Toon posts:

geluid kraakt soms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb soms last van geluid dat kraakt, meestal als ik net geformat heb dan heb ik er geen last van maar als ik dan weer een paar weken onderweg ben dan begint het te kraken en soms dan stopt het weer een tijdje en dan begint het weer :s
ik denk niet dat het aan me geluidskaart ligt want met mijn hercules game fortissimo II doet ie het en met mijn nforce 2 integrated geluidskaart doet ie het ook.

mijn 5.1 boxen zijn van creative en zo'n 2 jaar oud (lijkt me nog een beetje jong om dood te gaan...).

weet iemand misschien wat er aan de hand is? want het is echt dodelijk irritant :'(

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GoT search al gebruikt ? :P

Maar goed, kben in een goeie bui:
Oplossing:

Ga naar Apparaten beheer/Device manager vervolgens kijk je bij Computer. En als het goed is zie je daar "ACPI Uniprocessor PC" staan. Vervolgens rechtermuisknop daarop en kies voor Update driver. Daarna krijg je een schermpje te zien met de keuze automatisch en handmatig, kies voor handmatig. eenmaal op volgende geklikt kies je de onderste (ik wil zelf kiezen....) en klik dan het volgende aan:

"Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC"

klik op volgende en de driver wordt geinstalleerd, even een reboot en daarna nog 1x. En het geluid is zuiver en zonder gekraak, gehapper oid.

controleer wel even als je nu idd ook de geluidskaart op een aparte IRQ hebt en dat je in totaal 15 IRQ's tot je beschikking hebt. Het enige nadeel is dat je nu "maar" 15 IRQ's hebt, maar tot zover is dit de enige oplossing hier...
Dit werkt meestal in de meeste gevallen - tenminste in de gevallen die bij mij bekend zijn. Let wel dit is geheel op "eigen risico".

Het kan dus zijn dat iets niet meer naar behoren werkt, of dat windows zelfs niet meer boot - zelf nooit gehad - maar goed dat kan dus :X

I browse with Vivaldi