[webserver] subdomein naar virtual host verwijzen ?

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met een klein probleem met mn webserver dat ik maar niet opgelost krijg.

Ik heb www.mijndomein.com registreerd bij Registerfly. Als je naar mijn domein gaat komt je op de registerfly server terecht die forward naar mijn ip adres.

Dit werkt allemaal, echter alleen met de site die als virtual host als eerste in mn httpd.conf staat.
ik heb bijvoorbeeld mijn domein naar 123.45.57.89 naar wijzen. Met andere domeinen werkt dit echter niet. Als ik mijn subdomein sub.mijdomijn.com naar mn ip laat verwijzen kom ik alsnog op www.mijndomein.com terecht, terwijl de virtual host hem naar een andere site moet laten verwijzen.

Als ik intern check door mn hosts-file aan te passen ga testen werkt het wel goed.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe en hoe het eventueel valt op te lossen ? dank.

www.baskoole.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
basss schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:06:
Hallo allemaal, ik zit met een klein probleem met mn webserver dat ik maar niet opgelost krijg.

Ik heb www.mijndomein.com registreerd bij Registerfly. Als je naar mijn domein gaat komt je op de registerfly server terecht die forward naar mijn ip adres.
...

Als ik intern check door mn hosts-file aan te passen ga testen werkt het wel goed.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe en hoe het eventueel valt op te lossen ? dank.
Die forward bij registerfly: Wat houd dat exact in? wordt je gewoon geforward naar jouw IP adres of staat jouw IP adres als A-record in de DNS van je domein?

Als je zelf met vhosts aan de gang wilt moet je wel de DNS goed hebben staan: vhost.domein.ext moet dus (ook) naar jouw IP verwijzen. De rest is een kwestie van apache configureren volgens de docs. Als je het lokaal wil testen, gebruik dan de proxy van je provider of pas je hosts file aan.