[IE] Ongewenste site uit adresbalk aanvullen weghalen*

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Ik heb het volgende 'probleem':

Ooit ben ik eens http://www.tweakzone.nl geweest. Dit word dan opgeslagen in je adresbalk in IE, zodat als je de T in de adresbalk tikt gelijk http://www.tweakzone.nl/ te voorschijn komt.
Dit wil ik graag weghalen omdat ik die site nooit meer bezoek en altijd via de T tweakers.net bezoek als shortcut in de adresbalk.

Ik heb natuurlijk alle standaard procedures uitgevoerd om die rot url weg te krijgen:

Cookies, bestanden en geschiedenis verwijderd. Toch bleef http://www.tweakzone.nl/index te voorschijn komen zodra ik de T intoets in de adresbalk. Toen ben ik in het register gaan zoeken en heb daar 3x http://www.tweakzone.nl/index verwijderd. Daarna ff gereboot en nog komt http://www.tweakzone.nl/index tevoorschijn in mijn adresbalk 8)7 Ook heb ik mijn favo's gecheck en daar staat hij niet in, en zelf mn hele pc afgezocht naar het woord tweakzone...ook nix |:(

Edit: alle vensters had ik gesloten tijdens deze acties.
OS is XP met SP2 en autoupdate aan.

Iemand enig idee waar deze url zo goed verstop staat op mijn pc???

[ Voor 14% gewijzigd door DJ Chicken op 05-02-2005 21:27 ]

aahh durka durka durka

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

regedit en zoeken op tweakzone. Alles wat je daarvan vindt in je registry weghalen en je probleem is voorbij.
Ik lees nu dat je dat al gedaan hebt... Heb je dat gedaan terwijl je IE actief was? Dat wil ook wel eens schelen... IE sluiten en dan verwijderen. Of even als Administrator inloggen in veilige modus en dan daar op gaan zoeken en verwijderen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Eigenschappen taakbalk > Menu start > Aanpassen > Geavanceerd > Lijst wissen

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
c70070540 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:22:
regedit en zoeken op tweakzone. Alles wat je daarvan vindt in je registry weghalen en je probleem is voorbij.
Ik lees nu dat je dat al gedaan hebt... Heb je dat gedaan terwijl je IE actief was? Dat wil ook wel eens schelen... IE sluiten en dan verwijderen. Of even als Administrator inloggen in veilige modus en dan daar op gaan zoeken en verwijderen?
Yup vensters waren dicht.
Admin in safemode is misschien een idtje ja.

aahh durka durka durka

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ga even naar [internet opties] dan [inhoud] dan [auto aanvullen] daar vink je alles aan en klikt op [formulieren wissen]

[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 05-02-2005 21:25 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Duinkonijn

Huh?

onder welk os draai je?

wat je ook kan doen is (onder xp) als een admin in loggen

en ntuser.dat / Application Data weggooien (wel ff backuppen)

onder documents en settings '\ user

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Br@m schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:25:
ga even naar [internet opties] dan [inhoud] dan [auto aanvullen] daar vink je alles aan en klikt op [formulieren wissen]
Dit ga ik gelijk ff proberen :)

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Duinkonijn schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:25:
onder welk os draai je?

wat je ook kan doen is (onder xp) als een admin in loggen

en ntuser.dat / Application Data weggooien (wel ff backuppen)

onder documents en settings '\ user
Owjah ik draaid XP met SP2

aahh durka durka durka

• Victor
  • Niet online
King_Louie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:23:
Eigenschappen taakbalk > Menu start > Aanpassen > Geavanceerd > Lijst wissen
Misschien heb je eroverheen gelezen, maar deze werkt toch echt hoor ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak even je topic titel af :)

Verwijderd

Met TweakUI kun je dit soort dingen weggooien.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:28:
[...]

Misschien heb je eroverheen gelezen, maar deze werkt toch echt hoor ;)
Dit lukte niet

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Kan nu alleen de ntuser.dat nog proberen weg te zetten in safemode want gewoon wilde niet met het admin account, en TweakUI is nog een optie.

Anders weet ik het niet meer, de rest heb ik allemaal dus geprobeerd.

aahh durka durka durka

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
In de oude tweak ui was het makkelijk, je kon gewoon onder paranoia op een knopje duwen om het te wissen.

Bij de nieuwe (voor win xp) is het omslachtiger, ga in de linkertree naar 'Explorer' en zet rechts een vinkje bij 'Clear document history on exit'. Daarna moet je uitloggen en opnieuw inloggen, en vervolgens weer het vinkje uitzetten.

