Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] 007 Cube

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/header.jpg
Hello Casemoddend Nederland :Y) ! Anderhalf naar na mijn eerste zelfbouwkast (welke overigens compleet mislukte en nu dienst doet als een rommelcube :p) werd ik afgelopen week gevraagd een nieuwe casemod te gaan maken. Vriend van mijn zusje kwam namelijk met zijn PC aanzetten die nogal ruzie scheen te hebben gehad met de vader van de jongen. Nadat hij mijn eerdere werk had gezien wilde hij 'ook zo'n kast'. Een cube nog wel. Mij geen probleem, daar ik al een tijdje nog eens zo'n ding wilde maken.

Allereerst laat ik even zien wat ik al heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/vorigmod01.jpg Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/vorigmod02.jpg Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/vorigmod03.jpg Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/vorigmod04.jpg

Het feitelijke project:
Ik ken de jongen feitelijk al mijn hele leven, dus het was niet moeilijk te raden in welk thema de kast moet worden gemaakt. Bond, James Bond offcourse. Hij bezit zowel de gehele VHS box als de gehele DVD box, dus dit zou er wel leuk bij staan. Na ongeveer twee minuten over google te zijn gelopen zat het gehele idee in mijn hoofd, dankzij deze twee plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/007_4.jpgAfbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/James_bond_best_of-front.jpg

Daar de beste man een Cube wil, heb ik maar eens het topic van The Resetter geopend en eens goed naar zijn QbiX gekeken. Uiteindelijk heb ik besloten veel van zijn ideeën te verwerken in deze 007 Cube. Waarom zelf kloten als er al een goed design voor handen is?. Na wat gemeten te hebben kwam ik erop uit om de Cube een grote te laten hebben van 35 x 35 centimeter. Groot genoeg voor de huidige hardware, en eventueel later nog een waterkoelingssysteem. Ook heb ik meteen gezegt dat ik de kast zwart -moet- maken, dit kan gewoon niet anders bij een 007 ontwerp. Na dit te hebben besloten heb ik Visio maar eens uit de kast gehaald om mijn ideeën te visualiseren:
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/bovenkant-thumb.jpg
Klik op het plaatje voor wat meer details. Zoals je ziet is dit de bovenkant. Het zwarte wordt aluminium, het witte wordt weggesneden en het rode wordt uv red plexi. In het tekstvakje naast het ontwerp zie je nog wat verdere informatie over de bevestiging.

Met de bovenkant heb ik vier keuzes over wat ik kan gaan doen:
1) Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/007_5.gif 2) Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/007_6.gif 3) Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/007_7.gif 4) Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/007_8.gif
Hierbij zal dus het witte worden weggesneden.

En dan komt de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/grondplaat-thumb.jpg
Klik op het plaatje voor meer details. Zoals je ziet ga ik een GlowFeet maken, zeer waarschijnlijk met rode led's. Als je wat duidelijker op het plaatje kijkt zie je dat ik maar 3 bevestigingspunten / rij heb i.p.v. de 5 die bij de QbiX worden gebruikt, dit is omdat ik eigenlijk straks een zo 'clean' mogelijke kast wil hebben, dus geen moertjes enzo die uitsteken. Ik moet me nog precies bedenken hoe ik dit wil doen zonder de structuur van de cube te ondermijnen kwa sterkte.

De voorkant, achterkant en de twee zijplaten zijn nog in ontwikkeling, en ik zal ze zo vlug mogelijk posten. Zodra de carnaval in 's lands Limburg is voorbij getrokken ben ik de eerste die bij de MulitMate aan de deur staat voor een stapeltje Aluminium en Plexiglas ;). Lever ondertussen gerust commentaar op de huidige ideeën en als je ideeën hebt kwa bevestiging zonder zichtbaarheid aan de buitenkant zijn die meer dan welkom.

