Toon posts:

[AVG gratis editie] geen lokale shares meer bereikbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT voor mod : als deze topic hier fout staat mag je hem verplaatsen.

Aangezien Norton meer problemen maakt dan het oplost heb ik bij kennissen de AVG free edition virus scanner geinstalleerd op de pc waar hun email en dergelijke binnenkomt.

Aan deze pc hangt ook een printer en er hangt nog een pc'tje in hun netwerkje welke via het netwerk kan printen en toegang heeft tot een gedeelde folder op die 'grote' pc.

Nu is die share en die printer niet meer bereikbaar na het installeren van die AVG. Internet lukt nog wel, maar dat is logisch aangezien ze werken via een aparte router. Enkel is die pc met de AVG op plots onzichtbaar op het interne netwerk.

Ik begrijp er echt niets van want die AVG heeft geen firewall functie voor zover ik weet, en ik kan ook geen enkele instelling vinden dat hij ook maar iets van poorten zou blokken.

Deinstalleer ik die AVG werkt alles weer wel. Installeer ik hem terug, werkt het niet.

Het heeft dus echt wel met die AVG te maken.

Iemand enig idee hoe dat komt ? Of zie ik ergens een instelling over het hoofd ?

Die AVG werkt verder heel vlot en doet zijn job heel goed, alleen zou het handig zijn als die pc intern terug accessable is...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al zover dat ik gevonden heb dat die AVG (uiteraard) geen porrten blocked ofzo. Maar hij nestelt zich wel ergens op filesystem niveau waardoor je vanover het netwerk de fout krijgt dat je geen rechten hebt die shares te accessen.

AVG uninstallen lost alle problemen op, dus het ligt wel degelijk aan die scanner.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is ?