Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 13:26
Hallo

heb vandeweek een nieuwe muis gekocht, een mx510. Deze werkt eigelijk perfect, daar mankeert niets aan, maar ik zit met een probleem: Hiervoor had ik nog een gewoon cordless desktop muis, met balletje. Hierbij was ik gewend de muis op te tillen, en weer terug te zetten waar ik em wilde. Ik gebruik namelijk lage sens bij games, dus dit deed ik mega veel.

Nu heb ik dus me sens aangepast van de meeste games wat ongv overeenkomt met me oude muis, dus weer dat optilgedoe, maar 1 probleem: De pointer verspringt heel erg.

Ik heb al gezocht met de search en kwam het volgende tegen:
McTelekoocies in "Logitech mx1000 probleem,gedrag muis."

Da's gewoon een haar pakken, en over de laser doen en dan vastplakken, als het goed is zou dat moeten werken. Nou, niet dus.. Ook meerdere haren bij elkaar heeft geef effect, het verspringen blijft..

Nu kan ik wel me sens hoger gaan zetten met games, maar dan raak ik geen hond meer ;), en toch vind ik dat ik dat op moet lossen..

Iemand ander ideetje?

offtopic:
damn, 1 smiley deze keer, normaal minstens een stuk of 10..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb ook een mx510 maar ik heb geen idee wat je bedoelt. Verspringen doet die van ij ieg niet als ik m optil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Is het onder het bewegen, of tijdens het optillen? Anders moet je hem eens hoger proberen op te tillen, als je een optische (ik neem aan dat het een optische is) vlak over de tafel tilt, ziet hij beweging en beweegt hij.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
bigfoot1942 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:47:
ik heb ook een mx510 maar ik heb geen idee wat je bedoelt. Verspringen doet die van ij ieg niet als ik m optil.
ik til em helemaal niet zo ver op, dus dan "leest" de laser de muismat nog, en dan gaat ie gek doen ;)
Felixje schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:55:
Is het onder het bewegen, of tijdens het optillen? Anders moet je hem eens hoger proberen op te tillen, als je een optische (ik neem aan dat het een optische is) vlak over de tafel tilt, ziet hij beweging en beweegt hij.
is dus optisch. hoger optillen is niet practisch met gamen, duurt veel te lang...
hij beweegt dus gewoon nog als ik em optil
MoNo79 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:57:
Alle optical muisen verspringen een heel kein stukje bij het optillen.
Ik zou zeggen ga teug naar een bal muis, of tim hem niet niet meer op.
ik ga echt niet me sens hoger zette, dan raak niets meer...

[ Voor 61% gewijzigd door enira op 05-02-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Alle optical muisen verspringen een heel kein stukje bij het optillen.
Ik zou zeggen ga teug naar een bal muis, of til hem niet niet meer op :P

Persoonlijk vind ik het beetje wat verspringt niet erg, maar ja dat ben ik

[ Voor 25% gewijzigd door MoNo79 op 05-02-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Dan is er waarschijnlijk niets aan te doen

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58
ik heb ook mx510 en hoe ik hem ook optil hij verspringt niet hoor ;)
en anders : leer gamen zonder op te tillen :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 09:17
De muis bij m'n ouders doet dit ook af en toe (ook bij het optillen), volgens mij heeft het met de ondergrond te maken.(de cursor verspringt dan echt een heel stuk, b.v. vanuit het midden helemaal naar linksboven )
Want ik heb dezelfde muis (logitech optical pilot wheel mouse) en heb hier nooit last van, probeer eens een andere muismat/ondergrond misschien scheelt het.