Poll: Welke design moet ik kiezen voor de bovenkant?
Uitslag:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=40967&layout=6&sort=prc

Design Update 1
Na weer een beetje bijgekomen te zijn van al het carnaval gevier, het verjaardagsgevoel (18, wheej) en m'n eerste rijles (Ik mail je wel een schema wanneer ik de weg op moet als je in Zuid Limburg woont), ben ik maar een verder gaan denken over de 007 Cube.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/frontplaat-thumb.jpg

Zoals je ziet heb ik mijn aandacht geworpen op de voorkant van de Cube, en een ontwerpje gemaakt. Aan de voorkant komt een groot 007 logo, met daar achter waarschijnlijk ook weer rood plexi glas. Het logo staat waarschijnlijk op dit moment een beetje te groot op de tekening, want ik moet rekening houden met aan beide kanten de profielen die binnenin komen. Boven het logo komt de DVD speler / Rewriter, zover mogelijk weggestealth. Het liefst zou ik een slot in maken, maar ik weet niet of die is te krijgen in een DVD+/-RW variant, ik heb ze in iedergeval nog nooit gezien. Onderaan komen twee knoppen. De reset en de Power button, daarnaast komt het HDD activiteits lampje, het poweron lampje zal namelijk in de Power button verwerkt zijn. Ik ben tevens nog aan het bekijken of ik er misschien een fancontroller in moet plaatsen, maar dat ligt nog even helemaal aan de wensen van diegene waar ik de kast voor moet gaan maken.

Ondertussen heb ik al eens rond gebelt voor het Aluminium, en van de prijzen schrik ik toch nogal. € 17,50 voor een plaatje van 1000 x 500 x 0,8 mm, ik zou hier d'r dus in principe 4 van nodig hebben, dan zit ik al op 70 euro, maar, hij moet ook nog twee en een half keer zo dik worden (2 mm dus), dus theoretisch zou dat uitkomen op een prijs van (!!) 175 euro alleen al voor de aluminium platen. Weet iemand in de omgeving van Zuid Limburg misschien een betere plek dit spul te halen?

Hier even het tweede design van de frontplaat naar aanleiding van de post van ajampaniki :
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/frontplaat2-thumb.jpg
De veranderingen zijn te vinden bij de plaatsing van de knoppen. Tevens wil ik even aangeven dat het andere idee van het zwarte plexiglas ook als optie wordt gezien.

Updatelist:
- Design Update 01 (In de topicstart)
- Building Update 01
- Building Update 02

Met dank aan The_Resetter voor zijn prachtige voorbeeld met QbiX, en aan RobIII voor de omzet van het idee plaatje naar de vier designs (en de .eps versie ervan ;) )

[ Voor 57% gewijzigd door X-G op 20-04-2005 22:07 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Toestemming. Pas wel even de pic in de header aan. 600px past niet meer in de nieuwe GoT layout. Use 575px instead.

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 09:19
Je schreef dat het witte weggesneden wordt, dus het mannetje wordt een soort van fanguard? Dat ziet er erg stoer uit.

//edit: Ja, aluminium op plexi. Maar zou je er geen fanguard van kunnen maken. Ik vind het namelijk een erg stoere plek (en gelegenheid) om je kubus een beetje lucht te geven.

[ Voor 44% gewijzigd door NooN op 07-02-2005 17:09 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
"aluminium wordt op plaat plexiglas geplakt" geen fanguard dus.

Vette mod, JB rules!

Ga je het aluminium ook hoogglans spuiten? *bling-bling* :9
nog een leuk linkje daarvoor http://www.pc-workshop.ne...paint102/paint102-1.shtml

En de rest van de kleurensetting? zwart-wit-rood? Of komen er nog wat psychedelische jaren 60-70 tintjes voorbij ;)

En hoe ga je het aluminium mooi bewerken:?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Errrhm, je mag toch alleen posten als je al iets gemod hebt, of...?
:?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:57:
Errrhm, je mag toch alleen posten als je al iets gemod hebt, of...?
:?
Nope, je mag in overleg met de moderators een CIP starten. (Casemod In Progress)

