[Word] factuur met adresgegevens

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 21:13
Ik ben bezig een huidig boekhoudsysteem wat te verbeteren. Op dit moment worden de gegevens in excel geklopt, een template factuur geopend en ingevuld, die weer opgeslagen als PDF en verstuurt naar de klant. Wat ik graag zou willen is dat in ieder geval de adresgegevens uit het adresboek van Outlook geselecteerd kunnen worden op naam. Daarbij zou het handig zijn als je vanuit Excel een factuur kon aanmaken met het factuurnummer ingevuld. Ik heb ooit wel eens zoiets op school geleerd, maar zou echt niet meer weten hoe het werkt. Zoeken geeft niet echt heel relevante onderwerpen. Wie helpt me even op weg?

• jsiegmund
Niemand een idee hoe je dat doet? Lijkt me dat de Office producten nog wel zo slim zijn dat je dat soort gegevens kunt uitwisselen op de een of andere manier.

• jsiegmund
Ben er inmiddels achter dat je de gegevens kunt invoeren door een knop aan de taalbalk toe te voegen. Werkt goed, maar ik krijg nu een hoop informatie (land bijvoorbeeld) die ik niet wil, en de postcode info staat niet in de juiste volgorde. Iemand een idee hoe je het formaat van de geplakte contacts kunt wijzigen?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik weet niet of het mogelijk is om rechtstreeks de juiste velden uit outlook in excel te gebruiken.

Wat wellicht een optie is om je outlook adresboek te exporteren. Dit kan naar een excel bestand, je kunt dit bestand dan gebruiken in je excel factuur template met een lookup functie ofzo.
Uiteraard hangt de werkbaarheid van deze oplossing er vanaf hoe vaak je adresboek gegevens in outlook wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rusty op 25-02-2005 08:49 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1