1 line in te kort voor media center met tv kaart.

Pagina: 1
Acties:

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01 10:18
Hallo iedereen.
Ik zit met een beetje irritant probleem.
Ik ben stukje bij beetje mijn barebone aan het omtoveren tot een media center pc.
Geen media center pc is natuurlijk compleet zonder TV kaart en aangezien ik het enige pci slot nog niet is gebruikt kan ik daar natuurlijk een tv kaart kwijt.
Een tv kaart heeft vrijwel altijd een line in nodig van je geluidskaart. Het probleem...alle 3 de audio uitgangen zijn ingesteld op 5.1 dolby digital....dus word me line in gebruikt als een uit voor me rear boxen. grumph!!. :?

Nu heb ik al gedacht aan een extra usb 2 geluidskaart... allen degene die ik tot nu toe heb bekeken zijn vrij duur. Ook weet ik niet of het überhaupt gaat werken 2 geluidskaarten in 1 systeem, als iemand nog tips heeft hoe ik dit anders kan oplossen. Of een goedkope usb2 geluidskaart weet, hoor ik dit natuurlijk graag.
bij voorbaat dank. _/-\o_ _/-\o_

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:42
Hoi,

Je zegt een mediacentre pc te willen maken?
Neem dan geen low-end tv-kaart van 30 euro.

Als je een wat duurdere kaart neemt, 100 a 150 euro, heb je een aantal voordelen:
- Hardware encoder (soms ook decoder)
- Goede kwaliteid beeld, ook op hogere resoluties
- Audio wordt intern verstuurd, dus geen kwaliteidsverlies.

Dat laatste is wat je hier nodig hebt. De duurdere kaarten hebben niet perse een line-out nodig!

Zelf heb ik een WinTV PVR-350, en ben er enorm blij mee.
Door de hardware encoder kan ik tv kijken en/of opnemen, zonder dat het een echte belasting op m`n processor geeft. (Gemiddeld 3%)

Bij een goedkopere is dat wel anders!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 23:01

houthakker

Poehé

M'n hauppauge wintv heeft idd een linein nodig, ik heb daarvoor de cd/aux kanaal voor de cdrom speler gebruikt.

wintv pvr150 mce stuurt gewoon het geluid via de pci bus naar het wave kanaal, en kost maar rond de 60 euro. Hij doet wat hij moet doen, heeft alleen geen mpeg 2 decoder, maar die heb je ook eigelijk niet nodig, encoder is genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door houthakker op 05-02-2005 18:50 ]

Specs

Verwijderd

Je kan vaak ook gewoon het geluid van de tv-kaart intern verbinden aan de geluidskaart...