Hier is dan wel de bedoeling dat je van tijd tot tijd (liefst zo snel mogelijk) vele updates doet over je vooruitgang en soms kan dat wel een paar maanden duren eer de mod eenmaal af is.

p.s. optie 3 lijkt me leuker, veel plexiglas is ook niet echt leuk om naar te staren. Laat staan wat voor shiny effect hij zal geven eenmaal nadat er ook ccfl's in komen. (hoop ik)

[ Voor 17% gewijzigd door Eichii op 07-02-2005 13:04 ]

• X-G
MeMoRy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:13:
Ga je het aluminium ook hoogglans spuiten? *bling-bling* :9
nog een leuk linkje daarvoor http://www.pc-workshop.ne...paint102/paint102-1.shtml
Dat idee had ik ook al gekregen, maar ik wil het effect eerst eigenlijk eens in real - life zien. Ik had een linkje waar met het met zwart had gedaan... *zoekt* http://linear1.org/gm/archives/00000156.php <- die is dat.
En de rest van de kleurensetting? zwart-wit-rood? Of komen er nog wat psychedelische jaren 60-70 tintjes voorbij ;)
Zwart en Rood worden de hoofdkleuren. Alhoewel ik ben aan het denken om de kleur =in= de Cube op blauw te stellen. Rood heeft voor mij een nadeel dat het (behalve leds dan) na een tijdje rozig wordt, en dat wil ik voorkomen. Daarom wordt het waarschijnlijk blauw, die geven meer dan genoeg licht. Als ik ze kan krijgen dan gewoon witte CCFL's. Dat lijkt me ook mooier o.a. met de bovenplaat.
En hoe ga je het aluminium mooi bewerken:?
Ik ga het aluminium 'brushen' hoe ik dit precies ga doen moet ik nog even uitvinden, maar het wordt gebrushd, daarna komt er een primer laag overheen, zwart en dan 'maybe' de hoogglans.
Eichii schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:02:
p.s. optie 3 lijkt me leuker, veel plexiglas is ook niet echt leuk om naar te staren. Laat staan wat voor shiny effect hij zal geven eenmaal nadat er ook ccfl's in komen. (hoop ik)
Ik ben inderdaad het meest naar optie 3 getrokken, met optie 1 of 2, krijg je het nadeel dat je meteen heel veel van de binnenkant ziet, en het moet een beetje 'classy' blijven. Je mag wat zien van de binnenkant, maar niet overdadig ;)!

[ Voor 17% gewijzigd door X-G op 07-02-2005 14:11 ]

• Polycom
  • Laatst online: 21:54

Polycom

Poes van goud

Vet man, een 007 case is moeilijk relax!

Ik wens je veel succes.

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
X-G schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:08:...Ik ga het aluminium 'brushen' hoe ik dit precies ga doen moet ik nog even uitvinden, maar het wordt gebrushd, daarna komt er een primer laag overheen, zwart en dan 'maybe' de hoogglans.
Ik bedoelde eigelijk hoe je die details er uit gaat frezen. Heb je een lasersnijder? Of luistert het niet zo nauw?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

X-G schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:08:
[...]

Ik ga het aluminium 'brushen' hoe ik dit precies ga doen moet ik nog even uitvinden, maar het wordt gebrushd, daarna komt er een primer laag overheen, zwart en dan 'maybe' de hoogglans.
[...]
laatst ook nog gedaan met een stuk alu, dat had ik met een staalborstel gedaan. Je bent dat wel even aan het borstelen, maar het geeft wel een goed resultaat. Ik denk dat het ook wel moet lukken met zo'n ronde borstel voor op een boormachine, je moet dan alleen ff opletten dat je echt alleen in 1 richting borstelt denk ik

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Ronde borstel op de boormachine word erg lelijk. Ik had dit gedaan met een stuk aluminium hoekprofiel en het werd helemaal bobbelig en niet netjes geborsteld... Ik zou nog steeds gewoon voor het handwerk met de staalborstel gaan, zoals The_Resetter gedaan heeft...

