Hey,
ik zit met een probleem in Java, en kom er niet uit, wat ik ook probeer...
Ik heb een hoofdklasse die aangeroepen wordt bij executie, en daar maak ik een object aan van de klasse Level.
In die Level klasse heb ik een functie paintLevel, die ik aanroep in de hoofdklasse.
Nu wil ik in die paintLevel functie de achtergrond van het level tekenen, maar dat wil dus niet lukken.
In de hoofdklasse:
In de Room klasse (Room1 overerft van de Room klasse):
compRef is de parent, die wordt in de constructor gezet, en wordt dus in de hoofdklasse gezet met 'this'.
Ik krijg de volgende foutmelding op g.drawImage(...):
""Room.java": cannot find symbol; symbol : method drawImage(java.awt.Image,int,int,java.awt.Component), location: class java.awt.Image at line 48, column 19"
ik zit met een probleem in Java, en kom er niet uit, wat ik ook probeer...
Ik heb een hoofdklasse die aangeroepen wordt bij executie, en daar maak ik een object aan van de klasse Level.
In die Level klasse heb ik een functie paintLevel, die ik aanroep in de hoofdklasse.
Nu wil ik in die paintLevel functie de achtergrond van het level tekenen, maar dat wil dus niet lukken.
In de hoofdklasse:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| public void init()
{
// init room
room = new Room1(this, this);
}
public void paint (Graphics g)
{
// room tekenen
room.paintRoom(g);
} |
In de Room klasse (Room1 overerft van de Room klasse):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| // tekent de wereld
public void paintRoom(Image g)
{
// aantal kolommen berekenen
roomColumns = Config.appletSizeX / Config.elementWidth;
roomLines = Config.appletSizeY / Config.elementHeight;
// achtergrond tekenen
for (int i = 0; i < roomColumns; i++)
{
for (int j = 0; j < roomLines; j++)
{
g.drawImage (bgImage, xPos, yPos, compRef);
xPos = xPos + Config.elementHeight;
}
yPos = yPos + Config.elementHeight;
}
} |
compRef is de parent, die wordt in de constructor gezet, en wordt dus in de hoofdklasse gezet met 'this'.
Ik krijg de volgende foutmelding op g.drawImage(...):
""Room.java": cannot find symbol; symbol : method drawImage(java.awt.Image,int,int,java.awt.Component), location: class java.awt.Image at line 48, column 19"