Toon posts:

[XP/2003] Windows wil niet installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb net een amd 64 2800 gekocht met een k8v se deluxe mobo en een club3d radeon 9600 xt
er zit een 80 gb ata ide maxtor harddiskje in ook zit er een nieuwe kingston 512 mb ddr ram chip in
nou krijg ik welke windows ik ook probeer te installeren geen een komt in het installatie scherm terrecht .. ik heb windows x64 , xp , server 2003 eerst gaven ze een bsod tijdens het laden van de bestanden van de cd , alles in de bios uitgezet , andere cd speler erin en bsod was weg maar nu na het laden van alle bestanden staat er starting windows ...... en dat blijft dus staan geen optie niks wordt geladen !!!
waar kan dit aan liggen heb nu al 1 week alles staan maar wil het nu wel eens draaiend hebben
alles is gloednieuw bijhalve de 80 gb harddisk maar die werkt prima in me andere pc !

heeft iemand een antwoord ??
wil echt zo graag me nieuwe pc draaiend hebben draai nu een zeer sneu 600 mhz pctje !!!

alvast bedankt

Herodias

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
harddisk volledig formatteren en partitietabel wegmikken. Als je een onboard RAID hebt waar ie aanhangt heeft die misschien een 'low level format' functie (in dit geval is het iets minder low level dan vroeger), dat kan je ook helpen.

De installer kan iig niet overweg met je harddisk zoals ie momenteel is ingedeeld; zorgen dat je alles trasht kan je helpen. Liefst inclusief dingen als MBR etc.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Doe eens een installatie met alleen het hoogstnoodzakelijke aan hardware er in.
Gaat het dan nog steeds fout, dan kan het dus het geheugen, mb of mem zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• HunterPro
  • Niet online
c70070540 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:04:
Doe eens een installatie met alleen het hoogstnoodzakelijke aan hardware er in.
Gaat het dan nog steeds fout, dan kan het dus het geheugen, mb of mem zijn.
een harde schijf kan geen problemen veroorzaken? En bestanden op de schijf ook niet?

* HunterPro heeft het zelfs gehad dat ik een installatie van Windows af moest breken, en het vervolgens niet meer wilde installeren (de installer wilde niet eens meer starten). Vervolgens disk volledig geformatteerd en toen wilde ie weer wel :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm die 80 gb heeft 2 partities als ik er eentje helemaal leeg maak en opnieuw format is dat genoeg ?? of moet ik heel de disk opnieuw doen ? zitten namelijk veel film etc op die ik graag zou willen behouden

• HunterPro
  • Niet online
bootpartitie formatteren en je mbr trashen zou je al een aardig eind moeten krijgen :) (zul je dan ff aan een andere pc moeten doen)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Natuurlijk. De harddisk was ik even vergeten te typen... Je hebt helemaal gelijk!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• HunterPro
  • Niet online
offtopic:
sorry ik was wel meteen heel erg havikkerig bezig ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok , dat ga ik dan even op me gemakje doen en ffe eerst wat branden :P
zijn er nog andere mogelijkheden ?
de rest is allemaal gloednieuw en heb al 6 verschillende cdspelers geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
in de winkel heb ik samen de ram de proc en het mobo gekocht neem aan dat dat iddgeval compatible is de radeon geeft gewoon beeld heb die voor zekerheid eerst op 64mb gezet maar maakt niet echt iets uit zover ik kan zien!
kan het de voeding zijn ? leek mij niet namelijk is ook gewoon een nieuwe

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat is het vermogen van de voeding?

offtopic:
En gebruik je edit knopje in plaats van steeds een nieuw stukje tekst te typen...

[ Voor 58% gewijzigd door Gé Brander op 05-02-2005 21:19 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 19:36

bonzz.netninja

Niente baffi

leestekens TS! Tis practisch onmogelijk om te lezen

en check je geheugen voor het gemak even

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
400w voeding

Verwijderd

Topicstarter
hoe check ik me geheugen

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor geen leestekens de stres is hier hoog:P
tikte even erg snel

Verwijderd

[opendeurmodus]Staat je HDD wel als master ingesteld (jumper)?[/opendeurmodus]

Als je boot met BartPE kun je dan de partities op de HDD benaderen? (Is iig een goede methode om te testen of je systeem hardwarematig goed in elkaar steekt...)

• Boertje
  • Laatst online: 16-04 21:25
Ik heb hetzelfde mobo, en volgens mij stond er in het boekje iets over een aantal videokaarten die minder of niet goed zouden werken?
ik zou zeggen probeer is een andere videokaart, als je die mogelijkheid hebt?

