[TV-Kaart] WinTV-PVR-150 MCE Zwart beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 10:29
Ik heb fora afgezocht google suf gelopen en alles gedaan maar niks werkt.

Ik heb een AMD Athlon 2000 512 ram
Win Xp Pro Sp2 Media Center Edition Uk
Asus V7700 GF2 Gts 32mb ddr

zoals je al kan zien werkt mce niet vanwege deze videokaart, hij geeft ook error Videocard or driver error.

Maar goed ik heb de stappen gevolgd op de Hauppage.com site: http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html

De zogenaamde WinTV-PVR-150 driver update version 2.2
maar ook dit werkt niet ik krijg met geen mogelijkheid Beeld in wintv2000.

Plz Help

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:42
installeer de daar vermelde decoders eens, daar ligt je probleem zeer waarschijnlijk

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Dauthi
De codec staat er op, alles staat erop.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Wimmel

Hello

Als je de pvr150MCE hebt, integenstelling tot de gewone pvr150, gebruik je de verkeerde drivers.
De 150MCE kun je onder XP gebruiken met de door jouw vermelde drivers. Gebruik je echter XP-MCE moet je de speciale MCE drivers gebruiken.

Kijk maar even hier voor meer uitleg Hauppauge MCE support. Let op dat je altijd de NL drivers neemt omdat de US geen teletekst kennen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Met deze setup gaat het niet werken, Media Center vereist namelijk minimaal 128mb geheugen op de videokaart.
Je zou het programma ChrisTV eens kunnen test om iig tv te kunnen kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 10:47 ]

• Dauthi
Dankuwel hij doet het nu met ChrisTV nadat ik die andere drivers erop had gezet. Kunnen we nu naar de volgende fase, een andere vidkaart :P

[edit] hmmzz alleen geen geluid das weird..

nvm alles is opgelost :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dauthi op 06-02-2005 11:42 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Nakebod

Nope.

Idd 32 mb is te weinig ja, zelfs hier met 64 mb geeft hij vaker geen beeld dan wel.
Maar als hij het dan eindelijk doet, is de kwaliteit wel goed (Op brakkere kabels na, dus kan beter)

En christv _O_ heb het heel lang gebruikt met mijn oude tv kaart, en nu ook met mijn MCE 150.
Alleen heb af en toe dat ik geen geluid heb na een verse reboot :|

Edit: Ah, jij ook geen geluid, ben ik dus niet de enige.. volgens de changelog van christv 4.10 zou het met de PVR 150MCE wel moeten werken.
Meestal helpt het hier wel om eerst dscaler te starten, beetje wazig, maar helpt vrijwel altijd wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Nakebod op 06-02-2005 11:34 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 01:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb ook geen beeld :(

WinTV 150MCE op normaal XP Pro, ik gebruik de NON-MCE drivers en in de WinTV2000 tool van Hauppage krijg ik geen beeld.

In alle andere soorten programma's wel (ChrisTV, Dscaler etc.), maar niet in WinTV2000.

Toch wil ik graag WinTV2000 gebruiken omdat je daarmee Mpeg2 streams kan opnemen in Hardware (wat de kaart ondersteunt).

Weet iemand wat het euvel is?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Kijk maar eerst ff op de website van microsoft welke kaarten zij officieel ondersteunen. Een GF2 staat er niet op.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Tijgert schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:36:
Ik heb ook geen beeld :(

WinTV 150MCE op normaal XP Pro, ik gebruik de NON-MCE drivers en in de WinTV2000 tool van Hauppage krijg ik geen beeld.

In alle andere soorten programma's wel (ChrisTV, Dscaler etc.), maar niet in WinTV2000.

Toch wil ik graag WinTV2000 gebruiken omdat je daarmee Mpeg2 streams kan opnemen in Hardware (wat de kaart ondersteunt).

Weet iemand wat het euvel is?
Dit is geen euvel... :( (helaas) Deze kaarten zijn niet voor niets zo goedkoop, wintv2000 kun je pas gebruiken met een NON mce versie en die is bijna 1x zo duur. Dit staat ook duidelijk op de site:
  • For Windows XP users:
  • Compatible with third party applications like BeyondTV, SageTV and Showshifter for watching and recording TV on your PC
Maar met ChrisTV kun je wel MPEG2 (hardwarematig) opnemen, kijk maar eens bij program setting - MPEG hardware encoding (heb je volgens mij wel de pro versie nodig).

