Toon posts:

[DVD-drive] bizar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:

Een vriend belde dat hij geen cd's meer kon lezen in zen cd-drive van LG, de drive was echter correct geinstalleerd en werd gevonden in windows. Wanneer hij er echter een cd instak, kwam telkens de melding gelieve een schijf in station D: te steken. Nu aangezien het om een oudere pc ging en een drive van 2.5 jaar oud vermoedde ik dat de lens versleten was.

Ik rij dus vandaag om een nieuwe drive. Een Asus dvd-drive. Ik haal de cd-speler eruit vervang hem door de nieuwe drive. Ik boot de pc, de driver wordt correct herkend door de BIOS en ook Windows herkend de drive perfect.

Wat is nu het probleem? Wel nog steeds komt de melding om een schijf in station D: te steken. :? Als ik er een schijf insteek, merkt hij dat wel , want ipv dvd-drive verandert de naam naar cd-romstation (zowel bij een DVD als bij een cd) maar windows blijft zeggen dat er een schijf in het station moet worden gestoken

Heeft er dit iemand al gehad? Of iemand een idee waaraan dit kan liggen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-03 05:09
Zit de IDE kabel goed in de speler? Niet per ongeluk onderste boven?

Verwijder het betreffende IDE kanaal eens in Aparaatbeheer en reboot de computer eens. Dan zal het betreffende IDE kanaal weer gevonden en geinstalleerd worden en moet je wellicht weer opnieuw opstarten. Kijk na dit alles of het is opgelost.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
de IDE-kabel zit er normaal goed in, heb ik reeds gecheckt

denk niet dat de bios hem dan zou vinden ook.

het verwijderen van de ide-kanalen zal ik straks eens proberen als ik weer bij hem ben

mensen met andere suggesties mogen nog steeds posten

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus opgelost:

De oorzaak was blijkbaar het verwijderen van een codec-pack die ook de atapi-drivers hadden verwijderd. Het verwijderen van de ide-controllers en rebooten waardoor windows die herinstalde lostte het problem op. 8)