Toon posts:

overvloei effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben bezig met een projectje met psp8, maar nu kwam ik op een probleem namelijk om 2 verschillende foto's mooi in elkaar te laten overvloeien zodat de randen enzo mooi weggewerkt zitten in de andere foto. Ik weet ook dat je de magic wand stuffs kunt gebruiken maar dat wil ik juist niet. Ik wil de 2 VOLLEDIGE foto's mooi elkaar laten overvloeien.
Iemand suggestie??
alvast bedankt!!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat ik altijd doe is 2 layers maken, en die half transparant maken

dus 1 foto maak je van rechts naar links transparant (dus overlopend) en die andere andersom

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik weet alleen hoe het gaat in PS, maar PSP zal er niet zoveel van verschillen :)

Ga naar quickmask (alt-q), gradient maken, magick wand tool op de 'rand' van de overgang, uit quickmask gaan en deleten :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ik ben niet zo'n fan van de quick mask. Een gewone layer mask kun je later nog bewerken, en het gaat op bijna dezelfde manier. Je maakt een layer mask, en gooit daarin een gradient van wit naar zwart (de opacity). Dat is alles. Als het net even anders moet kun je het later nog wijzigen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

PSP heeft volgens mij geen quickmask.

Ik zou ze in 2 layers boven elkaar zetten, maak de bovenste even half transparant zodat je hem goed kunt plaatsen t.o.v. je andere foto en maak hem dan weer 100% zichtbaar.
Pak dan je Lasso Selection en knip zo goed mogelijk het deel uit dat weg moet, maar zorg dat je ongveveer 10 pixels afstand houdt van je te behouden stuk foto. Feather nu de selectie met 10 en druk op delete. Je kunt het geval met een grove zachte gum nog bijwerken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs