Toon posts:

[XBOX] Tracklist van game 'backuppen'?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames, ik heb een xbox-console, met daarop wat leuke spellen zoals Tony Hawk, Fifa, enz.. Enkele nummers van de tracklist van deze games zou k graag op mn pc willen hebben...

Nu is de vraag of het mogelijk is om de tracks van een game te 'backuppen'... Rippen zou ook kunnen, maar een backup ervan maken is legaal *zeggen ze...*

Ik hoor jullie al denken: "Maar je kan ze toch gewoon via I'net downloaden?". Juist, zo dacht ik ook maar kan 9 van de 10 nummers niet eens vinden...

Dus als iemand me kan vertellen hoe k de tracks kan 'backuppen' (;)) --> tell meeeh!
Bij voorbaat dank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een backup ervan maken is ook niet legaal. Software copieren is strafbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

nee hoor, je mag het backupppen voor eigen gebruik.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Software mag je niet backuppen, ook niet voor eigen gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigweb.nl/images/pamflet.gif

De muziek op een game cd is geen onderdeel van een muziek cd maar onderdeel van de game. Een backup voor eigen gebruik mag dus duidelijk NIET.

[ Voor 71% gewijzigd door Bor op 05-02-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:06:
Software mag je niet backuppen, ook niet voor eigen gebruik.
Het is geen software, maar de muziek die in 't spel gebruikt wordt...eigenlijk 't zelfde als een audio track op een gewone cd (die je wel mag kopieren). Vaak zijn de files wel geconverteerd naar een non-standaard formaat...en dan mag 't niet ivm reverse engineering van een encoding-scheme. Maar als er op een game-cd gewoon MP3, AAC, WAV oid staat mag je bij mijn weten daar zonder problemen een audiocdtje voor eigen gebruik van branden (je mag toch ook een gekochte cd rippen voor op je iPod?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

wat een onzin zeg, waarom zou je software niet mogen backuppen? je koopt het en dan mag je er geen backup van maken, ik mag het breken, verbranden en ook backuppen.. laat ze maar lekker zeuren, maar dat is echt onzin.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:12:
wat een onzin zeg, waarom zou je software niet mogen backuppen? je koopt het en dan mag je er geen backup van maken, ik mag het breken, verbranden en ook backuppen.. laat ze maar lekker zeuren, maar dat is echt onzin.
Er is een groot verschil tussen wat jij van jezelf mag en wat jij volgens de wet wel en niet kan en mag doen. Je koopt het produkt 'software' niet, je neemt een licentie, waardoor je het mag gebruiken met bepaalde beperkingen die zich uitsluitend beperken tot de content van 't medium waarop het geleverd wordt. Met het fysieke schijfje, boekje whatsoever mag je uithalen wat je wilt. Met de content niet, tenzij het binnen de thuiskopie wetgeving valt, zoals muziek en boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen dat die tracks in een aparte dir staan als je de cd in je pc stopt, al dan niet in een ander formaat maar die lijken mij dan ook te convergeren. Zou je anders even kunnen zeggen welke bestanden, mappen je ziet als je de cd bekijkt op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sorry maar software mag je wettelijk gezien niet backuppen. Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.

[ Voor 130% gewijzigd door Bor op 05-02-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Rippen van tracks uit games is niet toegestaan. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.