welke cooler voor een 6800?

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik heb in mijn dell een 6800GTo, heb hem overgeklockt, en kom tot nette scores:
heb 16 pipes en 6 shaders geopent, core op 425 en mem op 1125 (standaard 12 om 5 en 350 om 900 het ram is wel gddr3)

12917 3dmarks in 03
5312 3dmarks in 05

maar nu wil ik er over een tijdje een andere koeler op zetten, wat zijn de beste keuzes?
ik ken de Arctic-Cooling NV VGA Silencer 5
en de zalman VF700-(al)Cu
en de zalman Zalman ZM80D-HP

deze kunnen allemaal op een 6800LE maar kunnen ze ook op mijn 6800GTo die pci Expresse is? zit er geen bridgechip in de weg ofzo?

en nu over de koelers, welke koelt het beste, en hoeveel zal ik er op voor uitgaan?
ik heb ook gehoord dat de zalman zm80 een optionele fan nodig heeft op z'n zwaare grafische kaart.

verder weed ik dat de vf700 de lucht over je mobo en processor blaast en die weer warmer worden
en de artic cooling soms krom is (heb ik ergens gehoord) en dus slecht koelt maar als hij niet krom is de lucht keurig naar buiten blaast.

nu wil ik graag weten wat voor kaart hadden jullie (met wat voor koeling, standaard een goed koelende koeler van leadtek etc) en hoe veel gingen jullie er op vooruit?

op mijn 6800Gto (maak straks een foto) zit een standaard reference koeler.

zeg nu niet van ga op internet lezen want heb al veel stuken gelezen maar wil graag jullie mening :)

ps. hoe kan je je opgeslagen scores van 3d mark 03 en 05 weer bekijken? ik kan ze namelijk niet openen :S

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 05-02-2005 18:58 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik neem aan dat die koeler er gewoon op past, anders moet je ff kijken of er schroeven in die stock koeler zit, zoja dan zou die er wel oppassen.
Ik heb ook een kaart van dell en daar past die Zalman makkelijk op :P
Trouwens het is gewoon de layout van een 6800 :Y) dus hij moet er wel oppassen want op de Zalman site stond dat ie dr gewoon oppast

Verwijderd

op de zalmzn site staat tog dat de vf700 er niet op past?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:47:
op de zalmzn site staat tog dat de vf700 er niet op past?
Volgens mij staat er toch echt dat ie gewoon past hoor ;)