle netwerken wat je niet van elke type modem kan zeggen helaas.

;)

Pagina: 1