Toon posts:

Vraagje over mijn radeon 9800XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een poosje een probleem met mijn radeon kaart, een hercules ati radeon 9800XT
bij de instellingen van de catalyst software(drivers gisteren nog geüpdate) word vermeld dat mijn agp snelheid op 0x staat, i.p.v. de 8x die hij zou moeten kunnen.
in mijn bios kan ik er ook niks over vinden, want het is een asus p4c800 mobo, met zo'n handig hufterproof bios, waar je bijna niks in wijzigen kunt,
is er iemand die weet hoe nu te handelen om toch op 8X agp te gaan draaien

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
staat ie dan ook echt op '0x' agp?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:35

Nemesizz

Untouchable

Chipset drivers installeren wil af en toe helpen (werkte niet bij mijn asus plank....maar ach).

Dit heb ik vaker meegemaakt namelijk...metname met asus moederborden.
(dan bedoel ik dus, dat AGP op 0x staat terwijl drivers enzo wel geinstalleerd zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door Nemesizz op 05-02-2005 22:31 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

In de ati control center kan je de agp snelheid aanpassen onder Smartgart

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik al mee bezig geweest, en als ik dan de instelling wijzig naar 8x, wil mijn systeem ff rebooten om een en ander te testen, en daarna staat alles weer doodleuk op agp speed off, dus dat werkt helaas ook niet

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Ik denk dat je AGP aperture size staat op 32 of 16mb, zo wordt namelijk je AGP uitgeschakeld.
De p4c800 gebruikt namelijk automatisch de juiste AGP snelheid

Open je bios ga naar advanced>>advanced chipset settings en check daar je aperture size en zet deze op 256 als je 512 mb ram hebt enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Sayko op 05-02-2005 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
deze staat ook op 256, dus daar ligt het helaas ook niet aan

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Dan is het een driver probleem even met catuninstaller alles verwijderen en dan nieuwe drivers installeren maar vooral je chipset drivers

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

wat ik zoal tegenkom als ik hier op search is dat het uitstaan van agp vooral te maken heeft met het niet goed werken of een conflict tussen de chipset en graphics driver. Het beste kan je denk ik de catalyst drivers helemaal verwijderen, dan je chipsetdrivers opnieuw installeren en dan weer de catalyst installeren.

offtopic:
iets eerder refreshen

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 05-02-2005 23:02 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan ook zijn, dat je je BIOS moet updaten, dus dat kan je ook nog proberen.

Maar...
Wie of wat zegt dat je ook daadwerkelijk draai op AGP 8x? Zegt 1 programma dat, of meerderen? Anders kan je namelijk ook nog wel met DXDiag (Start -> uitvoeren -> DXDiag) zien welke AGP-rate je gebruikt. En natuurlijk ook de andere diagnostische programma's zoals Sisoft Sandra... ;)

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag, maar waar vind ik die chipset drivers??

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

op de cd die je bij je mobo/computer hebt gekregen of op de website van de fabrikant van het mobo, in jouw geval op www.asus.com

edit:
:w @ BOB_Henk

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 05-02-2005 23:07 ]

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:01:
misschien een domme vraag, maar waar vind ik die chipset drivers??
Op de website van je moederbord fabrikant?

Edit: Te laat :X

[ Voor 6% gewijzigd door BoB_HenK op 05-02-2005 23:04 ]

• EricJH
  • Laatst online: 03:25
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:42:
Daar ben ik al mee bezig geweest, en als ik dan de instelling wijzig naar 8x, wil mijn systeem ff rebooten om een en ander te testen, en daarna staat alles weer doodleuk op agp speed off, dus dat werkt helaas ook niet
Smartgart heeft enkel een dashboard functie. Smartgart test bij installatie van de drivers of verandering van het systeem de stabiliteit van het systeem. Aande hand van deze tests word de driver geinstrueerd de ingestelde BIOS settings wel of niet over te nemen. Dat nu maakt Smartgart zichtbaar.

Ik gok dat je je moederbord drivers niet geinstalleerd hebt. Wil je de Catalyst drivers goed deinstalleren gebruik dan cat-uninstaller: http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html . Of de deinstallatie methode van Raged3d.de: http://www.rage3d.de/arti...deinstallation/seite1.php .

Verwijderd

Topicstarter
hij doet ut, dank jullie allemaal voor de genomen moeite, nieuwe chipsetdrivers erop gezet, en het werkt als een zonnetje, nogmaals hartelijk dank

Verwijderd

aperture size op 256 of 512!!! ben je niet goed snik?? je moet wel een heleboel ram hebben wil je dat goed draaien :| 64 of 128, meer niet, de spellen gebruiken niet meer

Verwijderd

thanx man dit had ik ook met mijn R9800 pro en kx400-8x mobo!!
Pagina: 1