Toon posts:

[XP] SP1 en numerieke toetsen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb XP opnieuw geïnstalleerd met SP1 (één), nu werkt mijn numeriek gedeelte van mijn toetsenbord niet meer. Wel de num-lock en de enter toets, de rest niet meer. Werkte wel vóór SP1. In het BIOS staat num-lock aan. Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 08:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien toch ook maar SP2 installeren :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder.

Wat hebj e al uitgesloten van het probleem? :) Een ander keyboard al eens geprobeerd? In welke applicaties werkt het niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:05:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder.

Wat hebj e al uitgesloten van het probleem? :) Een ander keyboard al eens geprobeerd? In welke applicaties werkt het niet? :)
Maakt niet uit welke applicatie en ja, ik heb ook een ander toetsenbord geprobeert. Als ik XP opnieuw installeer, dan werkt het wel, als ik SP1 er op zet doet ie het niet meer. Heb SP1 nodig voor HDD 200Gb en USB2. Als ik SP2 installeer werkt een bepaalde appicatie niet meer, dus dat is op dit moment geen optie. Kan ook niets vinden bij Microsoft.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

al geprobeerd je keyboard en eventuele taalinstelling opnieuw te installeren? En ik boel hierbij goed verwijderen. Dus verwijderen uit apparaatbeheer, event opnieuw booten zonder keyboard, dus loshalen en booten(tip: use reset button). Mocht ie blijven hangen op BIOS error no keyboard dan gewoon uit, keyboard erin en booten maar.
En een ander keyboard proberen is idd aan te raden zoals je al gedaan hebt. Maar is het probleem bij deze hetzelfde? Natuurlijk niet 2 keyboards van zelfde type proberen.

Wat voor een keyboard is het? En wat voro moderbord heb je? Aangezien daar de controller op zit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
waarom installeer je gewoon niet Windows XP zonder SP1/2 als dan wel alles werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Noob-Saibot schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:15:
waarom installeer je gewoon niet Windows XP zonder SP1/2 als dan wel alles werkt?
Omdat ik SP1 nodig heb voor mijn HDD van 200 Gb, zonder ziet hij deze als 132 Gb en USB 2 werkt ook niet vanaf het moederbord zonder SP1, vandaar dat ik het nodig heb. Ik heb hetzelfde probleem met mijn vorig moederbord. Ik heb sinds gisteren een nieuw Asus A7V600 met AMD Sempron processor. Ik dacht dat dit de oplossing was maar helaas. Ik heb een Microsoft natural keyboard en ik heb een Compaq en een HP geprobeert. Allemaal keyboards van enkele maanden oud.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dat 128gb limiet heeft te maken met xp w/o xp1/2
dit is op te lossen via een register sleutel
heb hem alleen niet bij de hand

usb 2 werkt hier wel fatsoenlijk op een v600 mobo met xp

(maybe bios update een idee?)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-04 11:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

toetsenbord taal op nederlands instellen en de layout op vs international

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:17

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb ook iets dergelijks dat ik sinds een tijdje nu mijn '5' op het numerieke numpad niet meer doet. In sommige programma's weer wel (geen microsoft progs) en in wel ms progs kan ik het wel vergeten. Heb al allerlei dingen geprobeerd met die land en taalinstellingen maar dat doet allemaal niks...

Verwijderd

Te proberen:In device manager een ander stuurprogramma voor je keyboard selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:43:
dat 128gb limiet heeft te maken met xp w/o xp1/2
dit is op te lossen via een register sleutel
heb hem alleen niet bij de hand

usb 2 werkt hier wel fatsoenlijk op een v600 mobo met xp

(maybe bios update een idee?)
Het bios is de laatste (24-12-2004). Nieuwer is er niet. Het ligt aan SP1, ik heb vandaag 36 updates en patches gedownload en geinstalleerd en nu werkt het Microsoft internet toetsenbord wel weer (123456789*-/+ - ja, het werkt nog steeds :) ). Ik denk dat het toch een bug was in SP1 en dat het later toch is opgelost in een patch. Afin, mijn dank voor de genomen moeite, het werkt weer zoals het moet. _/-\o_
Pagina: 1