Outlook Express op XP SP2 vergeet POP instelling

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb hier iets vreemds: vers geïnstalleerde PC met XP SP2 (NL). Ik stel keurig een account in voor Outlook Express. Pop3 en SMTP instellingen, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en werken maar. Mail ophalen en verzenden werkt prima. Dan zet ik de PC uit en weer aan. Plots zijn diverse instellingen verdwenen: de pop instelling is gewijzig van pop.hetnet.nl naar 127.0.0.1, en de gebruikersnaam is gewijzig naar de e-mail naam. Op de PC kon ik niks vinden. Was ook niet te verwachten aangezien hij niet is ingericht. Een zoektocht op Google en GoT leverde ook niks vergelijkbaars op.
Als oplossing heb ik nu de correcte key met instellingen geexporteerd uit de registry en importeer ik deze weer als ik de PC aan zet. Kromme oplossing, maar het werkt wel.

Iemand die hier wellicht weet wat er aan de hand kan zijn?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mja.. wat versta je onder "vers geïnstalleerde PC".. Echt alleen Windows en eventuele servicepacks of ook een virusscanner er al bij?
Er zijn/waren nl. virusscanners die die mailservers veranderde naar 127.0.0.1 omdat ze zelf een soort van servertje opzetten om de mailtjes te kunnen scannen op virussen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:37:
... Er zijn/waren nl. virusscanners die die mailservers veranderde naar 127.0.0.1 omdat ze zelf een soort van servertje opzetten om de mailtjes te kunnen scannen op virussen.
Denk hierbij aan TrendMicro (OfficeScan/PC Cillin)
Volgens mij BitDefender ook...

Zou geen effect mogen hebben op het al dan niet ontvangen van meel.

Nl: virussoftware download meel, doet virusscan en laat vervolgens oe de meel downloaden vanaf de "eigen" mailserver.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:37:
Mja.. wat versta je onder "vers geïnstalleerde PC".. Echt alleen Windows en eventuele servicepacks of ook een virusscanner er al bij?
Er zijn/waren nl. virusscanners die die mailservers veranderde naar 127.0.0.1 omdat ze zelf een soort van servertje opzetten om de mailtjes te kunnen scannen op virussen.
Vergeten: er staat idd ook McAfee 8 op. Ik denk ineens aan de spam filter van McAfee 8. Zou dat het kunnen zijn?

Edit: Thanx FlipFluitketel. Je hebt de oorzaak gevonden! Zie http://forums.mcafeehelp.com/viewtopic.php?t=28289.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 06-02-2005 12:28 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.