ik draai debian unstable met kernel 2.6.10-1-386. Ik draai dual sendmail setup met amavis als spamfilter. Dit werkt goed zo ver ik het kan testen. Nu wil ik graag met squirrelmail en imap mn mailboxen openen. Daarom heb ik wu-imapd geinstalleerd en met de hand squirremail. Echter deze krijg ik niet aan de praat.
De nieuwe wu-imapd disabled automatich de plain-text login methode. Dat vindt ik niet zo erg, beveiligd is tenslotte toch beter.
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd:
geeft als output bij squirrelmail Unknown user or password incorrect. en in mn /var/log/auth.log:
deze werkt dus niet omdat dit plain-text is.
Wanneer ik TLS aanzet dan kan squirrelmail geen verbinding maken
Wanneer ik de port omzet naar 993 dan krijg ik een time out.
Tevens de verschillende authntication types geprobeerd wat niet mocht baten.
ik heb dmv openssl een /etc/ssl/certs/imapd.pem gegenereerd.
ik maak geen gebruik van xinetd maar van inetd.conf:
Ik heb ook druk op google gezocht maar dat werkt allemaal met xinetd. Zou iemand mij een setje in de juiste richting kunnen geven of beetje vertellen hoe dat nou met imaps en openssl zit?
De nieuwe wu-imapd disabled automatich de plain-text login methode. Dat vindt ik niet zo erg, beveiligd is tenslotte toch beter.
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
| IMAP Settings -------------- 4. IMAP Server : localhost 5. IMAP Port : 143 6. Authentication type : login 7. Secure IMAP (TLS) : false |
geeft als output bij squirrelmail Unknown user or password incorrect. en in mn /var/log/auth.log:
code:
1
| imapd[2490]: Login disabled user=x-force auth=x-force host=localhost [127.0.0.1] |
deze werkt dus niet omdat dit plain-text is.
Wanneer ik TLS aanzet dan kan squirrelmail geen verbinding maken
Wanneer ik de port omzet naar 993 dan krijg ik een time out.
Tevens de verschillende authntication types geprobeerd wat niet mocht baten.
ik heb dmv openssl een /etc/ssl/certs/imapd.pem gegenereerd.
ik maak geen gebruik van xinetd maar van inetd.conf:
code:
1
2
3
| imap2 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd imap3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd imaps stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/imapd |
Ik heb ook druk op google gezocht maar dat werkt allemaal met xinetd. Zou iemand mij een setje in de juiste richting kunnen geven of beetje vertellen hoe dat nou met imaps en openssl zit?
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!