• HunterPro
  • Niet online
2 dingen:

• Gebruik de edit-knop
• Je hebt je videokaart niet op 64 mb geheugen gezet, je hebt de 'aperture size' van de AGP kaart in je bios op 64 meg gezet. Daar is niks mee mis trouwens, maar het is feitelijk iets (totaal) anders :)

Verwijderd

Topicstarter
ok kijk :P zoveel snap ik er dus van
heb ook een andere videokaart geprobeerd eentje met zoeen hapje uit die aansluiting en eentje zonder en de zonder werkt zonder problemen de andere had start problemen maar werkt in me andere pc helemaal prima
maar kan het een bios setting zijn want als ik hem in default settings aanzet en windows boot dan krijg ik bsod
alleen als ik alles op disable zet komt tie tot het starting windows install en blijft hij daar hangen
zijn dit 2 verschillende problemen ? blergh ik haat dit!!!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Kan het komen omdat je '.' (punt) toets en (SHIFT) toets het niet meer doen? ;)
Heb je nog een andere schijf liggen? Maakt even niet uit of het een grote, kleine of langzame is, als het er maar een is. Probeer die dan eens.

[ Voor 58% gewijzigd door Gé Brander op 05-02-2005 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee komt door extreme luiheid en stress , moet al verplicht met leestekens tikken 40 uur per week .
maar zodra ik thuis ben is het een soort van opluchting als ik gewoon aaneenstukdoormagtikken :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een linux bak met een 5gb 4200rpm ofzo oude hd
die mag eventueel wel dood
format en welke FS zal ik hem maken ? of alleen fdisk -mbr

Verwijderd

Topicstarter
en vind windows dat geen probleem ?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:27:
en vind windows dat geen probleem ?
GEBRUIK JE EDIT KNOPJE! Ik heb daar echt een hekel aan, als mensen niet de moeite willen nemen om iets te gebruiken zoals het gebruikt dient te worden. Als je zo door blijft gaan, reageer ik in ieder geval niet meer in dit topic.

Even die schijf in je systeem plaatsen als enige schijf en dan daar even op proberen te installeren!

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 05-02-2005 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga offline en schijf in deze pc hangen kijken of het helpt ik post later mijn ondervindingen
alvast bedankt voor de hulp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:25:
nee komt door extreme luiheid en stress , moet al verplicht met leestekens tikken 40 uur per week .
maar zodra ik thuis ben is het een soort van opluchting als ik gewoon aaneenstukdoormagtikken :D
Dat mag dus hier ook niet ;)

In ieder geval - het is je nu vaak genoeg gevraagd: als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft in een topic gebruik dan de 'Edit' knop, en ga niet een nieuwe reactie plaatsen - de volgende replies van je op deze manier zal ik gewoon verwijderen :)

Verder - ik pas even je topic titel aan - zo'n hele schreeuwerige topic titel heeft helemaal geen zin op GoT en ook niet gewenst - wat we juist wel willen is dat je het OS in je topic titel zet (zie hierover de Windows Operating Systems Policy) en dat ga ik dan ook doen :)

Verwijderd

Heb je al windows 2000 geprobeerd? Ik kreeg ook een bsod bij installen van xp en 2003, ik formateerde toen met 2000 en daarna kon ik xp gewoon installen.

Verwijderd

brak geheugen geeft bsod's bij install
zeker dat ie drivers niet kan vinden of dat ze corrupt zijn en bij hernieuwd zoeken wel?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
herodias, als je zelf de laatste poster bent, zou je dan je bericht willen wijzigen in plaats van een nieuw bericht te posten? Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.

Ook pas ik de topictitel even aan. Uitroeptekens zijn wat overbodig.

druk op het werk :X :+

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 05-02-2005 21:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal de regels onthouden ben ook nieuw hier
ik ga me memory checken en uiteraard mag de topic aangepast worden
helaas heb ik geen win 2000 ik zal wel ffe kijken of ik die kan lenen
hard disk heb ik compleet geformateerd maar dat heeft geen effect

ik heb me ram chip in een ander slot gedaan en heb ik de bsod niet meer
windows installer start ziet harddisk netje nieuwe partitie aangemaakt format
en dan copying files ...... gaat eventjes goed en dan krijg ik een melding dat een bestand niet goed gecopieerd is druk op enter for retry or esc for skip druk op enter dan gaat tie verder maar klein stukje verder meteen weer het zelfde , ik zag zelfde probleem al in forum staan maar daar vond ik geen goed antwoord
heb andere harddisk en cdrom speler geprobeerd tevens heb ik 4 verschillende windowsen geprobeerd ....:(

eindelijk probleem 1 weg is er weer een nieuwe

hoe kan ik me memory goed checken ??

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 03:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:17:
...
Als je boot met BartPE kun je dan de partities op de HDD benaderen? (Is iig een goede methode om te testen of je systeem hardwarematig goed in elkaar steekt...)
;(

Of ga eens op zoek naar memtest

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
bartPE maar ffe uitproberen
ik ga ook maar ffe terug naar de winkel met me ram chip
denk dat het of de mem of de HDD is
scoor ik meteen een nieuwe sata 200 gb
kijken wat tie dan gaat doen
Pagina: 1