Die tip van king_louie werkte bij mij trouwens ook niet (terwijl ik ook altijd gedacht had dat dat de oplossing zou zijn).

edit:
Hhhmz, mijn oplossing leek te werken, maar werkt ook niet. Hij vult de url's wel niet aan, maar als je begint met een t krijg ik ook nog steeds verschillende opties

[ Voor 193% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 22:00 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Volgens mij is er geen std. Windows methode hiervoor.

Opties: andere progs (System Mechanic bijv) of alle EXPLORER en IEXPLORE processen killen en INDEX.DAT (ofwel de hele Temp Inet Files map) verwijderen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
limoentje schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:51:
Volgens mij is er geen std. Windows methode hiervoor.

Opties: andere progs (System Mechanic bijv) of alle EXPLORER en IEXPLORE processen killen en INDEX.DAT (ofwel de hele Temp Inet Files map) verwijderen.
Hielp ook niet.

Het rare is ook, na al het opschonen zijn alle urls weg behalve die tweakzone. die blijft over. K*Tzooi.

aahh durka durka durka

• Victor
  • Niet online
Zet anders even je start menu terug op klassiek, en gebruik dan de knop Wissen onder "Aanpassen". Net nog even getest hier, en het pulldown menu van m'n adresbalk is nu helemaal leeg.

• sewer
Mijn pull-down is ook helemaal leeg, maar krijg toch suggesties als ik de letter t intoets bij een lege adresbalk. Volgens mij test jij iets anders dan wat de topicstarter wilt...

De suggesties die je dan krijgt zijn ook niet alleen url's, maar ook bijv. T:\ (netwerkdrive). Ik weet niet waar hij die lijst vandaan haalt, maar mijn url-list en recent documents list zijn leeg.

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 22:06 ]

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:59:
[...]

Zet anders even je start menu terug op klassiek, en gebruik dan de knop Wissen onder "Aanpassen". Net nog even getest hier, en het pulldown menu van m'n adresbalk is nu helemaal leeg.
Mijn pulldown is ook wel leeg, alleen als in dan de T intik *PLOP* staat tweakzone er weer volluit :?

aahh durka durka durka

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier helpt het wel.. Doe je wel rechtermuis op je taakbald = startbalk en dan niet op geavanceerd klikken, maar in dat scherm op WISSEN klikken..??

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
TheFrozen schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:02:
[...]

Hier helpt het wel.. Doe je wel rechtermuis op je taakbald = startbalk en dan niet op geavanceerd klikken, maar in dat scherm op WISSEN klikken..??
Geloof me ik weet psies wat je bedoeld ;) , alle 2 de lijsten al 10x leegegooid zonet. En nog spring tweakzone inmijn balk zodra de T word geraakt.

Zelfs TeakUI helpt niet, heb daar de 'paranoia' optie gebuikt om alle history op pc te verwijderen.
En nog komtie terug.

WAUSSSS

aahh durka durka durka

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Met een programma als Ad-Aware kun je je MRU lijsten verwijderen. Ik dacht dat die sites ook ergens in zo'n mru-lijst stonden. Mss helpt het.

edit:

bij mij in mn register staat er bij current_user>software>microsoft>internet explorer>typedURLs een lijstje met van die ingetikte adressen. Maar ik denk dat je die inmiddels ook wel verwijderd hebt.

Je kunt ook al die adressen 'verbergen' door het vinkje bij 'autoaanvullen' weg te halen (Extra - Internet opties - inhoud). Maar is mss ook niet wat je wilt

[ Voor 59% gewijzigd door wizzkizz op 05-02-2005 22:12 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ken het probleem, ik heb het ook wel met bepaalde sites gehad.
Maar ik heb daar een leuke tool voor gevonden, en dit heet Free Internet Eraser.
Dit kan je gratis downloaden op http://www.privacyeraser.com/free-internet-eraser.htm. 8)

• sewer
Hhhmz, zelf in Microsoft AntiSpyWare werkt het niet, als je bij advanced tools met tracks eraser alle tracks laat weghalen 8)7

Dat tooltje hierboven werkt trouwens ook niet, ik heb alles aangevinkt en 'Clean and reboot' gekozen, en ik krijg nog steeds suggesties bij de t.

ja, ik heb voor de rest niets beters te doen

[ Voor 45% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 22:19 ]

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
wizzkizz schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:07:
Met een programma als Ad-Aware kun je je MRU lijsten verwijderen. Ik dacht dat die sites ook ergens in zo'n mru-lijst stonden. Mss helpt het.

edit:

bij mij in mn register staat er bij current_user>software>microsoft>internet explorer>typedURLs een lijstje met van die ingetikte adressen. Maar ik denk dat je die inmiddels ook wel verwijderd hebt.

