[PHP] Ondersteuning via-via

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 08:48
Wegens een overgang van servers van mijn hosting provider ben ik ineens een hoop ondersteuning verloren. Zonde, want ik had uiteraard nog een aantal maanden abonnement staan en mijn mooie DOMXML gebaseerde scripts doen niets meer. Ze gaan de extensie niet installeren omdat de website vermeld dat deze nog in experimentele fase is. Beetje onzinning naar mijn mening, maar goed; het is nu eenmaal zo.

Ik heb a) geen zin in gezeur met die gasten 2) het overzetten van mijn website naar een andere provider voordat het abonnement ten einde is. Het gaat alleen om de site engine dus.

Het probleem: zou het mogelijk zijn de engine vanuit mijn eigen thuis-PC te draaien (die draait ook al PHP5, helemaal mooi!) en de content etc. dus gewoon op de (veel snellere) server te laten staan? Bestaan er een beetje aardige oplossingen om servers op deze manier met elkaar samen te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Je zou ziets wel kunnen doen, maar dan moet je toch wel echt pagina's gaan cachen op de server. Je kunt servers laten comuniceren via XML SOAP. Mischien dat er al een lichtje gaat branden als je er wat over opzoekt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
SOAP is toevallig een systeem waar ik over 4 weken les over ga krijgen op school, ben benieuwd. Heb je misschien wat ontopic links daarover, zomaar gaan zoeken kost weer zoveel tijd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dit mischien: http://www.zend.com/php5/articles/php5-SOAP.php

Het is wel php5 dus, ik hoop voor je dat ze dat wel draaien dan, hoewel ik denk van niet dus.

En waarschijnlijk gaat dit ook weer niet lukken omdat deze extensie ook experimenteel is: http://docs.php.net/en/ref.soap.html 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Dat schiet inderdaad niet op aangezien ze PHP5 ook niet zien zitten vanwege de backward-compatibility problemen. Ze zullen vast wel een keer overgaan, maar dat zie ik nog niet gebeuren binnen nu en een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Je zou ook gewoon alle requests door kunnen sturen naar scripts op je eigen server en dan de output weer uitprinten. Kijk anders eens hier naar: http://nl3.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Interessant, maar dan ga je eigenlijk gewoon de ene server de hele pagina laten 'compilen' en het resultaat via de .nl server doorsturen naar de gebruikers. Kun je mijns inziens de gebruiker net zo goed helemaal doorsturen naar die andere server (dat is dus ook exact wat ik nu doe, alleen de plaatjes staan online gehost).

[ Voor 6% gewijzigd door jsiegmund op 07-02-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Volgende vraag: als ik nu eens mijn eigen php executable (of hoe noem je dat in linux?) naar de server toe kopieer en dan exec gebruik om php -f aan te roepen? Dan moet je de file geven die als input dient en dien ik alleen nog een manier te vinden om URL variabelen mee te geven (voor zover dat ook niet een optie is, nog niet naar gekeken).

Ik zit er nu wat mee te klooien maar krijg op deze manier geen verbinding met de mysql database. Beetje vaag maar dat lijkt dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Je kan ook aan je administrators vragen of ze .php5 willen binden aan php5.exe ;)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Inderdaad, maar zo makkelijk gaat het niet daar helaas. :)
Pagina: 1