• X-G
MeMoRy schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:53:
[...]

Ik bedoelde eigelijk hoe je die details er uit gaat frezen. Heb je een lasersnijder? Of luistert het niet zo nauw?
Laten we het op 'figuurzaag-ownage' houden ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:20:
laatst ook nog gedaan met een stuk alu, dat had ik met een staalborstel gedaan. Je bent dat wel even aan het borstelen, maar het geeft wel een goed resultaat. Ik denk dat het ook wel moet lukken met zo'n ronde borstel voor op een boormachine, je moet dan alleen ff opletten dat je echt alleen in 1 richting borstelt denk ik
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:03:
Ronde borstel op de boormachine word erg lelijk. Ik had dit gedaan met een stuk aluminium hoekprofiel en het werd helemaal bobbelig en niet netjes geborsteld... Ik zou nog steeds gewoon voor het handwerk met de staalborstel gaan, zoals The_Resetter gedaan heeft...
Ik denk inderdaad dat het de staalborstel zal worden. Overigens weet ik niet zeker of het nodig is, met de zwarte verf die erop komt.

Verwijderd

Te gek dat je een 007 kast gaat maken, ik ben namelijk ook een hele grote bondfan, ik heb ooit ook een 007-logo uit mijn kast gedremeld en dat was aardig gelukt, zolang je het maar op je gemak doet, ergens staat ie nog op GoT, maar weet niet of de foto's het nog doen.
Ik vind design 2 het mooist, omdat bond daar schiet en je hebt dan meer window natuurlijk :), wel daarmee oppassen dat die "banen" niet te smal worden, anders wordt het mss wat fragiel.

edit:
foto's zijn offline, jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 17:32 ]

• X-G
Design Update(tje) in de startpost

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
[/quote]
Laten we het op 'figuurzaag-ownage' houden
[quote]
Dan wens ik je veel geluk met het zagen van het bond fíguurtje, ik hoop dat et je lukt. Maar als het je lukt wordt het een heils karwij, zagen, vijlen, schuren.

Verwijderd

X-G schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:46:
Design Update(tje) in de startpost
Rood UV plexi voor dat logo?
Ik zou zelf voor zwart gaan. ;)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Is het niet misschien mooier om de reset en hdd led onder de powerknop te zetten? Dus Power>reset>led. Anders word het zo onsymetrisch. Maargoed net wat je mooi vind.

• X-G
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:29:
[...]

Nou je het zegt... klinkt inderdaad goed!
ajampaniki schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:32:
Is het niet misschien mooier om de reset en hdd led onder de powerknop te zetten? Dus Power>reset>led. Anders word het zo onsymetrisch. Maargoed net wat je mooi vind.
Ook een goed idee... ik zal wel vanavond ff het design updaten.

Verwijderd

X-G schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:37:
[...]

[...]

Ook een goed idee... ik zal wel vanavond ff het design updaten.
Fijn dat je dat ook vind!
Hoe staat het trouwens met de mod?
:D

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Stoer idee voor een mod :)

Ik ga dit topic zeker volgen. Succes met knutselen! ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Er bestaat trouwens ook een mission impossible font
Dat kan je misschien nog goed gebruiken voor namen/titels/logo's op je kast :)

Verwijderd

misschien een "leuk" id... als je en soort "fand-tunnel" gaat maken op die spot waar bond staat kan je het draaiende effect verder doorvoeren :) zodat je zeg maar een soort "loop" krijgt die de lucht naar binnen schiet B)

• X-G
About the mod: Ik ben aan het wachten tot m'n opdrachtgever me voorziet van geld voor het aluminium.
Het ideee van die 'tunnel' lijkt me een beetje te, is niet echt de bedoeling er een tunnel te plaatsen, ook niet specifiek voor de luchtdoorstroming.

