Toon posts:

[XP] taakbalk kapotgemaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag startte ik deze computer op en zag dat m'n taakbalk leeg bleef nadat ik een aantal programma's geopend had. De icoontjes & klok in de rechteronderhoek, de startknop en werkbalken doen het wel, maar de vensters die ik geopend heb komen er niet op...
Heb al gescand met AdAware en Norton 2005, alles eraf gegooid, en toch blijft 'ie raar doen. Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je een screenshot?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nuke je profiel eens en test het ook met een andere useraccount.

dat tweede is wel zo vanzelfsprekend dat ik niet snap dat je dat nog niet geprobeerd hebt

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

heb dit ook wel eens meegemaakt ...

via deze site http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm heb ik gelukkig nog die taakbalk kunnen restoren ... waarschijnlijk was het een registry die gek deed, want ik had geen last van spyware/adware of virus ...

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
hier issie
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/smsduim/screenie.JPG

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Is je quicklaunch niet zover uitgerekt geraakt dat hij alles overlapt? Probeer eens alle werkbalken uit te schakelen...

(Waar die quicklaunch uberhaupt voor is gemaakt blijft me nog steeds een raadsel)

We are shaping the future

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:48
Scan eens op spyware met de trial versie van Spy Sweeper. En post eventueel een Hijack This log als de registerhack van een mijner voorgangers niet werkt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je hebt per ongeluk je quicklaunch balk te groot gemaakt ;)

en dan nog heb je emnsne die zich afvragen waarom de taakbalk standaard "vergrendeld" is :X

[ Voor 52% gewijzigd door the_stickie op 05-02-2005 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga zo proberen 'n nieuwe account aan te maken...
de registry werkte niet.. heeft niets uitgehaald (ook niet met opnieuw opstarten)
heb geprobeerd m'n andere balken uit te schakelen: dan verdwijnt m'n startbalk gewoon helemaal.. :?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:34:
ga zo proberen 'n nieuwe account aan te maken...
de registry werkte niet.. heeft niets uitgehaald (ook niet met opnieuw opstarten)
heb geprobeerd m'n andere balken uit te schakelen: dan verdwijnt m'n startbalk gewoon helemaal.. :?
Je moet ff bij die 'kartel' je muis zetten en de scheidingslijn weer naar links schuiven ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:15

Cablekevin

CCCP Baby!

BtM909 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:36:
[...]

Je moet ff bij die 'kartel' je muis zetten en de scheidingslijn weer naar links schuiven ;)
Je ben me te vroeg af! :P
Jep dat moet je doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Cablekevin schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:45:
[...]

Je ben me te vroeg af! :P
Jep dat moet je doen ;)
gedaan, maar ik mis 'n "kartel".. krijg 't gewoon niet terug.. :S

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Dan doe je rechtermuisknop op je taakbalk, klik bovenaan op werkbalken en dan kun je voorgedefinieerde taakbalken aan of uitzetten :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan - na het maken van een volledig goede backup uiteraard (!) - eens je explorer.exe killen vanuit de taskmanager, vervolgens regedit opstarten,.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StreamsMRU
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams

Deze drie keys wis je in z'n geheel - en dan herstart je explorer.
Is het dan beter? :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ipv. te klooien systeemherstel gebruiken. (vreemd dat de meeste mensen dat uitzetten.)

ARME AOW’er

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Guardian Angel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:28:
Ipv. te klooien systeemherstel gebruiken. (vreemd dat de meeste mensen dat uitzetten.)
Je bent wel de man van de systeemherstel he :D :>

Maar in dit geval is het een kwestie van een minder slimme sleepactie, waarbij zijn taakbalk heel klein is en z'n quick-lauch iets groter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denker schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:43:
Dan doe je rechtermuisknop op je taakbalk, klik bovenaan op werkbalken en dan kun je voorgedefinieerde taakbalken aan of uitzetten :)
staat niet bij mij? heel vaag...
elevator schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:26:
Je kan - na het maken van een volledig goede backup uiteraard (!) - eens je explorer.exe killen vanuit de taskmanager, vervolgens regedit opstarten,.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StreamsMRU
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams

Deze drie keys wis je in z'n geheel - en dan herstart je explorer.
Is het dan beter? :)
jaja, dit is de oplossing die werkt! =D ben weer helemaal blij!

ook iedereen waarvan ik de oplossing nog niet heb geprobeerd, thnx! :)

problem solved, case closed

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Guardian Angel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:28:
hmmz als je voldoende kent van pc's om je problemen zelf op te lossen slurpt het alleen maar geheugen, cpu-cycles en harde schijfruimte op momenten dat het niet hoeft ;)

Verder ben ik het wel met je eens dat systeemherstel een mooi ding is voor minder begaafden ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ook voor meer begaafden kan ik zeggen. Heeft me vaak nog net ff kunnen redden. Het kost geen fuck aan load en met de hdd's van tegenwoordig maakt het ook weinig uit. En je kunt er enorm veel mee winnen wat dat betreft :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met 1 gb geheugen en 600 gb schijfruimte kun je je wat permiteren. Maar ik geloof dat het niet om mij, maar om anderen gaat :)

Check TS history.

ARME AOW’er

Pagina: 1