Speedtouch Home werkt niet meer op volle snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 10:32
Mijn Alcatel Speedtouch Home ISDN werkt niet meer op dezelfde snelheid op het Tiscali Wholesale netwerk (Speedlinq) als dat het deedt op het KPN netwerk (Planet Internet). :/

De upload lijkt beperkt tot 40KB en de download lijkt ook niet ver te komen. Ik weet dat de verbinding goed is, want een ander modem (Sagem F@ST 948) werkt wel op de juiste snelheid.

Tussen PC's en modem heb ik trouwens een 3Com 3CRWE554G72 Gateway/router, maar die zat er bij de verbinding met Planet ook al tussen.

Ik heb al verschillende configuraties geprobeert in de webinterfaces, maar niets lijkt de snelheid te bevorderen. Welke instellingen kunnen echt invloed hebben op de snelheid van het modem?

En heeft het überhaupt zin om de Pro-tweak toe te passen in dit geval, dacht dat dat ook geen invloed kan hebben op de snelheid.

Zijn er mensen met een Alcatel Speedtouch Home die even snel op het BabyXL/Tiscali Wholesale netwerk kunnen up-/downloaden als dat voorheen bij KPN kon?
En wat zijn jullie settings van het modem, misschien iets bij routing anders? :?