Verder probeer ik zo snel mogelijk te beginnen. Maarjah... er is ook zoiets als WoW.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 09:44
Wanneer worden nou eens foto's geplaatst???? Ik dacht dat je bij het openen van een CIP al progress gemaakt moest hebben. Iedereen kan wat designs maken en dan een CIP openen.

Lijkt me een gave kast als ik op de designs mag afgaan. Toch hoop ik snel foto's te zien van het project.

• X-G
Tsjah, ik kan niets doen zonder materiaal, dus ik ben echt even afhankelijk van de opdrachtgever. Sorry, kan er niets aan doen, liefst was ik allang bezig :D

Verwijderd

/me bookmarked! :)

Ben ook wel een beetje fan van 007, dus dit is zeker een leuk projectje! Succes ermee!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 11:52 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
X-G schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:12:
[...]

Laten we het op 'figuurzaag-ownage' houden ;)

[...]

[...]

Ik denk inderdaad dat het de staalborstel zal worden. Overigens weet ik niet zeker of het nodig is, met de zwarte verf die erop komt.
Ik persoonlijk vind het 'brushen' van alu met schuurpapier ook wel mooi, je kan dan een mooi ruimtelijk effect creeren. Ik vind een kast die hoger is dan hij breed is persoonlijk mooier, maar een cube is praktischer ivm de vele ruimte.

Als je nu een cube maakt en je schuurt het alu met 150, dan met 240, en vervolgens met een stukje nat 400 van boven naar beneden, dan lijkt het of de kast hoger is dan hij breed is, terwijl dit niet zo is. Stukje visuele manipulatie zegmaar :P

Daarbij heeft het schuren als voordeel dat je alu er 'gebrushed' uitziet, en je het toch ongeschilderd kan laten omdat het mooi glad is, niet grof zoals bij een staalborstel... En ik vind dus dat blank 'gebrushed' alu een prachtige uitstraling heeft, maar ook als je het zwart spuit :*)

BTW, het stof wat van alu komt als je het schuurt (donkergrijs) vinden je longen niet lekker en het stinkt, er zit een muffe putlucht aan... :)

Verder wil ik je veel succes wensen met je kast, de ideeen zien er prachtig uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_R op 19-02-2005 14:19 ]

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

offtopic:
Mischien kun (idee) zwart of getint plexie glas nemen..
Ik zal het even uitleggen.. Gebruik zwart plexieglas (liefts heel dun 2mm ofzo) Zorg dat je het aluminium dezelfde kleur krijgt. Hang er een rooie CCFL onder (of meerdere ligt aan je "opdracht gever") Dan zul je overdag niet of nagenoeg niet goed zien dat het plexie is.. s'avonds (of wanneer dan ook) de CCFL aan is. Zal het plexie rood oplichten. zodat je wel hetzelfde effect krijgt.En je bepaalt zelf de thema's (zwart/rood of zwart/zwart). Dit is natuurlijk een Idee.

Verder een goeie mod met een goed thema wat ik nog nooit eerder ben tegen gekomen.

Revive the guild!

Verwijderd

Jelte,89 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:48:
Mischien kun (idee) zwart of getint plexie glas nemen..
-knip-
Beetje dubbelop he...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 23:06 ]

• X-G
Building Update 01

Daar kwam mij weer een 'Tingeling' te oren. Iemand op MSN. Hmmm, The Resetter. 'Hey, ik heb wat voor je' zei hij, waarna ik de volgende drie foto's gestuurd kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/bloed01-thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/bloed02-thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/bloed03-thumb.jpg

The Resetter had voor mij de bloedvlek gemaakt, je kunt je nu natuurlijk nauwelijks voorstellen hoe blij ik hiermee ben en hoe vereerd ik ben. En ik moet zeggen dat ik de vlek ERG goed gelukt vindt. Ik zou bijna zeggen perfect. Bij de derde foto denk je meteen aan een vloeistof, door de prachtige afwerking van de randen.

Bij deze wil ik The Resetter dus hartelijk bedanken O+ ! Overigens, ik heb het geld op dit moment, dus ik ga zo vlug mogelijk het aluminium bestellen, dus hopelijk binnen de komende week komt er weer een update :)!

