Hello Casemoddend Nederland
Allereerst laat ik even zien wat ik al heb gemaakt:

Het feitelijke project:
Ik ken de jongen feitelijk al mijn hele leven, dus het was niet moeilijk te raden in welk thema de kast moet worden gemaakt. Bond, James Bond offcourse. Hij bezit zowel de gehele VHS box als de gehele DVD box, dus dit zou er wel leuk bij staan. Na ongeveer twee minuten over google te zijn gelopen zat het gehele idee in mijn hoofd, dankzij deze twee plaatjes:
![]() | ![]() |
Daar de beste man een Cube wil, heb ik maar eens het topic van The Resetter geopend en eens goed naar zijn QbiX gekeken. Uiteindelijk heb ik besloten veel van zijn ideeën te verwerken in deze 007 Cube. Waarom zelf kloten als er al een goed design voor handen is?. Na wat gemeten te hebben kwam ik erop uit om de Cube een grote te laten hebben van 35 x 35 centimeter. Groot genoeg voor de huidige hardware, en eventueel later nog een waterkoelingssysteem. Ook heb ik meteen gezegt dat ik de kast zwart -moet- maken, dit kan gewoon niet anders bij een 007 ontwerp. Na dit te hebben besloten heb ik Visio maar eens uit de kast gehaald om mijn ideeën te visualiseren:
Klik op het plaatje voor wat meer details. Zoals je ziet is dit de bovenkant. Het zwarte wordt aluminium, het witte wordt weggesneden en het rode wordt uv red plexi. In het tekstvakje naast het ontwerp zie je nog wat verdere informatie over de bevestiging.
Met de bovenkant heb ik vier keuzes over wat ik kan gaan doen:
1) | 2) | 3) | 4) |
En dan komt de onderkant:
Klik op het plaatje voor meer details. Zoals je ziet ga ik een GlowFeet maken, zeer waarschijnlijk met rode led's. Als je wat duidelijker op het plaatje kijkt zie je dat ik maar 3 bevestigingspunten / rij heb i.p.v. de 5 die bij de QbiX worden gebruikt, dit is omdat ik eigenlijk straks een zo 'clean' mogelijke kast wil hebben, dus geen moertjes enzo die uitsteken. Ik moet me nog precies bedenken hoe ik dit wil doen zonder de structuur van de cube te ondermijnen kwa sterkte.
De voorkant, achterkant en de twee zijplaten zijn nog in ontwikkeling, en ik zal ze zo vlug mogelijk posten. Zodra de carnaval in 's lands Limburg is voorbij getrokken ben ik de eerste die bij de MulitMate aan de deur staat voor een stapeltje Aluminium en Plexiglas
Poll: Welke design moet ik kiezen voor de bovenkant?
Uitslag:
Design Update 1
Na weer een beetje bijgekomen te zijn van al het carnaval gevier, het verjaardagsgevoel (18, wheej) en m'n eerste rijles (Ik mail je wel een schema wanneer ik de weg op moet als je in Zuid Limburg woont), ben ik maar een verder gaan denken over de 007 Cube.
Voorkant:
Zoals je ziet heb ik mijn aandacht geworpen op de voorkant van de Cube, en een ontwerpje gemaakt. Aan de voorkant komt een groot 007 logo, met daar achter waarschijnlijk ook weer rood plexi glas. Het logo staat waarschijnlijk op dit moment een beetje te groot op de tekening, want ik moet rekening houden met aan beide kanten de profielen die binnenin komen. Boven het logo komt de DVD speler / Rewriter, zover mogelijk weggestealth. Het liefst zou ik een slot in maken, maar ik weet niet of die is te krijgen in een DVD+/-RW variant, ik heb ze in iedergeval nog nooit gezien. Onderaan komen twee knoppen. De reset en de Power button, daarnaast komt het HDD activiteits lampje, het poweron lampje zal namelijk in de Power button verwerkt zijn. Ik ben tevens nog aan het bekijken of ik er misschien een fancontroller in moet plaatsen, maar dat ligt nog even helemaal aan de wensen van diegene waar ik de kast voor moet gaan maken.
Ondertussen heb ik al eens rond gebelt voor het Aluminium, en van de prijzen schrik ik toch nogal. € 17,50 voor een plaatje van 1000 x 500 x 0,8 mm, ik zou hier d'r dus in principe 4 van nodig hebben, dan zit ik al op 70 euro, maar, hij moet ook nog twee en een half keer zo dik worden (2 mm dus), dus theoretisch zou dat uitkomen op een prijs van (!!) 175 euro alleen al voor de aluminium platen. Weet iemand in de omgeving van Zuid Limburg misschien een betere plek dit spul te halen?
Hier even het tweede design van de frontplaat naar aanleiding van de post van ajampaniki :
De veranderingen zijn te vinden bij de plaatsing van de knoppen. Tevens wil ik even aangeven dat het andere idee van het zwarte plexiglas ook als optie wordt gezien.
Updatelist:
- Design Update 01 (In de topicstart)
- Building Update 01
- Building Update 02
Met dank aan The_Resetter voor zijn prachtige voorbeeld met QbiX, en aan RobIII voor de omzet van het idee plaatje naar de vier designs (en de .eps versie ervan
[ Voor 57% gewijzigd door X-G op 20-04-2005 22:07 ]