Toon posts:

[17" TFT] Valt soms even uit (dual screen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds jaar en dag een Samsung 172V met veel plezier gebruikt. Toen ik dus een advertentie zag van precies dezelfde monitor op marktplaats ben ik gelijk gaan informeren. Heb hem toen op de kop geslagen met als doel een dual screen opstelling te maken. Leuk toch? Aleen nu komt het probleem.

Configuratie:

Radeon 9600
2x tft samsung 172v
1x via subd 1x via dvi-subd adapter
gigabyte IPE1000
pentium 2.8 ghz
ultramon
nieuwste ati drivers
refreshrates op 60 hz, zoals optimaal is

Probleem:

(die monitor die ik 2e hands heb gekocht) Monitor valt om de 10-20 sec even 1 sec uit, tenminste beeld wordt zwart en gaat dan weer aan...De intervalstijd verschilt nogal...soms om de seconde soms om de tientalle secondes.

Bedacht oplossingen (niet gewerkt)
- monitoren verwisseld (de andere aangesloten op de dvi-subd adapter) -> probleem bleef bestaan bij 2e hands monitor
- nieuste drivers geinstalleerd.

Maar ik vraag me af of het aan het nieuwe scherm ligt? Ik heb trouwens wel een ander soort vga kabel bij dat nieuwe scherm gekregen, eentje met 2 van die bobbels aan beide uiteinden, maar lijkt me niet dat dit het probleem geeft.

Vaag probleem, hopelijk ligt het niet aan mijn scherm. Iemand suggesties? beeld is verder super goed, man had zelf een nieuw scherm gewonnen daarom gaf hij de4zez. heb dat nieuwe scherm ook van hem gezien. eerste dagen heb ikhet probleem niet gemerkt.

Alvast bedankt.

• MarkoesMark
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
niemand??

ik heb hetzelfde probleem en het lijkt wel of niemand het kan oplossen....

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Denk dat het ding gewoon defect is. Is ook meteen de verklaring waarom iemand hem voor een prijs zou verkopen waarvoor jij hem "op de kop kunt tikken".

Met een beetje geluk is het een warmteprobleem. Vergelijk de temperatuur van de achterkanten van de schermen eens, en van de voedingen.

• MarkoesMark
hmm.. dat denk ik dus niet.. :/
ik heb hier 2 nieuwe Philips 170S schermpies staan...
hiermee heb ik het probleem..

hetzelfde probleem had ik met een ander inhoud van m'n kast en 2 normale monitoren...
kdenk eerder dat het een bugje in windows is ofzo... (ik draai XP)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Probeer dan eens nVidia's nView voor je dualscreen opstelling, mits je een nvidia kaart hebt natuurlijk

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

frickY schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:25:
Probeer dan eens nVidia's nView voor je dualscreen opstelling, mits je een nvidia kaart hebt natuurlijk
Hij geeft aan in de TS dat hij een Radeon 9700 heeft ;)

Maargoed, ik heb hier op kantoor ook twee dualscreen TFT's staan. Nu is het zo dat 1 scherm 2 keer per dag een keer flikkert.
Bij mij was de oplossing eigelijk simple, nieuwe drivers en een nieuwe kabel en het was opgelost. Welke van de twee nou de oplossing heeft geboden weet ik niet. Maar misschien dat nieuwe driver's of een nieuwe kabel de oplossing zou kunnen zijn.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik had dat ooit met een Acer 1732ms. Daarvan bleek het powerboard kapot.

• MarkoesMark
ik heb iig een NVIDIA GeForce FX 5700 dus kgaat dat NVieuw eens ff proberen..

setup is een beetje vernakt dus ik probeer het later nog een keer....
Pagina: 1