[ Voor 11% gewijzigd door X-G op 28-02-2005 00:46 ]

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 00:23
Tip: bestel het aluminium als het kan bij iemand die in metaalhandel zit, zo ben ik ook aan mijn platen gekomen en was er maar € 15,- voor kwijt :D ( 44x44cm en dan 4 stuks) Want daar gaat het op gewicht.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Ik kan mijn alu altijd via school halen. Kweet niet of dat veel goedkoper is dan een groothandel, maar het is wel goedkoper dan wat jij hebt berekend.

Wel leuk trouwens dat je m'n idee hebt uitgewerkt. Ik vind dat zelf altijd mooier staan dan een rijtje knopjes en ledjes naast elkaar.

• X-G
Ja, ik had nog wat rond gebeld en kwam op een prijs van 78 euro uit, en dat voor 8 plaatjes van 35x35 cm 2mm dik. Maar nog te duur. Ik heb nog een nummer, ga ik straks eens bellen.

Maar dat idee had je ook helemaal gelijk in, ziet ook veel beter uit.

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ga het iig niet bij een zaak zoals Hornbach halen, daar heb ik voor een 60x100cm plaat alu (1mm dik) ruim 20 euro betaald :X

301SQN

• X-G
Jah, ik weet :) Die dingen zijn ook sick duur bij de normale zaken.

Overigens, het valt me nu pas op dat dit topic nummer 1007007 is. Erg grappig daar het topic ook over 007 gaat :p

Verwijderd

X-G schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:41:
Building Update 01

Daar kwam mij weer een 'Tingeling' te oren. Iemand op MSN. Hmmm, The Resetter. 'Hey, ik heb wat voor je' zei hij, waarna ik de volgende drie foto's gestuurd kreeg:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

The Resetter had voor mij de bloedvlek gemaakt, je kunt je nu natuurlijk nauwelijks voorstellen hoe blij ik hiermee ben en hoe vereerd ik ben. En ik moet zeggen dat ik de vlek ERG goed gelukt vindt. Ik zou bijna zeggen perfect. Bij de derde foto denk je meteen aan een vloeistof, door de prachtige afwerking van de randen.

Bij deze wil ik The Resetter dus hartelijk bedanken O+ ! Overigens, ik heb het geld op dit moment, dus ik ga zo vlug mogelijk het aluminium bestellen, dus hopelijk binnen de komende week komt er weer een update :)!
Dat ziet er inderdaad wel erg cool uit ja!
Netjes!! :D

• The_Resetter
  • Laatst online: 07-11 07:15
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:10:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel erg cool uit ja!
Netjes!! :D
Bedankt ;) :P hehe

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Hallo,

Als eerste: respect voor je MOD ! _/-\o_

Ten tweede even een tip richting alle MODder's hier:

Als je mooie kleuren windows wil maken maar je kan net ff niet aan "die ene kleur" komen,
denk dan eens aan gewoon transparant plexiglas in combinatie met een kleurenfilter die in theaters
word gebruikt . . . de zogenaamde PAR filters. Als je dan nog je kleur niet kan vinden . . . :?
Zijn een paar honderd verschillende kleuren te krijgen nl.

( ja, ik werk in de entertainment . . .)

Groeten en suc6

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• X-G
Building Update 02

Tsjah, soms liggen mod's stil. Jammer genoeg is dat altijd bij mij een tendens. Maar goed, ik ben er weer aan bezig geweest, wat meteen ook weer een 'change of plans' meebrengt. Afgelopen vrijdag moest ik dus werken bij mijn vader, wat inhield dat ik al het ouder ijzer wat in een half jaar op een hoge hoop is geworpen moet gaan scheiden van elkaar en alle soorten (zink / alu / lood / koper / geelkoper) apart moet leggen en dan opladen op een aanhanger. Tijdens dat werkje kwam ik twee aluminium buizen tegen met een diameter van 5 Centimeter. Het eerste wat ik zag was de 007 Cube. Dus nadat ik alles opgeladen had op de aanhanger liep ik met die twee buizen de loods in en begon me te vermaken met meetlinten, potloden, ijzerzagen en schuurpapier, om niet veel later ook een stendimes en karton erbij te pakken. Het resultaat van een middagje klussen:

