[wu-imapd] problemen

Pagina: 1
Acties:

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
ik draai debian unstable met kernel 2.6.10-1-386. Ik draai dual sendmail setup met amavis als spamfilter. Dit werkt goed zo ver ik het kan testen. Nu wil ik graag met squirrelmail en imap mn mailboxen openen. Daarom heb ik wu-imapd geinstalleerd en met de hand squirremail. Echter deze krijg ik niet aan de praat.

De nieuwe wu-imapd disabled automatich de plain-text login methode. Dat vindt ik niet zo erg, beveiligd is tenslotte toch beter.

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
IMAP Settings
--------------
4.  IMAP Server            : localhost
5.  IMAP Port              : 143
6.  Authentication type    : login
7.  Secure IMAP (TLS)      : false

geeft als output bij squirrelmail Unknown user or password incorrect. en in mn /var/log/auth.log:
code:
1
imapd[2490]: Login disabled user=x-force auth=x-force host=localhost [127.0.0.1]

deze werkt dus niet omdat dit plain-text is.

Wanneer ik TLS aanzet dan kan squirrelmail geen verbinding maken

Wanneer ik de port omzet naar 993 dan krijg ik een time out.

Tevens de verschillende authntication types geprobeerd wat niet mocht baten.

ik heb dmv openssl een /etc/ssl/certs/imapd.pem gegenereerd.

ik maak geen gebruik van xinetd maar van inetd.conf:
code:
1
2
3
imap2   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd
imap3   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd
imaps   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd

Ik heb ook druk op google gezocht maar dat werkt allemaal met xinetd. Zou iemand mij een setje in de juiste richting kunnen geven of beetje vertellen hoe dat nou met imaps en openssl zit?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
* kick *

Ik wil best ook een andere imap server gebruiken (de makkelijke oplossing). Ik heb bijvoorbeeld naar courier en cyrus gekeken maar deze gebruiken een ander mailbox format wat weer allemaal problemen geeft met sendmail.

Iemand nog ideeen?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Mja, je hoeft niet dat brakke mbox te gebruiken en je bent ook niet verplicht om sendmail te gebruiken.
Daarnaast werkt Cyrus IMAP gewoon met elke MTA, waaronder ook Sendmail. Sendmail kan gewoon op de LMTP socket van Cyrus afleveren zoals beschreven in verschillende howto's.

Verder lijkt het me gewoon ergens in de settings van wu-imapd te staan over het hoe en wat van SSL geforceerd of niet, ik ken wu-imapd niet, maar hier moet je vast wel uit kunnen komen met de documentatie van wu-imapd bij de hand. Kijk eens in /usr/share/doc/wu-imapd/README.Debian, de eerste zoekplaats voor dingen die debian anders heeft gedaan dan de rest van de wereld.

[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 07-02-2005 18:08 . Reden: Geen fedora maar debian :P ]

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

ik heb ook pas wu-imap geinstalleerd, maar ik heb het alleen aan de praat gekregen door de juiste ssl keys te maken. Ik las iets over dat hij niet-beveiligde verbindingen alleen maar van localhost ondersteunt als hij met ssl is gecompiled.

Online LED calculator

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Heb hier courier-imapd en courier-imapd-ssl vlekkeloos aan de gang (maildir).
Squirrelmail werkt ook flawless samen met imap in deze setup.
Begrijp ik het goed dat je nu nog het brakke mbox formaat gebruikt? Ik zou echt wel naar maildir gaan als ik jouw was, is way sneller, makkelijker, en beter te backuppen/restoren.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 07-02-2005 19:55 ]

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik gebruikte voorheen ook sendmail + uw-imap; ik herinner me inderdaad wel iets dat je uw-imap tijdens het compilen moet configureren met support voor plaintext authenticatie, anders werkt het niet.
Inmiddels gebruik ik postfix, met mailboxen in maildir formaat. Dat is echt vele malen sneller dan mbox mailboxen, vooral bij grote aantallen berichten in een folder. Postfix is ook nog eens aardig wat sympathieker qua configuratie, en de mogelijkheid tot sender address verificatie is helemaal top, dat scheelt dus echt qua spam.
Pagina: 1