Hoi!
Ik heb een Raptor (S-ATA) en een Deskstar (P-ATA) in mijn systeem zitten. Nu heb ik Fedora Core 3 geinstalleerd op een primaire partitie op /dev/sda (de SATA schijf dus).
FC installeerde de boot loader eerst op /dev/hda. Aangezien in het BIOS aangegeven is dat de SATA schijf de primaire schijf is kan hij deze niet vinden. Lijkt mij logisch.
Nu heb ik echter de stekker uit de PATA schijf getrokken zodat er nog maar een schijf is. Zo wordt FC gedwongen Grub op /dev/sda te installeren. Nu heb ik twee opties die allebeide niet werken:
• Installeren op de MBR van /dev/sda
• Installeren op de eerste sector van /dev/sda3 (de swap partitie!)
Wat moet ik doen om de boot loader zijn werk te laten doen?
Ik heb een Raptor (S-ATA) en een Deskstar (P-ATA) in mijn systeem zitten. Nu heb ik Fedora Core 3 geinstalleerd op een primaire partitie op /dev/sda (de SATA schijf dus).
FC installeerde de boot loader eerst op /dev/hda. Aangezien in het BIOS aangegeven is dat de SATA schijf de primaire schijf is kan hij deze niet vinden. Lijkt mij logisch.
Nu heb ik echter de stekker uit de PATA schijf getrokken zodat er nog maar een schijf is. Zo wordt FC gedwongen Grub op /dev/sda te installeren. Nu heb ik twee opties die allebeide niet werken:
• Installeren op de MBR van /dev/sda
• Installeren op de eerste sector van /dev/sda3 (de swap partitie!)
Wat moet ik doen om de boot loader zijn werk te laten doen?
offtopic:
//edit: Misschien hoort deze in /21? Excuses als hij hier verkeerd staat
//edit: Misschien hoort deze in /21? Excuses als hij hier verkeerd staat
[ Voor 7% gewijzigd door JayVee op 05-02-2005 18:42 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!