Toon posts:

Outlook ontvangt mail zonder dat account is ingesteld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel mafs met Outlook. De volgende opstelling heb ik.

Laptop met Win2000 en Outlook geinstalleerd, deze logt in bij een Exchange-server van het werk van mijn pa.
Een gewone desktop-pc met XP en Outlook en daarin een pop3-account ingesteld.
Deze hangen allebei via een Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port aan het internet.

Wat gebeurt er nu:
Alle mailtjes die worden gestuurd aan de pop3-account van de desktop-pc komen ook binnen op de laptop... :? Maar op die laptop staat alleen een Exchange-server ingesteld die via een VPN bereikbaar is. Hoe kan dat ding in godsnaam de email van de pop3-account binnenhalen??? De betreffende email-adressen lijken niet eens op elkaar. Zie ik hier nu iets over het hoofd? 8)7

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42

Korakal

Up up up!

Internet & Telefonie > Software Algemeen
+ cosmetische titelfix op verzoek van TS :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:51:
Ik heb iets heel mafs met Outlook. De volgende opstelling heb ik.

Laptop met Win2000 en Outlook geinstalleerd, deze logt in bij een Exchange-server van het werk van mijn pa.
Een gewone desktop-pc met XP en Outlook en daarin een pop3-account ingesteld.
Deze hangen allebei via een Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port aan het internet.

Wat gebeurt er nu:
Alle mailtjes die worden gestuurd aan de pop3-account van de desktop-pc komen ook binnen op de laptop... :? Maar op die laptop staat alleen een Exchange-server ingesteld die via een VPN bereikbaar is. Hoe kan dat ding in godsnaam de email van de pop3-account binnenhalen??? De betreffende email-adressen lijken niet eens op elkaar. Zie ik hier nu iets over het hoofd? 8)7
Zit het probleem misschien in de Exchange Server instellingen. Haalt deze Exchange misschien ook je Pop3 mail binnen en forward deze door naar de Laptop of de betreffende gebruiker! :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:50:
[...]

Zit het probleem misschien in de Exchange Server instellingen. Haalt deze Exchange misschien ook je Pop3 mail binnen en forward deze door naar de Laptop of de betreffende gebruiker! :/
Nee das het maffe juist, op de pc stond in eerste instantie Outlook Express met de pop3-account, en toen gebeurde het ook al, heb later pas Outlook in gebruik genomen omdat me pa dat fijner vind werken. Heb het dubbel gecheckt en op de pc staat alleen de pop3 en op de laptop alleen de Exchange-server account. Heel wazig...

Verwijderd

Topicstarter
schopje ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49

lier

MikroTik nerd

Synchronizatie ingesteld tussen de twee machines ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
Postvak-in assistent (berichtenregel) die alle berichten aan pop3 user forward aan Exchange user ?

Wat zeggen je headers ?

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1