[ Voor 16% gewijzigd door Emcee op 05-02-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een mx500, en als ik hem optil verspringt hij ook een stukje. Volgens mij verspringt hij alleen niet als je hem perfect verticaal optilt. Hoe ver til je hem op en hoever verspringt de cursor op je beeld ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:11:
Ik heb zelf een mx500, en als ik hem optil verspringt hij ook een stukje. Volgens mij verspringt hij alleen niet als je hem perfect verticaal optilt. Hoe ver til je hem op en hoever verspringt de cursor op je beeld ???
ongeveer een kwart van het hele beeld naar link/rechts/boven/onder

dus een aardig eindje.
misschien ligt het wel gewoon aan mijn manier van optillen :+

[ Voor 8% gewijzigd door enira op 05-02-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
jarnotjuh schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:06:
[...]

ongeveer een kwart van het hele beeld naar link/rechts/boven/onder

dus een aardig eindje.
misschien ligt het wel gewoon aan mijn manier van optillen :+
mwah, als je erbij zegt dat je de gevoeligheid laag hebt staan is het dus wel een serieus probleem.
in windows heb ik de sensitiviteit op hoogst, en hij verspringt zeker minder dan een kwart centimeter op mijn scherm (onmerkbaar dus), maakt niet uit hoe ik optil.

Probeer het eens met een wit a4-tje als muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
bigfoot1942 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:08:
[...]

mwah, als je erbij zegt dat je de gevoeligheid laag hebt staan is het dus wel een serieus probleem.

Probeer het eens met een wit a4-tje als muismat.
net ff geprobeerd en nu heb ik er dus geen last van, dat wordt een neiuwe muismat halen, mits het daarmee opgelost is..
zo'n a4tje gaat vet stroef, dat moet ik nog vaker optillen :+

anyway, * enira heeft nu muismatje van 4 euro, zo'n stoffending, met dat zwarte rubberiets aan de onderkant. is inmiddels 3 jaar oud, maar gamed als de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik toch lees dat je graag gamed, ik gebruik met mijn mx500 een func surface zeer fijne muismat. Zo een muismat kost misschien wat maar daar heb je ook wat voor, misschien handig om ook eens hier te kijken:

www.icemat.com/
www.steelpad.nl/
www.func.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 11:52
Ik heb een mx500 met steelpad 4d. Als ik em op m'n steelpad heb en optil gebeurt er nix, beweegt hij niet, totdat ik em naar beneden doe, dan beweegt hij een paar pixels wat logisch is. Doe ik hem op mijn bureau, dan verspringt ie, waarschijnlijk omdat dat reflecteerd o.i.d dus het lijkt mij gewoon aan de ondergrond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
je kan natuurlijk ook eerst bij de norrod vragen of ze ee uismatje voor je hebben... is gratiz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt uit de omgeving Den Bosch(volgens profiel dan) en naar mijn weten zit daar niet echt een NoRRoD winkel bij in de buurt.
Word toch beetje dure muismat als hij naar Enschede moet reizen voor een gratis muismat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 14:22

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je moet een ondergrond hebben die ut licht dan niet weerkaats maar "absobeert", een zwarte matte muismat bijvoorbeeld.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Emcee schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:11:
De muis bij m'n ouders doet dit ook af en toe (ook bij het optillen), volgens mij heeft het met de ondergrond te maken.(de cursor verspringt dan echt een heel stuk, b.v. vanuit het midden helemaal naar linksboven )
Want ik heb dezelfde muis (logitech optical pilot wheel mouse) en heb hier nooit last van, probeer eens een andere muismat/ondergrond misschien scheelt het.
same here.....gebruiken jullie toevallig allemaal een muismat/ondergrond met donkere en lichtere vlakken/stukken? heb gehoord dat het daaraan ligt, de kleurovergangen van licht en donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
Game zonder muismat:P

heb zelf ook de Mx510, en vind het zelts een RAMP met muismat. Het einige probleem is dat die "kussentjes" onder je muis, wel snel slijten. Weet iemand wat je daar aan kan doen? hij gaat niet zo soepel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kun je mouse skatez voor kopen.

Ook deze zijn te koop op www.steelpad.nl er zullen vast nog wel meer zaken zijn waar je deze kunt kopen maar dat weet ik zo 123 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een donkere muismat nemen.
Aangezien ik zelf een 50 cent muismat heb (schuim met matzwarte doek)
En ik heb nooit last van het verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
donker zegt niks: het witte a4-tje werkt ook perfect. je moet alleen niet een steeds repeterend patroon hebben zoals nerven in hout, dat is funest.
Pagina: 1