Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een pc.

Ik wilde een geheugenmodule DDR400 testen, omdat ik in mijn eigen pc last had van een lage fps in call of duty.

De processor van de pc waarin ik de geheugenmodule wilde testen is een een AMD athlon XP 2400+ en het moederbord is een ASUS A7V8X.

Echter toen ik de module op de juiste manier in de pc had gestoken, de videokaart terug had geplaatst en de pc had aangezet sprong deze na ongeveer een seconde gelijk weer uit en kwam er een branderige geur uit.

Ik heb toen gelijk de DDR333 module die erin zat weer terug gezet en nog is geprobeert, maar toen ging de pc helemaal niet meer aan. De DDR400 module heb ik weer in mijn eigen pc gezet en deze werkt nog gewoon.

Ik heb toen ook de videokaart die ik eerder al had gewisseld om deze te testen terug geplaatst in het 2400+ systeem, maar ook toen ging de pc niet aan.

Ik heb geen andere processor om te testen.

Verder zie ik nu een rode led branden, in de manual staat dat dit een AGP_WARN is. Dus misschien dat ik de videokaart in eerste instantie niet goed heb geplaatst.

Deze led blijft rood branden, ook als ik de videokaart eruit haal, of de stekker in en uit het stopcontact doe. In het boekje staat dat ik het systeem niet aan kan zetten als deze led brand, maar ik zou ook niet weten hoe ik hem weer uit krijg.

De DDR333 module doet het ook nog gewoon, deze heb ik in mijn eigen systeem getest. Dit is ook wel logisch, want hier is ook niks mee gebeurd. Verder doen ook beide videokaarten het nog, maar beiden werken niet in het 2400+ systeem.

Ik denk dus dat het aan het moederbord ligt, dat deze kapot is gegaan. Of kan het ook de processor zijn?

alvast bedankt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

AGP_Warn LED geeft (bij asus tenminste) aan dat je een AGP videokaart met een verkeerde voltage erin hebt zitten (3.3v ipv een 1.5v of 0.8v).

Aangezien je een asus x-serie moederbord hebt, zou ik eens heel goed de chipjes vlak boven de geheugensloten checken. Deze gaan echt heel vaak kapot bij de x-serie (zowel voor amd als voor intel gebasseerde systemen).

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal er naar kijken, maar kan je me ook vertellen waar ik precies op moet letten?

Zien ze er anders uit?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Check dat je AGP-kaart diep genoeg in de slot steekt, anders zal er een hoop kortsluitingen zijn met als gevolg dat het boeltje opwarmt totdat er rook uit de slot komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem meerdere malen los en vast gezet, maar ook als ik er geen vga kaart in zet brand de rode led. En er kwam geen rook uit volgens mij. Ik had de zijkant nog open toen ik hem aan zette, anders had ik het denk ik wel gezien. Hij sloeg gelijk uit en daarna rook ik een branderig luchtje, dus ik denk dat hij ook geen tijd had om rook te ontwikkelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat was onduidelijk aan mijn sluitmessage in je vorige topic?
dion_b in "Processor of moederbord of geheugen door..."

Als je het oneens bent met een slotje, contacteer de mod die je topic op slot deed. Dat heb ik je ook nog eens nadrukkelijk twee keer per email aangegeven. BalusC, die je eerste poging tot een topic op slot deed heeft tot op heden niets van je gehoord. Daarom gaat deze net zo hard als de vorige op slot en sleep je bovendien een Officiele Waarschuwing in de wacht. Op een forum zijn regels en daar dien je je aan te houden. Je een enkele keer vergissen is menselijk. Na niet minder dan 3 verwijzingen naar de toepasselijke regels stug door blijven gaan is onbegrijpelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.