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/buis1-thumb.jpg
De buis zelf. Stukken van 35 centimeter heb ik gezaagt, maar ik ben nog een beetje precies over de maten na aan het denken (doe alles in mijn koppie prenten en dan ga ik werken eraan, nog nooit fout gegaan ofzo, maar moet toch ns een notitie blaadje gaan pakken ;) )

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/profielbuis-thumb.jpg
Dé reden waarom ik voor deze buis ben gegaan. Kijk het profiel. Perfect, preciés op 90 graden van elkaar. De bedoeling is dus dat de 'zijpanelen' daar gewoon ingeschoven kunnen gaan worden. Dat scheelt vanaf de buitenkant heel veel schroeven e.d., welke mijn klant liever zo min mogelijk had. Bij deze dus perfect opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/knutselwerk-thumb.jpg
Omdat ik eens een 'prototype' wou zien, heb ik wat karton bij de buren gejat en ben ik gaan knippen en plakken, en voilá, daar is prototype nr1 van de 007 Cube :)! Zoals je misschien wel was opgevallen is de grootte van de palen 5 cm hoger dan de 'zijkanten' lang zijn. M.a.w., ik had me een beetje vergist kwa maten. Maar goed, het is me opgevallen dus met het aluminium zal ik er extra op letten

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/knutselwerk2-thumb.jpg
Ander voordeel is dat de kast nu op twee manieren gebruikt kan gaan worden, namelijk gewoon staand, en 'liggend'. Zitten wel wat problemen bij, zoals bijvoorbeeld de aansluitingen, maar daar laat ik mijn hoofd nog wel een nachtje over breken ;).

Zaak is nu eindelijk eens een aluminium leverancier te vinden. Zou heel erg prettig zijn in ieder geval als diezelfde mensen een CNC machine hebben, omdat ik bang ben dat ik anders nooit de onder / bovenplaat in de juiste, mooie, ronde vorm krijg. Maar goed =)... eerst eens zorgen dat ik een leverancier vindt hé ;)

Verwijderd

Je wilde toch glowfeets gaan maken? Dan kun je de kast natuurlijk niet op de zijkant leggen..
En waarom zou je ook, dan is heel het idee weg!

Ik vind het erg mooi. Wel vrij groot naar mijn mening, maar het wordt vast mooi!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Zo, da's een stelletje lijpe buizen :P Mooie profielen, en inderdaad een super modelletje voor dit doel :)

• X-G
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:25:
Je wilde toch glowfeets gaan maken? Dan kun je de kast natuurlijk niet op de zijkant leggen..
En waarom zou je ook, dan is heel het idee weg!

Ik vind het erg mooi. Wel vrij groot naar mijn mening, maar het wordt vast mooi!
Ik heb op dit moment nog altijd erg veel ideeën over deze case. Een glowfeet komt er zeker op hoor ;)... en dat zal ook wel vet uit zien als je kast dan zo staat ;)

Owhjah:

[disclaimer]
Nee, wordt niet gesponsord door ATi hoor (alhoewel ze me best een AMR mobo / FX 55 / 2x X850XT mogen sturen voor te testen? )
[/disclaimer]

[ Voor 15% gewijzigd door X-G op 20-04-2005 21:45 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

een oom werkt bij een leverancier alu, wilt u een plaatje 2x3 meter of een plaatje 2x1.5 m ? :)

heel heel misschien kan ik wat regelen ;) beloof niks..

btw, het is stanleymes B)

ziet er wel vet uit, bloed ook zeker!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• X-G
Noksiejus, zou prima zijn, maar kan die beste man de platen ook op een bepaalde maat snijden / zagen? Ik ben namelijk niet de beste in recht zagen ;). Tevens zoek ik een oplossingen voor de boven / onderplaat (welke 35x35 moet zijn, met bij iedere hoek een rondje van een straal van 2,4 centimeter ( d.w.z., de 'langste' kant zou dan op 39,8 cm uitkomen) ). Nou, weet je wat, ik mail je wel even vanavond hierover, met een tekening wat mijn plan ongeveer is.