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Cavie schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:42:
[...]

Dit is geen euvel... :( (helaas) Deze kaarten zijn niet voor niets zo goedkoop, wintv2000 kun je pas gebruiken met een NON mce versie en die is bijna 1x zo duur. Dit staat ook duidelijk op de site:
  • For Windows XP users:
  • Compatible with third party applications like BeyondTV, SageTV and Showshifter for watching and recording TV on your PC
Maar met ChrisTV kun je wel MPEG2 (hardwarematig) opnemen, kijk maar eens bij program setting - MPEG hardware encoding (heb je volgens mij wel de pro versie nodig).
Are you kidding me? Ik heb gewoon Wintv2000 gebruikt op Windows XP Pro met de PVR150-MCE.
En duidelijk op de site, ze zeggen dat hij compitabel is met third party programma's, maar niet dat hij met wintv2000 zelf niet werkt. Of dat staat ergens anders.
Maar ik heb hier dus geen problemen gehad met Wintv2000.

• Tijgert

Tijgert

Ah... heb jij iets bijzonders gedaan om het werkende te krijgen?
Ik heb gewoon de non-MCE drivers geinstalleerd en daarna meteen de WinTV2000 applicatie.
Maar met kanalen scannen geeft hij 0,0 beeld, alleen een zwart blok.

Wat zou het anders kunnen zijn?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Nakebod schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:28:
[...]

Are you kidding me? Ik heb gewoon Wintv2000 gebruikt op Windows XP Pro met de PVR150-MCE.
En duidelijk op de site, ze zeggen dat hij compitabel is met third party programma's, maar niet dat hij met wintv2000 zelf niet werkt. Of dat staat ergens anders.
Maar ik heb hier dus geen problemen gehad met Wintv2000.
Om nog even duidelijk te zijn:
  • System Requirements:
  • Processor requirements: Pentium® IV processor 1.2GHz or faster for TV pause with full screen playback
  • Windows®XP Media Center Edition 2005, WindowsXP Home or WindowsXP Professional
  • Note: when using the WinTV-PVR-150MCe with WindowsXP, you need a third party TV application such as MythTV, SageTV or BeyondTV
  • Free PCI slot
  • Sound card
  • VGA card (PCI or AGP) with Media Center 2005 certified driver
  • DVD decoder certified for use with Media Center 2005
Het staat er dus echt, en bij mij werkt wintv2000 dus gewoon niet...wel dscaler ect ect... dus erg vreemd dat het bij jouw wel werkt, of heb je iets getweakt wat je ons niet wilt vertellen :) :)
@Nakebot: Welke drivers en welke versie van wintv2000 gebruik jij dan, want als het werkende te krijgen is ga ik er nog eens een gooi naar doen...

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 08-05-2005 17:32 ]

• Tijgert

Tijgert

idd, dat was mijn volgende vraag.. welke drivers en WinTV2000 versie gebruik je?

Het lijkt me een erg simpel en dom programma, lekker makkelijk, net wat ik zoek, maar dan moet het wel werken.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm weer een tijdje geleden, draai ondertussen al redelijk tijdje weer op MCE zelf.
Maar had toen uiteraard wel de drivers die voor XP waren, en eh, Wintv2000 zelf dan, en dan was er geloof ik ook nog zo een decoder van hauppauge.
Maar welke versies het precies waren, geen idee :x

En dat het een simpel en dom prog is, daar heb je zeker gelijk in! Vond hem gewoon traag werken, niet zo lekker als andere programma's zoals christv en dscaler.

• amontillado
Cavie schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:13:
[...]

