Toon posts:

dell vs gewoon geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik zou graag het volgende willen weten op dell fora zeggen ze dat gewoon ram niet compatible is met mijne dell dimmension 2400 en ik wou weten of dit geheugen compatble is met mijn pc & andersom ik had dit geheugen op het oog:

Kingston ValueRam PC2700, 333 MHz, -, 2,5, 512 MB

ik heb gegevens van mij pc bijgevoegt

http://janto.zapto.org:81/report.txt

type mb weet ik niet.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 22:36

weebl

YARR!

volgens mij kan je er ook gewoon normaal geheugen in prikken hoor, ik heb al bij verschillende dell-pc's normaal dane-elec/samsung/you name it geheugen gebruikt zonder ooit problemen mee te hebben. Maar als je zeker wil weten of het werkt weet je wat je moet nemen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Je heb een Intel i845G bordje, die zijn niet zo enorm kieskeurig... dus het enige probleem die je tegen kan komen is het feit dat je dell bios moeilijk gaat doen. Maar die gebeurd bijna nooit. Ik heb ook hele oude dell systemen gewoon geupgrade met normaal geheugen (a merken, en b merken) en dat werkte tot nu toe altijd prima :).

Als je zeker wilt zijn van je zaak haal je dus PC2700 geheugen, hoger kan ook wel normaal, maar met PC2700 weet je bijna 100% zeker dat het werkt. Je kan er hetzelfde geheugen inzetten als wat jij nu heb, maar ik gok erop dat ieder ander geheugen wat je bij de pcboer om de hoek haalt wel zal werken.

Gewoon het bonnetje bewaren, mocht het niet werken dan breng je het terug :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haal het geheugen wat er nu in zit eruit, kijk welke chips erop zitten en zoek een nieuwe dimm met diezelfde chips, dan weet je zeker dat het werkt.
Vaak zal ander geheugen ook werken. Gewoon proberen.

Verwijderd

Ik heb een DELL OPTIPLEX GX280... daar past ENKELT dell geheugen in, andere modules passen simpel weg niet. Wat betreft eerdere types meen ik dat er in de GX240 optiplex wel gewoon ander geheugen past.

Verwijderd

Topicstarter
ok i see maar je zou toch zeggen dat er elk geheugen in past mits hetzelfde type is....bij een pb pc heb ik ook es oud sdram mem erin gedaan van p2 toen werkte probleemloos.....bij dell fora zeggen ze dat Kingston ValueRam PC2700, 333 MHz, -, 2,5, 512 MB een valuram product is en niet kan werken maybe , maybe not want da dell geheugen is zo duur :(

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:12:
Ik heb een DELL OPTIPLEX GX280... daar past ENKELT dell geheugen in, andere modules passen simpel weg niet. Wat betreft eerdere types meen ik dat er in de GX240 optiplex wel gewoon ander geheugen past.
Fysiek passen bedoel je? Waarschijnlijk komt dat omdat er DDR2 in moet. En dan heeft 240 pennetjes ipv 184.

[ Voor 5% gewijzigd door Pino op 05-02-2005 19:51 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:27:
ok i see maar je zou toch zeggen dat er elk geheugen in past mits hetzelfde type is....bij een pb pc heb ik ook es oud sdram mem erin gedaan van p2 toen werkte probleemloos.....bij dell fora zeggen ze dat Kingston ValueRam PC2700, 333 MHz, -, 2,5, 512 MB een valuram product is en niet kan werken maybe , maybe not want da dell geheugen is zo duur :(
Wat houdt je tegen om het te proberen? je geheugen zal je er niet mee slopen, hij herkend het hooguit niet (goed).

Verwijderd

Topicstarter
het moet werken ! hier staat Kingston ValueRAM Memory is Intel Tested

Bron: http://www.valueram.com/alliances/inteltested.asp

Verwijderd

THEF_Pino schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:49:
[...]

Fysiek passen bedoel je? Waarschijnlijk komt dat omdat er DDR2 in moet. En dan heeft 240 pennetjes ipv 184.
inderdaaad in de gx280 gaat ddr2 en dan gaat het zeker niet passen.

maar voor de rest gewoon geheugen gaaat er gewooon in hoor. heb het zelf meerdere malen gedaan en nooooit problemen gehad!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In het verleden bestonden bepaalde Merk-only-ram, bv IBM-bakken die alleen IBM-simm's lust.

Gelukkig komen we dit niet meer zoveel tegen, maar dat betekent niet dat het alles slikt. Je moet vooral op de geheugenchip config letten (64mbit? 128mbit?). Voor bepaalde mobo's zijn er zelfs vuistregels, BX-bordjes lusten graag double sided 256MB SDRAM. double sided is niet altijd gelijk aan een latje met chips aan 2 kanten, dus er zijn genoeg uitzonderingen.

Beste methode is "foemp and go" (trail and error), voor laptops is dit enorm belangrijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rapture schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:17:
In het verleden bestonden bepaalde Merk-only-ram, bv IBM-bakken die alleen IBM-simm's lust.

Gelukkig komen we dit niet meer zoveel tegen, maar dat betekent niet dat het alles slikt. Je moet vooral op de geheugenchip config letten (64mbit? 128mbit?). Voor bepaalde mobo's zijn er zelfs vuistregels, BX-bordjes lusten graag double sided 256MB SDRAM. double sided is niet altijd gelijk aan een latje met chips aan 2 kanten, dus er zijn genoeg uitzonderingen.

Beste methode is "foemp and go" (trail and error), voor laptops is dit enorm belangrijk.
Het ligt niet zozeer aan het al dan niet double sided zijn, maar aan de geheugen chips die erop zitten. Daar moet je opletten, want bepaalde groottes worden door sommige chipsets idd niet ondersteund.

Verwijderd

Bij mijn dell zit gewoon DDR2 samsung geheugen ik neem aan dat er dan ook andere merken in kunnen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
en
PMG FAQ

- graag specs in je topicstart (niet in een link, die kan wegvallen, waardoor nut topic in toekomst minimaal is)
- niet een uitdraai van een progje doen, gewoon kort en bondig chipset en ram (chip) specs is genoeg
- dat Dell en Kingston mysterieus doen over geheugen is geen reden om dat hier ook te doen. Kijk gewoon in de RAM FAQ, achterhaal exact wat voor geheugen je nu hebt (dus niet alleen PCxxxx, maar ook aantal chips, chipstructuur enzo), kijk wat voor chipset je hebt en je weet wat erin kan :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.