Toon posts:

Club 3d ATI radeon 9800 +compaq fp7317 tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een compaq pc met een plat scherm van het type FP7317.
NU wil ik mijn vga kaart gaan uitbreiden en mijn oog is gevallen op de club 3d ATI Radeon 9800 XT 256MB met DVI en TV-out.

Nu heb ik daar 2 vragen over:
1. Zit er verschil tussen gewoon ATI en Club3d ATI?
2. Op de doos staat: monitor support: CRT; houdt dit nu in dat hij mijn tft scherm niet ondersteund?

Verwijderd

Verschil tussen club 3d en gewoon van ati is er eigenlijk niet echt hoewel er soms wel wat kleine andere dingen zijn....
Het enige verschil is gewoon de maker... verder niks... ;)

Of je tft scherm erop kan zou ik nie weten...

Verwijderd

Ik heb wat lopen zoeken...... maaruh... als het DVI is dan kan er volgens mij altijd een TFT scherm op want dat is juist gemaakt voor TFT schermen....

Kijk... dit is DVI en Analog:

http://www.d-silence.com/articles/graphics/lcd/fig5.jpg

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
ATI is het type GPU dat op je videokaart zit. Vroeger "maakte" ATI de GPU niet alleen, maar ook de kaarten zelf. Nu heeft ATI dat uitbesteedt aan verschillende merken, waaronder Asus, MSI, Gigabyte, Sapphire, Club3d, Point of View, Aopen en ga zo maar door. Club3d is dus geen verschil met ATI. Wel moet ik zeggen dat een videokaart van Club3d of Sapphire niet zo "degelijk" is als een videokaart van Asus, Gigabyte, MSI oid. Daar heb ik zelf ervaring mee. Toch zijn kaarten van Sapphire en Club3d wel een stuk goedkoper en voldoen verder wel goed.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Hoeveel kost de 9800XT? Want volgens mij is die zo duur omdat niemand hem koopt, soms kan je voor die prijs al een 6800GT kopen

Edit: zoals ik al dacht:

Club3D Radeon 9800 XT 256MB (AGP) € 345,90

Voor dat geld kan je een 6800 kopen die een stuk beter is

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 18:04 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Een 9800XT videokaart is haast niet meer te koop. Bovendien zijn die kaarten altijd al schandalig duur geweest, en na het introduceren van de 6800 serie en de 6600 serie en de X800 serie zijn de prijzen van de 9800XT niet echt gedaald. Beste koop voor rond de 200 euro is een Nvidia 6600 (GT) en voor rond de 300 a 350 euro denk ik een Nvidia 6800 GT.
Voor een nog hoger bedrag (richting 400 a 450 euro) zou ik voor een X800Pro gaan.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Welke kaart je ook koopt, let er wel op dat sommige Compaq TFT's zijn uitgerust met een eigen aansluiting. Deze zijn dan niet zomaar op een andere VGA kaart aan te sluiten.
Verloopjes bestaan wel, maar kosten wel wat geld

Verwijderd

Topicstarter
Allereers. Hartelijk dank voor de reacties! Ik ga ook even kijken of ik een asus kan vinden voor een goede prijs, maar ik dacht dat zij voornamelijk geforce kaarten maakten.

ten tweede zie ik dat ik een type fout heb gemaakt. Ik bedoelde nl. 9600XT en niet 9800.. Dus als een mod de titel zou kunnen aanpassen zou dat geweldig zijn....

Edit: Ik zie nu dat de asus zelfs goedkoper is. Hij heeft immers wel "maar" 128 MB ipv 256, maar wel tv in en allerlei software + asus cooling. Komt bij dat ik nou nog steeds een deluxe combo V7200 heb van asus op een pc die nu nog halo1 ondersteund dus ik ga denk ik toch maar voor deze.

Ontzettend bedankt voor het dwtje in de goede richting!!!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 15:35 ]

Pagina: 1