Bestanden automatisch fixen middels PARs

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Al een tijdje ben ik op zoek naar een programma dat automatisch bestanden voor me controleert middels het PAR2-gebeuren en ze daar waar nodig repareert met de aanwezige PAR2-bestanden.

Ik heb er twee gevonden:
• RARslave: http://salami.li/rarslave-0.1.4b10.zip (eigenlijk alleen voor RARs)
• dlDone: http://www.xs4all.nl/~bcoppens/dlDone/ (deze site lijkt momenteel down te zijn)

Beide doen op zich hun werk goed, maar ik mis een optie: deze programma's gaan automatisch bestanden voor je uitpakken en dat wil ik niet. Ik wil dat bestanden in bepaalde directories worden gecontroleerd en daar waar nodig gerepareerd met de aanwezige PAR2-bestanden; niets meer en niets minder.

Iemand enig idee welk programma bestanden kan controleren en fixen middels PAR2 zonder deze uit te pakkken?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Misschien is QuickPar iets voor jouw.

• pven
  • Niet online
Vergeten te melden: normaal controleer ik handmatig middels quickpar of bestanden goed zijn. Quickpar heeft een monitor-optie, maar alleen voor de bestanden die je eerst met het handje aanbiedt aan quickpar ; toch?

Verwijderd

Als je in Quickpar de monitor / auto repair functie aanzet dan hoef je niks met het handje te doen. Alle bestanden in dezelfde directory worden gemonitored en indien nodig (als er genoeg PAR's zijn) wordt het gerepareerd.

• pven
  • Niet online
Dat is in ieder geval een begin; ik ga kijken of dat goed werkt en laat het hier weten. Toch nog een vraagje: hoe kan ik quickpar duidelijk maken dat alle PARs in een directory moeten worden bekeken? Normaal gesproken klik ik een PAR2 aan waarna quickpar de rest doet, maar alleen voor de PAR2 die ik aan heb geklikt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even voor de duidelijkheid: je zoekt dus een programma die 24/7 kijkt of er .par files op je harde schijf worden gezet, en die meteen checken? Bij Quickpar hoef je enkel eenmalig te dubbelklikken op een *.par/par2 file.

edit:

Te laat, heb je al beantwoord :+

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 05-02-2005 18:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pven
  • Niet online
Klopt, dat zoek ik. Ik ben nu aan het bekijken in quickpar hoe dat in zijn werk gaat; folders monitoren kan ik nog niet ontdekken, maar zoals gezegd: ik ben nu aan het zoeken.

Ik kan wel meerdere PAR2s tegelijk openen, waarna per PAR2 gecontroleerd wordt of alles goed is (wat volgens mij niet goed werkt); wat ik nog niet zie, is dat quickpar uit zichzelf nieuwe PAR2s oppikt om te checken. Monitor en automatisch repareren heb ik overigens aanstaan, maar dat pikt alleen maar PARs op van de PAR2 die ik handmatig aan quickpar heb gegeven.

Wat mis ik? :?

[ Voor 57% gewijzigd door pven op 05-02-2005 18:22 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Wat bedoel je precies met nieuwe par2's?

pietjepuk.par2 versus foo.par2, of verschillende par2's van foo.*?

Dat tweede doet QP automatisch als je monitor aan hebt staan, dat eerste doet het niet. (Al kan je er evt eenvoudig een batch en VBScript voor bouwen die elke N mnuten checkt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pven
  • Niet online
Dat eerste bedoel ik ; dat tweede werkt prima met quickpar, maar inderdaad niet als er naast pietjepuk.par2 een janklaassen.par2 bij komt.

Ik ben zelf al wel wat aan het spelen geweest om het automatisch te doen via scripts, maar ik ben er echt niet handig in. Daarom heb ik de hoop dat er een programma is, wat dit kan doen zonder dat bv. RARs uit worden gepakt.

Verwijderd

Dat kan Quickpar niet; je zult dan een PAR van "pietjepuk" en "janklaassen" moeten openen. QP monitored dan wel of er nieuwe voorbij komen die tot die sets behoren.

• pven
  • Niet online
Ik heb iets wat lijkt te werken (is nog niet optimaal, maar wordt aan gewerkt):

code:
1
for /F %%i in ("c:\files\download\*.par2") do par2 v "%%i"

Het genoemde programmma par2 is par2 op de cmd-line ; is her-en-der te downloaden. Bovenstaande checkt volgens mij alle PAR2-bestanden uit de map c:\files\download.

Hmz, werkt nog niet helemaal jofel; het lijkt alsof er veel PAR2s worden geopend, maar uiteindelijk wordt er maar eentje echt gebruikt.

[ Voor 120% gewijzigd door pven op 05-02-2005 18:50 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Inderdaad, dat i.c.m. iets als wait. Check -> wait -> goto start.

Echter moet het wel wat ingewikkelder omdat je niet elke keer opnieuw wilt checken als nog niet alles is gedownload. Anders blijf je instanties van foo.par openen en dat wil je niet.

Edit:
ga anders voor quickpar ipv par2.exe. Proberen & meeproberen gaat hier trouwens niet, heb quickpar hier niet draaien :P

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 05-02-2005 18:56 ]

• pven
  • Niet online
Ik ga morgen weer verder hiermee spelen, moet nu echt ff weg (carnaval! :P).

Dank voor de tips!

Wordt vervolgd!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

offtopic:
Misschien domme vraag, maar heb jij toevallig de install file van dlDone 1.8 nog ergens? De site is idd offline en heb net m'n pctje opnieuw geinstalled... maar nou kan ik dlDone nergens meer vinden... Mirror is natuurlijk ook ok.

SysSpec

• pven
  • Niet online
Ik heb hem niet meer ; hij is ook uit de Norton-recycle-bin verdwenen. En een mirror vinden lukt me ook al niet ...

Verwijderd

Ik zal eens kijken thuis of ik de install versie nog heb van DLDone 1.8

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik meende dat er ook een plugin was voor newsleecher die dat voor je deed.
Mischien heb je er wat aan

And this !! Is to go even further beyond!!!

• pven
  • Niet online
Je bedoelt RARslave, dat kan niet missen. In RARslave krijg ik het dus niet voor elkaar om het uitpakken van bestanden uit te zetten, als dat wel kan ben ik blij.

Ik heb overigens nog zitten stoeien met de for-lus hierboven, maar ik kom er niet erg aan uit ...

Verwijderd

et voila:

dlDone1.8http://www.my-crappy-pc.be/setup dlDone 1.8.exe

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 07:25 ]

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:31

DFS

Die link hierboven werkte niet bij mij;

dlDone 1.8
Pagina: 1