[2000] Windows is standaard inf lokatie kwijt

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-04 16:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik onlangs win2k op mijn pc opnieuw geïnstalleerd, omdat ik er gestoord van werd dat hij steeds de standaard drivers niet kon vinden, omdat hij om de één of andere vage rede steeds niet in de C:/winnt/inf directory zocht bij default.
Nu staat sinds een paar dagen win2k er opnieuw op, en weer kan hij de drivers niet vinden.
Met de meeste hardware is dit geen probleem, alleen lastig, want ik moet dan telkens met de hand naar c:/winnt/inf wijzen, maar de ellende begint pas echt als ik een netwerk printer wil installeren.
Win2k geeft de melding dat de pc waar de printer opzit, niet de goede bestanden bevat (logisch, het is een linux server), en dat hij dus lokaal gaat zoeken.
Vervolgens krijg ik direct de melding dat hij niks heeft kunnen vinden, en de hardware wizzard afsluit.... Ik krijg dus niet eens de kans om hem wel in de goede directory te laten zoeken...

Nu is mij opgevallen dat als ik met de hand een driver installeer, hij altijd standaard op mijn a-drive zoekt. Waar kan ik dit veranderen??? Ik word er namelijk behoorlijk gek van...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk service pack heb je geinstalleerd?

Wat heb je allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden met Google en de GoT search?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb service pack 4 erop staan, en volgens mij is die ook de grote boosdoener... maar ja hij is nodig voor bepaalde software pakketten...

GoT heb ik gezocht en niks kunnen vinden, Google ben ik nog mee bezig

Ik weet alleen niet goed wat ik als search string moet gebruiken...

[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 05-02-2005 22:04 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem onder alle user accounts? :)
Die 'nieuwe windows 2000' die je er op gezet hebt, heb je die over je oude installatie heen geinstalleerd?

Verwijderd

Kijk eens in het register op HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion.
Daar moet een sleutel DevicePath staan met als waarde %SystemRoot%\inf.

Misschien is die gewijzigd in iets anders?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
naar die register key was ik opzoek, ik kon hem met find niet vinden (moet je eens gaan zoeken op inf... je wordt gek van alle hits...)

ps. het betrof een schone install, op een schijf die tijdens de installatie geformarteerd werd.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
die reg-key staat nog netjes op %SystemRoot%\inf. Zelfs als ik hem op c:\winnt\inf zet vind hij de bestanden nog niet.
Ik denk dat ik straks WinXP er maar op ga zetten... dit is namelijk niet de eerste keer dat deze problemen heb met win2k op deze machine...

Pagina: 1