Je kunt ook al die adressen 'verbergen' door het vinkje bij 'autoaanvullen' weg te halen (Extra - Internet opties - inhoud). Maar is mss ook niet wat je wilt
Ja psies die regkey had ik al verwijderd.

aahh durka durka durka

Verwijderd

Je hebt een naar virus op je pc. Ik heb het net gesimuleerd, maar bij mij gaat Tweakzone toch echt weg uit m'n history met TweakUI.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
wizzkizz schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:07:

edit:

scant ad-aware standaard de MRU's? kan het bij de opties niet vinden iig.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Levi Strauss schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:10:
Ik ken het probleem, ik heb het ook wel met bepaalde sites gehad.
Maar ik heb daar een leuke tool voor gevonden, en dit heet Free Internet Eraser.
Dit kan je gratis downloaden op http://www.privacyeraser.com/free-internet-eraser.htm. 8)
Ik ga nu dit tootlje ff proberen.

En nee ik heb echt geen virus ;)

aahh durka durka durka

• sewer
Dat tooltje gaat niet werken (zie mijn vorige post).

Volgens mij praten mensen over verschillende dingen:

Het gaat dus niet om een lege URL list:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/sewers/1.JPG

Maar om suggesties als je een letter typt in de adresbalk:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/sewers/2.JPG

Mocht het bij courage werken, welke tweakui gebruik je dan? De oude (1.33 ofzo), of die van xp. Die van xp krijgt dit ook niet weg (net zoals dat tooltje van Levi Strauss en de tracks erase van MS antispyware).

Wat betreft virussen, dat kun je ook vrijwel zeker uitsluiten. Deze testbak heeft een vrij verse windows installatie, en wordt regelmatig gecontroleerd op virussen.

edit:
hhhmz, of zou de google toolbar iets ermee doen ofzo :?

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 22:31 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:07

Not Pingu

Dumbass ex machina

Is het niet gewoon een kwestie van je browser History legen?

Extra -> Internet Opties -> Geschiedenis wissen

Eventueel naar smaak de browser afsluiten of de pc rebooten.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
sewer schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:26:
Dat tooltje gaat niet werken (zie mijn post).

Volgens mij praten mensen over verschillende dingen:

Het gaat dus niet om een lege URL list:
[afbeelding]

Maar om suggesties als je een letter typt in de adresbalk:
[afbeelding]

Mocht het bij courage werken, welke tweakui gebruik je dan? De oude (1.33 ofzo), of die van xp. Die van xp krijgt dit ook niet weg (net zoals dat tooltje van Levi Strauss en de tracks erase van MS antispyware).

Wat betreft virussen, dat kun je ook vrijwel zeker uitsluiten. Deze testbak heeft een vrij verse windows installatie, en wordt regelmatig gecontroleerd op virussen.
Psies sewer, het tooltje werkte niet net zoals alles wat hierboven aangegeven is.

En wat jij verteld klopt allemaal. Dat is psies mijn probleem.

Maarja tweakzone is niet weg te krijgen.
Ik denk dta het een dikke bug in XP is en dat ik er mee moet leven tot de volgende XP installatie weer plaatsvind.

Thank u very much voor alle goede en vooral snelle tips en hints _/-\o_

STATUS: probleem niet opgelost 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door DJ Chicken op 05-02-2005 22:49 ]

aahh durka durka durka

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar euh, ik snapte dus wel wat je bedoelde. Want ik bedoelde precies dat probleem. Ik had het met picturetrail ofzo, dan bleef hij dat ook weergeven. Als je dan www.p in typte kwam de rest van de url, en soms ook wel gewoon met p. Dus ik heb toen die gebruikt en toen was het weg. Dus bij mij werkte het wel..

• sewer
Bij mij dus niet :) Maar het heeft ook niets te maken met een url-list, zie ook mijn 2e plaatje waar niet url's in voorkomen (t:\ en the project.lnk). Bij de letter h heb ik bijv. een link naar het spelletje half life 2. Het moet iets van explorer zijn, niet internet explorer.