• Windows®XP Media Center Edition 2005, WindowsXP Home or WindowsXP Professional
Note: when using the WinTV-PVR-150MCe with WindowsXP, you need a third party TV application such as MythTV, SageTV or BeyondTV

Het staat er dus echt, en bij mij werkt wintv2000 dus gewoon niet...wel dscaler ect ect... dus erg vreemd dat het bij jouw wel werkt, of heb je iets getweakt wat je ons niet wilt vertellen :) :)
@Nakebot: Welke drivers en welke versie van wintv2000 gebruik jij dan, want als het werkende te krijgen is ga ik er nog eens een gooi naar doen...
Aangezien de 150 technisch (vrijwel) gelijk is aan de 150MCE, werkt dus ook wintv2k gewoon. Zolang je dus ook de installatie procedure van de retail 150 volgt is er niks aan de hand.

De juiste installatie procedure kun je in dit topic op het nederlandse hauppauge forum vinden

• Tijgert

Tijgert

Dit werkt.
Alleen heb ik nu decoder versie hcwSMD_5.0.22236.EXE geprobeerd en had ik eerst hcwSMD_5.0.22237.EXE.

Ik weet niet of dit uitmaakt daar ik niet zeker weet of ik het vorige keer wel goed installeerde, volgende keer testen.
Of kan iemand hier bevestigen dat hcwSMD_5.0.22237.EXE ook werkt?

Maar nu het tweede probleem, de kanalen instellen.
Ja, ik heb die How-To pagina gelezen, maar in mijn WinTV2000 kan ik geen frequenties invullen.
Nu moet ik met de hand een kanaal invullen en met een retetraag slidertje iets instellen waarvan ik niet weet of het nou kanalen, Herzen of milimeters is.

Heeft er iemand niet gewoon een kanalen setting filetje voor Amsterdam?

[ Voor 39% gewijzigd door Tijgert op 09-05-2005 12:21 ]

• amontillado
Tijgert schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:31
Maar nu het tweede probleem, de kanalen instellen.
Ja, ik heb die How-To pagina gelezen, maar in mijn WinTV2000 kan ik geen frequenties invullen.
Nu moet ik met de hand een kanaal invullen en met een retetraag slidertje iets instellen waarvan ik niet weet of het nou kanalen, Herzen of milimeters is.
Dan heb je het niet goed gelezen, want in dat topic wordt verwezen naar de procedure om handmatig een frequentie in te geven. Kun je heel makkelijk gewoon exact intypen (niks slidertje, gewoon typen).

• Tijgert

Tijgert

Ah... het probleem was dat als je PER LAND de kanalen witl instellen hij alleen dat stomme slidertje geeft om je KANAAL in te stellen, waar je niks aan hebt.
Als je ALL CHANNELS selecteert krijg je een frequentieslider met daaronder de box om de frequentie in te vullen, ander niet.

Ik heb het helemaal en alles loopt 100%.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik ben ook weer blij met dit topic.....alles gedeinstalld, helemaal opnieuw begonnen, alles opnieuw gedownd....en HIJ DOET UT :) :)
(en alles natuurlijk volgens het forum van hauppage) Alleen de driver update wou niet, in de device manager bleef die maar op de oude staan (vreemd). Maargoed na de laatste beta driver van hauppage.com gehaald te hebben werkte alles.
Weet alleen iemand hoe excact de MPEG decoder van hauppage heet, als ik nl. christv install, vraagt ie welke decoder die moet gebruiken, en ik heb nogal wat mpeg decoders op mijn pc staan (had er geen idee van dat het er zoveel waren, :D ) Heb nu maar de decoder van powerdvd gepakt, kennelijk doet ie het daar ook prima mee....maar ik wil ff kijken of het wat uitmaakt als ik de Hauppage decoder gebruik. Ik heb het idee dat dat ding "Sigma design MPEG encoder" heet omdat het install proggie "hcwSMD_5.0.22236.EXE" heet, die SMD zo dan zomaar voor sigma design kunnen staan..... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 11-05-2005 17:00 ]

• amontillado
het is de intervideo NonCSS mpeg decoder (voor hauppauge), dat smd staat simpelweg voor software mpeg decoder

• Caveman

Caveman

whahoehaha

amontillado schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:45:
het is de intervideo NonCSS mpeg decoder (voor hauppauge), dat smd staat simpelweg voor software mpeg decoder
Dank, :)

Pagina: 1