Die platen, zijn die trouwens 1,5 x 1 meter ofzo?

• X-G
Hehe, eindelijk heb ik aluminium kunnen regelen, voor een 42 euro ben ik compleet voorzien, dus verwacht volgende week updates als ik de boel ben gaan halen. Eindelijk kan ik een goed vooruitgang gaan boeken.

• X-G
Najah, het moet dan maar, maar goed, een triple post. Hopelijk zijn de modjes me genadig ;) .

Building Update 03
Vandaag kwam ik thuis van school waarnaar ik mijn moeder aankeek met puppy oogjes of ze even naar de ijzerhandel op en neer wou rijden. En gelukkig wou ze dat. Dus mijn aankopen:

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/ijzerwaar1-thumb.jpg
De aluminium. Twee platen van 40 bij 40 cm (ze zijn 2 mm dik), en 4 plaatjes van 36 x 35 cm.

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/ijzerwaar2-thumb.jpg
Met de eerder gezaagde buisjes erbij. Ziet opzicht al leuk uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/cubetest1-thumb.jpg
Natuurlijk moest ik -even- uitproberen hoe dat ging uitzien. Opzicht al vet als je het mij vraagt, maar er gaat nog genoeg veranderen ;).

Afbeeldingslocatie: http://soepkip.romlan.nl/007/cubetest2-thumb.jpg
Zelfde maar dan van een andere view.

Maar goed, jullie zijn nog niet van me af. Toen ik thuis kwam met de plaatjes viel me iets op. Ik was namelijk niet echt slim geweest met de 36 x 35 plaatjes. Als ik dan ga passen kom ik buiten de 40x40 uit, (de cube was origineel 35x35 cm, maar hij wordt nu door de buizen die erbij komen bij de verste punten 40 centimeter 'groot'. In het midden blijft hij gewoon 35 centimeter. Met andere woorden kom ik lekker aan het passen en meten voordat ik verder kan. Als ik mij -niet- vergis moeten de plaatjes van 36 x 35 naar 31 x 35 geknipt/sneden worden. Maar goed, ik ga de komende week aan de frontpanel / upperpanel werken dat daar ook eens de cutouts in komen.

* X-G rent naar winkel voor een figuurzaag =)

Verwijderd

Mmmm, eindelijk weer een update ;)

Ziet er alweer leuk uit, maar je gaat met toch niet serieus vertellen dat je dat gaat zagen met een figuurzaag ? Een decoupeerzaag gaat stukken sneller en ook fijner voor grotere rechte stukken ( natuurlijk ook voor rondingen :P )

• X-G
Nou, laat ik eerlijk zijn en zeggen dat ik niet zo'n held ben wat betreft 'recht'. Dat heb ik maar weer eens bewezen met de 'buizen', want eentje is schots en scheef en daar moet ik weer een nieuwe voor maken denkelijk :p . Figuur zaag is vooral bedoeld voor het 007 logo aan de voorkant en het logo aan de bovenkant, omdat ik dat zo -mooi- mogelijk wil hebben.

Tevens ben ik nog altijd aan het denken hoe ik de boven en onderkant met elkaar vast ga maken. Ik wil eigenlijk dat de gebruiker straks de kast open kan maken door simpelweg 4 bouten boven op los te draaien en de hele boven kant ervanaf te tillen zeg maar. Ik was dus aan het denken aan een flinke schroef draad van een 36 / 37 cm midden door die buizen heen.

*problems problems problems*

Pagina: 1