Maar weet je echt zeker dat het bij jou werkt, ook als je bijv. in een leeg adresbalk de letter c ingeeft (of een andere letter). Ik noem de c expres omdat hij dan c:\ en 'control panel' als suggestie geeft, en ik ga ervan uit dat ie dat bij iedereen doet. (tenminste bij mijn 4 pc's wel).

En als het werkt, wat doe je in je tooltje? Die 'quick clean', of 'clean and reboot' met de default vinkjes, of vink je eerst alles aan?

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 23:10 ]

Verwijderd

sewer schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:26:
Mocht het bij courage werken, welke tweakui gebruik je dan? De oude (1.33 ofzo), of die van xp.
De oude inderdaad, zweer ik nog steeds bij... http://www.microsoft.com/.../Networking/NTTweakUI.asp deze dus !! Als het hiermee niet werkt is er echt iets mis op je pc volgens mij....

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Duinkonijn

Huh?

een bastard oplossing is als het je echt dwars ligt :een nieuw profiel maken

opnieuw opstarten in safe mode --> admin

documents and settings --> je normale gebruikers naam zippen. en die directory
verwijderen..

nadeel is dat alles wat je profiel bevat verdwijnd.

instellingen / outlook express mail / buroblad..

wat je ook kan doen is een nieuwe user aanmaken en daar onder gaan werken.
en dan alles wat je nodig heb mee nemen naar je nieuwe user.

ruimt ook op enz

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen kijken wat sysprep allemaal opschoont als je dat zou runnen.

Dit soort info verdwijnt dan namelijk allemaal uit de lokale profielen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 23:35 ]

• sewer
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:19:
[...]

De oude inderdaad, zweer ik nog steeds bij... http://www.microsoft.com/.../Networking/NTTweakUI.asp deze dus !! Als het hiermee niet werkt is er echt iets mis op je pc volgens mij....
Werkt bij mij ook niet, ik heb bij paranoia alles aangevinkt en toen op die knop 'Clear Selected Items Now' gedrukt.

Dit ogenschijnlijk simpel probleem begint wel erg interessant te worden. Vraag me echt af waarom het bij sommigen wel werkt en bij anderen niet :?

edit:
vvvvvvvv

Ik werk niet onder het account "administrator", maar wel met een user die in de group "administrators zit"

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 23:44 ]

Verwijderd

vaagjes. Wellicht het userprofile ? Ik ben altijd administrator, misschien dat dat wat uitmaakt ?

• sewer
Het wordt steeds vager, ik heb die tweakui 1.33 gedraaid op een laptop die ik gister geformatteerd heb met een geslipstreamde windows XP SP2 (corporate/vlk).

Daar heb ik alleen een drivertje geinstalleerd van een wireless e-tech 54mbit pcmcia kaartje, en alle windows updates na SP2. Dat waren een paar hotfixes, en 4 programma's (highmat extension, .NET Framework 1.1, Windows Journal Viewer, Windows Media Connect).
Verder nog WinVNC 4.0 en dus tweakui 1.33.

En daar werkt het ook niet :? :? Dat wil zeggen, als ik dan de letter c invoer in een lege adresbalk, dan krijg ik nog steeds de suggesties c:\ en Control Panel.

edit:
Ook daar werk ik dus met een user-account die mijn echte naam is, en die onder de administrators-groep valt

[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 05-02-2005 23:54 ]

Verwijderd

sewer schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:51:
En daar werkt het ook niet :? :? Dat wil zeggen, als ik dan de letter c invoer in een lege adresbalk, dan krijg ik nog steeds de suggesties c:\ en Control Panel.
Eh ja, probeer dat nou eens met een URL, waar het in eerste instantie om ging. Die C:\ en control panel zullen wel ingebakken zijn...

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Internet Options => General => Clear History

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

crisp

Devver

Pixelated

Het zit 'm toch wel degelijk in de diverse index.dat bestanden. Vroeger, toen ik zelf nog IE gebruikte, heb ik middels dit programmaatje de boel altijd netjes kunnen opschonen.

Intentionally left blank

• TeasingU
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09-2022

TeasingU

I Live Longer

Download Ccleaner van Download.com. Die verwijdert o.a. diverse .dat files.

Kan het overigens niet zo zijn dat tweakzone in je bookmarks staat?

cd /usr/ports/www/porn make install

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd crapcleaner

Iperf

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:50
Nog een (hoewel onwaarschijnlijke) optie: Is er een link naar tweakzone op je desktop beland?

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:49
je kunt ook in internet explorer de mogelijkheid die je niet meer wilt hebben selecteren door er met je muis overheen te gaan en dan op 'delete' drukken.....

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Pagina: 1